Autoracing  KL-varaosat

V70 "R" AWD -06 "Kulmiksen käyttis" MYYTY

• 219 Vastauksia
  • 74003 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TapioR

• Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • S60 T6 AWD -11
Vs: V70 "R" AWD -06 "Kulmiksen uusi käyttis"
« Vastaus #90 : 03.01.2014, 15:09:52 »
Toisessa ledissä on hivenen alempi kynnysjännite niin jää palamaan.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
« Vastaus #91 : 03.01.2014, 15:10:19 »
Mites se suojalasi siitä lähti taas helpoiten irti? Onko siellä joku klipsu mikä pitää ruuvarilla painaa auki?

Mulla oli ihan sinä valon vieressä pieni pyöreä reikä, mistä sai pienellä metallikoukulla painettua kiinitysklipsin auki. En tiedä on vanhemmissa peileissä samanlainen klipsi, luulisin. Tosi herkkästi se klipsu menee poikki, joten tarkkaavaisuutta :)

Toisessa ledissä on hivenen alempi kynnysjännite niin jää palamaan.

Onko siihen olemassa jotain ratkaisua? Takakopan sisävalon sin toimimaan normaalisti, kun laitoin sen rinnalle 3300 ohmisen vastuksen, mutta sitten koko sisävalojärjestelmä sekosi muuten ihan totaalisesti. Ainut mikä toimi oikein oli se tavaratilan valo.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2014, 15:12:43 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa veikko

• Grand Luxe Touring
« Vastaus #92 : 03.01.2014, 15:15:30 »
Hiton tuningledit :D

Huomasin äsken, että sisävalot eivät sammu kokonaan, vaan jäävät vienosti hehkumaan noin 10 minuutiksi, tai siihen asti, kun laittaa ovet lukkoon. Olisikohan niiden pitänyt olla jotain sellaisia can-bus tyyppisiä, mitä olisi ollut myös tarjolla? Sama mystinen hehkuminen koskee myös toista rekisterikilven valoa ja sepäs vasta onkin hassua, kun ne ovat kytketty rinnan, niin luulisi niiden sitten hehkuvan molempien, tai ei kummankaan.
Kyllähän noi sisäledit ainakin mulla antaa myös vikakoodin, ei siis mittaristossa sytytä mitään mutta kun bsrllä lukasee niin siellähän koodi on. Ja välillä tekevät sen kun ovet aukasee niin vilkahtavat jonka jälkeen sammuvat muuten paitsi edessä jalkatilassa jäävät palamaan.

Tuliko muuten niistä peruutusvaloista sitä koodia?
Mulla oli ihan sinä valon vieressä pieni pyöreä reikä, mistä sai pienellä metallikoukulla painettua kiinitysklipsin auki. En tiedä on vanhemmissa peileissä samanlainen klipsi, luulisin. Tosi herkkästi se klipsu menee poikki, joten tarkkaavaisuutta :)

Kiitos, pitääkin aukasta ne varovasti  :)

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #93 : 03.01.2014, 15:37:59 »
Kyllähän noi sisäledit ainakin mulla antaa myös vikakoodin, ei siis mittaristossa sytytä mitään mutta kun bsrllä lukasee niin siellähän koodi on. Ja välillä tekevät sen kun ovet aukasee niin vilkahtavat jonka jälkeen sammuvat muuten paitsi edessä jalkatilassa jäävät palamaan.

Tuliko muuten niistä peruutusvaloista sitä koodia?
Kiitos, pitääkin aukasta ne varovasti  :)

Ai no hitto sittenhän ne varmaan olisi pitänyt olla sellaisia "vikakoodivapaita"

Tuollalailla ne valot vilahti ja sitten vain jalkatilan valot jäi toimimaan, kun mulla oli se vastus siellä tavaratilan valossa.

Pakkivaloista ei tule ainakaan ajotietokoneeseen ilmoitusta.

Poissa Ribbe

• Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
« Vastaus #94 : 03.01.2014, 15:41:24 »
Tuntuu olevan Volvon tarkkoja ledien suhteen. Kaverilla kävi V50 kanssa samalla tavalla, valot palaa himmeästi niin kauan että ovet laittaa lukkoon.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #95 : 03.01.2014, 17:46:06 »
Tuntuu olevan Volvon tarkkoja ledien suhteen. Kaverilla kävi V50 kanssa samalla tavalla, valot palaa himmeästi niin kauan että ovet laittaa lukkoon.

Netti tuntuu olevaan pullollaan keskusteluita hehkuvista ledeistä. On sitten kyse autoihin, tai koteihin tarkoitetuista ledivaloista, niin sama ongelma molemmissa. Jostain etuvastuksista ja zenereistä oli kirjoituksia, mutta ei taida olla mitään oikotietä onneen.

Slerbahuuli

• Vieras
« Vastaus #96 : 03.01.2014, 17:56:58 »
Kyllähän monet taskulamputkin saattaa himmeästi hetken hehkua sammutuksen jälkeen. Esimerkiksi meidän joulukuusen ledivalot jäivät töpselin irroittamisen jälkeen himmeästi hehkumaan muutamaksi minuutiksi. Samoin kun omaan 940 volhoon laitoin mittaristoon, katkaisimiin, hansikaslokeroon ja kattovaloon ledit, niin hetken ne hehkuvat sammuttamisen jälkeen (mittaristosta ei huomaa, mutta ledi sormissa sen hehkun huomaa).

Sitä en tiedä mitä tuommoinen "uusi auto" V70 can-väylineen vuotaa sähköä valoille...

Poissa Peedder

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #97 : 03.01.2014, 20:05:10 »
Jos can-väyläiseen autoon laittaa ledejä, jotka ei ole can-ledejä, jää ne hehkumaan tosiaan niin pitkäksi aikaa ennen kuin auton laittaa lukkoon. Syynä se, että auto "tutkii" kokoajan on kaikki polttimot ynnämuut härvelit toiminnassa ja siellä kulkee tästä syystä pienenpieni jännite, mikä riittää sytyttämään ledit himmeästi. Tämähän siis korjautuu sillä, että laittaa can-ledejä. Tai sitten tee-se-itse miehenä laittaa itse polttimoiden eteen pienet etuvastukset. Tiiä sitte onko ne oltava joka valossa vai riittääkö vain muutamassa. Itellä on kaikki can mallin ledejä niin jovain loppu hehkuminen.
Volvo V50 2.4 vm.2007

Poissa veikko

• Grand Luxe Touring
« Vastaus #98 : 03.01.2014, 20:07:56 »
Tuollalailla ne valot vilahti ja sitten vain jalkatilan valot jäi toimimaan, kun mulla oli se vastus siellä tavaratilan valossa.
Mikähän tuon aiheuttaa kun mulla ei tuolla ole mitään vastusta  ???

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #99 : 03.01.2014, 20:31:51 »
Jos can-väyläiseen autoon laittaa ledejä, jotka ei ole can-ledejä, jää ne hehkumaan tosiaan niin pitkäksi aikaa ennen kuin auton laittaa lukkoon. Syynä se, että auto "tutkii" kokoajan on kaikki polttimot ynnämuut härvelit toiminnassa ja siellä kulkee tästä syystä pienenpieni jännite, mikä riittää sytyttämään ledit himmeästi. Tämähän siis korjautuu sillä, että laittaa can-ledejä. Tai sitten tee-se-itse miehenä laittaa itse polttimoiden eteen pienet etuvastukset. Tiiä sitte onko ne oltava joka valossa vai riittääkö vain muutamassa. Itellä on kaikki can mallin ledejä niin jovain loppu hehkuminen.

Hitto kun olisin tämänkin tiennyt, niin olisin ostanut sellaisia can-yhteensopivia polttimoita. Kuvittelin vaan, että ei sellaisia tarvita, kun auto ei herjaa rikkinäisistä sisävaloista.

Mikähän mahtaisi olla sopiva etuvastus? Jossain luki, että 1500 ohmia, mutta sellaisella kokeilin ja ledin kirkkaus putosi noin 99% :)

Mikähän tuon aiheuttaa kun mulla ei tuolla ole mitään vastusta  ???

Ei mitään havaintoa :(

Poissa Marko1478

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #100 : 03.01.2014, 21:38:51 »
Omassa ei oo ollu kyl mitään ongelmaa ledien kanssa, tosin mulla on -02 niin onkos se sit viä ei can-väylänen versio?
Volvo S60 2.4D Summum 2008
ex.Volvo V40 TD
ex.Volvo V70 T5 vm.2002

Poissa Julma-Henri

• Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
« Vastaus #101 : 03.01.2014, 21:47:30 »

Nämä on ilmeisesti kyseessä? Siis ne pakkivalot.

Kele ku kukaan ei kysy niitä kuvia valokuviosta :D Eli pistäkkö pari kuvaa millasen kuvion tekee ja millanen on ku peruuttaa seinää kohti.

Tuommosella setupilla mulla alko pelaamaan oikealla tavalla ledit sisävaloissa. Ostin ensin kaikkein halvimpia eikä toiminu kunnolla :nohnoh Sitten tilasin 2 canbus poltinta niin alko rokkaamaan. Eli himmennykset toimii ja sammuu kokonaan oikeilla viiveillä jne.. :)
Totta mullakin on tuo -02, varmaan sekin vaikuttaa..?
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Peedder

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #102 : 03.01.2014, 22:08:41 »
Eipä taida 02 vuotisessa olla vielä cania.
Volvo V50 2.4 vm.2007

Poissa sjos

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #103 : 03.01.2014, 22:13:01 »
Eipä taida 02 vuotisessa olla vielä cania.

-00 tullut osaan sähköistä can väylä jo.
:smoke:

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #104 : 03.01.2014, 22:21:24 »
-00 tullut osaan sähköistä can väylä jo.
Tais tulla jo -99 malliin.
Moottorin ja laatikon(aut) ohjaus ja mittaristo. Oletan.

Proturbo  Autodiagnoosi