Autoracing  KL-varaosat

Sisemmän vetonivelen kokoaminen.

• 2 Vastauksia
  • 5219 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ola66

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Sisemmän vetonivelen kokoaminen.
« : 26.10.2013, 14:28:57 »
Siis kyseessä s60 etuveto vm. 01. Sain oikeanpuoleisen sisemmän vetonivelen kappaleiksi alapalloniveltä vaihtaessa. Siis osat näyttäisi ehjiltä, mutta kuulat (6kpl) irrallaan. Vetoakseli on nyt pöydällä ja olen pari tuntia yrittänyt kasata (kuivana). Aina kun saan kuulat jotenkin sisälle akseli on jäykkä kuin rautakanki.
Olen 3:ssa eri asennossa saanut kasattua, jossain oli että olisi kuusi asentoa, en ymmärrä miten mahdollista? Meneekö v-muotoiset urat sisällä samaan suuntaan vai eri suuntiin? Jos laittaa eri suuntiin en saa kuulia sisään.
Vai onnistuuko ollenkaan???
Kiitos jo etukäteen avusta:

Poissa allu-85

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: Sisemmän vetonivelen kokoaminen.
« Vastaus #1 : 26.10.2013, 17:02:12 »
Onnistuu, olen joskus laittanut kuulat paikalleen vetarin ollessa autossa kiinni. Se tönkko-kohta on väärä.eli muistaakseni silloin ne urat menee ristiin. Toinen tapa on oikea. Itse laotoin muutaman kuulan paikalleen ja työnsin "kuulanpitimen maljaan". Sen jälkeen niveltä kääntelemällä saa kevyesti napauttamalla ne muutamat jäljelle jääneet kuulat. Ei menny silloin ekalla kerralla ihan helposti, mutta toisella kertaa ei kauaa nokka tuhise.
V70N D5244T2

Poissa ola66

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Sisemmän vetonivelen kokoaminen.
« Vastaus #2 : 27.10.2013, 18:09:19 »
No nyt on nivel kasassa uudet rasvat sisällä ja akseli paikallaan. Se pitää kasata niin että v-malliset urat maljassa ja akselilla ovat eri suuntaan. Aina kun kuulan napsauttaa sisälle täytyy vetää kuulien pidikettä (en tiedä oikeaa nimeä) mahdollisimman ulos samalla niveltä kääntäen.

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron