KL-varaosat  Race.fi

Alapallonivelen vaihto

  • 16 Vastauksia
  • 11503 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lapatossu^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #15 : 17.08.2016, 17:05:37 »
En ihan menis takuuseen tosta vähemmällä työllä lauseesta, itsellä alatukivarren etummaiseen puslaan ruostunut pultti kiinni. Aika mukava irroittaa kun joutunee katkaisemaan pultin parista kohtaa, eikä tilaakaan kauheasti ole ja sitten vielä kiertämään jäljelle jääneet pultin rippeet pois, puhumattakaan siitä että pitäisi vielä saada tuollainen melko eksoottisella kiertellä oleva 14mm kiinnityspultti jostain.
Itsellä jäi toistaiseksi puslat vaihtamatta.


Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla

Itsellä oli sama ongelma. Ei ollu kierteiltään jumissa, vaan juurikin puslassa. Puukkosahalla pultti poikki. Itsellä meni 2 terää ja ehkä 5min. Uus pultti sinisellä ei ollu montaa euroa.

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #16 : 17.08.2016, 23:58:58 »
En ihan menis takuuseen tosta vähemmällä työllä lauseesta, itsellä alatukivarren etummaiseen puslaan ruostunut pultti kiinni. Aika mukava irroittaa kun joutunee katkaisemaan pultin parista kohtaa, eikä tilaakaan kauheasti ole ja sitten vielä kiertämään jäljelle jääneet pultin rippeet pois, puhumattakaan siitä että pitäisi vielä saada tuollainen melko eksoottisella kiertellä oleva 14mm kiinnityspultti jostain.
Itsellä jäi toistaiseksi puslat vaihtamatta.


Tieto peräisin minun autooni tukivarret vaihtaneelta korjaamolta joka on tehnyt usein näitä. Perustui toki oletukseen että ei sitä palloniveltä ole kiva vaihtaa jos se tukivarsi on paikallaan vaan se pitää joka tapauksessa irroittaa. Pultin ruostuminen tuolla tavalla kiinni ei myöskään liene kovin yleistä.

Ts. vaihdettaessa pallonivel tai puslia vanhaan tukivarteen, irroitetaan tukivarsi, porataan pallonivelen niitit auki ja/tai prässätään (tai porataan näistäkin niitit...) vanhat puslat pois, pultataan uusi pallonivel paikoilleen, prässätään puslat ja lopuksi kiinnitetään tukivarsi takaisin. Jos on uusi tukivarsi, puretaan vanha irti ja uusi paikoilleen. Uusi ruosteeton on aina helppo ja nopea pistää kiinni.

Korjaamo sanoi että keskimäärin uudet laittamalla säästyy tunnista kahteen työaikaa (molemmat puolet yhteensä) mikä kattaa helposti osien hintaeron.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron