Autodiagnoosi  Carcom Oy

Isokin vika? Moottori järjestelmä vaatii huollon

  • 29 Vastauksia
  • 35636 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jamppa77

  • Vieras
Vs: Isokin vika? Moottori järjestelmä vaatii huollon
« Vastaus #15 : 05.11.2013, 17:55:38 »
Kokeilin tuota moottoria kierroksilla vonguttaa, mutta siinä on sellainen ongelma että auto ottaa vain n.3700 kierroksia ja alkaa pätkimään kuin rajoitinta vasten.
No mutta kierrätin kuitenkin n.20 min ja ajoin reilu 10km samoilla kierroksilla, ei ainakaan vielä ilmennyt elpymistä tai mitään muutakaan parannusta.
Vielä kaivataan hyviä vinkkejä yms. vähän on epätoivoinen olo.

jamppa77

  • Vieras
Vs: Isokin vika? Moottori järjestelmä vaatii huollon
« Vastaus #16 : 05.11.2013, 18:32:08 »
Noniin.
Salapoliisityö tuotti tulosta, aikani foorumin vanhoja juttuja selailin ja syyllinen löytyi.
Pyörreläpän säätömoottorin tanko oli kannen puolelta irti, liitos oli väljistynyt todella väljäksi ja ei meinaa pysyä kiinni.
Onko jollain tietoa korjautuuko tuo vika pelkän tangon vaihdolla, vai voiko sen kannen puolen osan vaihtaa myös?
Varaosat ei ole kuulema kuin muutaman euron.
Hyvin ottaa kierroksia ja kiihtyy kun tangos väsäsin paikoilleen, vikakoodit tosin pitää käydä nollaamassa ja luetuttamassa vielä kolmannen kerran.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Isokin vika? Moottori järjestelmä vaatii huollon
« Vastaus #17 : 05.11.2013, 18:54:10 »
Voi perse.

Auto kävi vikakoodien nollauksessa mutta lista onkin nytten sitten melmo pitkä, mutta tässäpä ne on jos joku osaa auttaa niiden perusteella.

2500 Polttonesteen paine - Virheellinen signaali
2E00 Polttoainemääräventtiili - Virheellinen signaali
683D Turboahtimen ohjausmoottori - Virheellinen signaali
9150 Kaasuläpän ohjauslaite - Virheellinen signaali
2D00 Polttoaineen paineensäätöventtiili - Virheellinen signaali
4430 EGR venttiili - Virheellinen signaali
2A00 Hiukkassuodattimen painetunnistin - Virheellinen signaali
2A30 Hiukkassuodatin - Juuttunut
1600 Ilmankuormituksen paineentunnistin - Virheellinen signaali
4450 EGR-venttiilin asentotunnistin - Virheellinen signaali

Laittakaapas vastauksia jos jollain sattuu olemaan mahdollista vikakoodien aiheuttajaa.

Jos tuollainen lista tulee uudestaan nollauksen jälkeen niin vika on ihan joku muu kuin kaikki nuo laitteet. Esimerkiksi puuttuva maadoitus noille komponenteille, katkennut johtosarja tai yksittäinen rikkinäinen osa joka pitää muutkin toimimattomina.

jamppa77

  • Vieras
Vs: Isokin vika? Moottori järjestelmä vaatii huollon
« Vastaus #18 : 05.11.2013, 19:05:21 »
Pyörreläppien säätötanko oli ainakin irti, kun sen laitoin kiinni niin auto toimi aivan normaalisti mutta koodit pitää huomenna luettaa vielä.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Isokin vika? Moottori järjestelmä vaatii huollon
« Vastaus #19 : 05.11.2013, 20:43:24 »
Jos osa on samanlainen kuin S80II, niin läppäventtiili vivusto maksaa 140,- ja vaatii suuttimien ja imusarjan irrottamisen.
Otin autostani kyseinen vivuston irti eilen, kun puhdistin imusarjan ja läpät öljy möhnästä.
Volvolta ei saanut mitään korjausarjaa liitokselle jotta vipu pysyisi paremmin kiinni.

tuosta löytyy kuva niistä läpistä http://www.hqracing.nl/plaatjes/kop%20xc70.jpg
« Viimeksi muokattu: 05.11.2013, 21:34:20 kirjoittanut virkpe »

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Isokin vika? Moottori järjestelmä vaatii huollon
« Vastaus #20 : 06.11.2013, 12:36:19 »
Aikaisemmin sain vivun pysymään tällaisella virityksellä, kun en muuta keksinyt ja nupin työstäminen mahdotonta kun on niin ahtaassa paikassa. Eli porasin 1 millin terällä reijät toiseen reunaan jolloin teräslanka menee nupin ohi ja estävät irtoamisen. teräslanka on otettu vaijerista vaijerista josta otin yhden säikeen jonka laitoin kuten kuvasta näkyy.

jamppa77

  • Vieras
Vs: Isokin vika? Moottori järjestelmä vaatii huollon
« Vastaus #21 : 06.11.2013, 16:57:09 »
Huraa!!
Nyt on taas volvo elävien kirjoissa, eli tuo hemmetin pieni tanko sekoitti koko kotteron.
Vielä vikakoodit tänään nollattiin ja koeajon jälkeen todettiin vian vikojen hävinneen, toivottavasti viat on hetkeksi poissa.

Poissa Boothis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Isokin vika? Moottori järjestelmä vaatii huollon
« Vastaus #22 : 08.01.2020, 20:33:02 »
Morot,

Huraa!!

Nyt on taas volvo elävien kirjoissa, eli tuo hemmetin pieni tanko sekoitti koko kotteron.
Vielä vikakoodit tänään nollattiin ja koeajon jälkeen todettiin vian vikojen hävinneen, toivottavasti viat on hetkeksi poissa.

Omassa V70 mk3 2.4D sama vika: Tangon reikä kulunut löysäksi. Koitin juottaa lyijyllä niveltapin päähän kiinni rautalanka"sokkaa", mutta ei lyijyjuotos tunnu  tarttuvan.

Jamppa77: Mistä löysit uuden vivun/ tangon? vai pitikö vaihtaa koko vivusto, joka on ilmeisesti huomattavasti isompi homma. Lähteekö ko. tanko siitä vivuston toimilaitteen päästä irti rikkomatta mitään? Pitäisikö vivuston toimilaite liikkua sormivoimin
Koitin varovasti käännellä mutta ei liiku, itse läpiltä tuleva osa, jossa tanko kiinni,  liikkuu todella herkästi.
Onkohan normaalia että läpiltä tuleva osa on reilussa öljyssä? 
Mitään käyntihäiriöitä  tai väännön puutteita en ole havainnut mutta ko. moottorin vika-ilmoitus on päällä.

Poissa taffu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Isokin vika? Moottori järjestelmä vaatii huollon
« Vastaus #23 : 08.01.2020, 20:50:55 »
Morot,

Omassa V70 mk3 2.4D sama vika: Tangon reikä kulunut löysäksi. Koitin juottaa lyijyllä niveltapin päähän kiinni rautalanka"sokkaa", mutta ei lyijyjuotos tunnu  tarttuvan.

Jamppa77: Mistä löysit uuden vivun/ tangon? vai pitikö vaihtaa koko vivusto, joka on ilmeisesti huomattavasti isompi homma. Lähteekö ko. tanko siitä vivuston toimilaitteen päästä irti rikkomatta mitään? Pitäisikö vivuston toimilaite liikkua sormivoimin
Koitin varovasti käännellä mutta ei liiku, itse läpiltä tuleva osa, jossa tanko kiinni,  liikkuu todella herkästi.
Onkohan normaalia että läpiltä tuleva osa on reilussa öljyssä? 
Mitään käyntihäiriöitä  tai väännön puutteita en ole havainnut mutta ko. moottorin vika-ilmoitus on päällä.

Joku täällä oli kääntänyt tangon akselin suuntaisesti 180 astetta ympäri ja laittanut paikoilleen, noin minäkin tein ja on toistaiseksi pysynyt. Vähän pehmensin kuumailmapuhaltimella, jotta loksahti helposti. Jälkeenpäin ajatellen olisi voinut siinä lämmitellessä myös niitä kulmia väännellä sopivammaksi kyllä.

Poissa Buster

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Isokin vika? Moottori järjestelmä vaatii huollon
« Vastaus #24 : 11.01.2020, 11:35:57 »
Pari vuotta sitten ostin tuon tangon MK3:n. Maksoi Autoserviassa n.10 ekee.

Poissa Boothis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Isokin vika? Moottori järjestelmä vaatii huollon
« Vastaus #25 : 13.01.2020, 19:26:47 »
Hei,

Kiitos vinkeistä. Uusi tanko löytyi liikkeestä, ja tosiaan hinta ei ollut kummoinen. Varmistin lliitosta vielä rautalanka silmukalla. Huoltamolla annettiin ymmärtää, ettei uusikaan tanko hirveän kauaa välttämättä auta, kun läpiltä tuleva akseli kuluu väljäksi, joka itseasiassa aiheuttaa tuon niveltangon kulumisen ja öljyvuodon. Ilmeisesti pitää harkita tuota systeemin deaktivointia, mikä sekin yleistä...
Tuntuu nyt  kuitenkintoimivan ja servomoottori liiputtaa vivustoa kierrosten mukaan.

Auto pitäisi vaan pikapuolin saada leimalle, niin onko tuohon liittyvät vikakoodit sen luonteisia, ettei katsastus mene läpi? inforuudulla edelleenkin on Moottorin  huoltosuositus, kun en ole päässyt kuittaamaan vikakoodeja!

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: Isokin vika? Moottori järjestelmä vaatii huollon
« Vastaus #26 : 14.01.2020, 12:33:58 »
"annetaan leipää paikallaan vähintään puoli tuntia, joskus hondat mourus jopa puolen päivää"

Naapurin ukko oli lukenut jostain netistä, että pökötin tukkoisuuden saa auki kun antaa rajoitinta vasten. Ei uskonut kun sanoin, että kierrättäminen ilman kuormaa on varma tapa tuhota kone. Nyt se pökötti mätänee pihalla konevaurioisena, joutui ostamaan uuden auton.

Olipahan taas hyvä muistutus, ettei pidä jättää ainakaan omaa kalustoa omaperäisten korjauskonstien armoille.
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1129
  • www.vrcf.fi
Vs: Isokin vika? Moottori järjestelmä vaatii huollon
« Vastaus #27 : 14.01.2020, 19:43:24 »
Muistan vuosien takaa yhden vastaavan kun kaveri oli vaihtanut nuo läpät ja unohtanut jonkun liittimen irti ja kone käyntiin. Ei resetoitunut kotikonstein sitten millään ja auto linkutti. Oli lähdössä perheen kanssa lomalle lappiin seuraavana päivänä. Kävin lukemassa koodit ja nollattiin ne. Oli omistaja oikeasti kuin hangon keksi kun auto liikkui normaalisti.

Poissa Boothis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Isokin vika? Moottori järjestelmä vaatii huollon
« Vastaus #28 : 29.01.2020, 20:40:00 »
Moro,

Sen verran päivitystä tilanteeseen että kävin uuden säätötangon asentamisen jälkeen luetuttamassa ja kuittaamassa viat. Moottori-ilmoitusta ei tullut useampaan päivään, ja katsastuksessakaan ei näkynyt mitään... Mutta pari päivää katsastuksen jälkeen ilmaantui "moottorijärjestelä vaatii huollon" . Säätötanko on paikallaan ja systeemi ainakin ulkoisesti toimii. Mitään poikkeavaa käynnissä tms. En ole huomannut. Koodit mitkä ensimmäisellä kerralla kuitattiin oli:

P250A17  eli öljymäärän anturi piiri. Yleinen sähkövika. Piirin jännite yli  kynnysarvon
P201561 eli ilmeisesti juuri imusarjan läpän asentoanturi. algoritmipohjaiset viat. signaalin laskentavirhe

Mistähän tuota vikaa kannattaa seuraavaksi paikantaa ja miten? Öljymäärä on tikun mukaan ylärajalla.Voiko öljyä olla nyt liikaa? Lisäsin nimittäin samoihin aikoihin kun se oli lähellä alarajaa... Jos vika on edelleen niissä läpissä niin missä itse asentoanturi on, ymmärtääkseni säätömoottorin yhteydessä ja säätömoottori tuntui toimivan?
« Viimeksi muokattu: 29.01.2020, 20:42:13 kirjoittanut Boothis »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8120
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Isokin vika? Moottori järjestelmä vaatii huollon
« Vastaus #29 : 30.01.2020, 00:19:28 »
Öljyä pari desiä pois ja koodien nollaus. Suositus on jättää noin neljännes, vai oliko kolmannes, vajaaksi ylämerkistä. Käyttöohjekirjassakin se taitaa lukea.
Yleensä vikavalo ei syty pyörreläppäakselivikakoodien takia. Läpillä ei erillistä anturia ole, eli moottorissahan se silloin ois.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy