Vähän sekava aloitus mutta ajattelin kysyä vähän sitä sun tätä samassa aiheessa:
1. Ohjaus on en sano raskas mutta tunnokas kylmänä, kuumana vähän kevyempi mutta aika tunnokas ja tukeva. Onkos tämä normaalia kun 960mppisessä volvossa oli kevyempi ohjaus, muista ei muistikuvia enää?
Ohjaustehostimen neste aika kuraa, olen koittanut sitä huuhdella uudella pois.
Myös tämä mietityttää: ohjaustehostimen pumppu on ihan vinossa kun tuntuu että joko joku kiinnike mennyt vinoon tai sitten kiilahihna aivan liian lyhyt. Ylhäältä päin katsoessa siis hihnapyörä selvästi vinossa ja tästä syystä välillä hihna kirkaisee. Säätövarat ei tuolle remmille ainakaan riitä.
2. Mittarivalojen säädin toimii niin että molemmissa ääripäissä mittarivalot ym sammuu ja ovat kirkkaimmillaan normaalisti melkein yläasennossa. Välillä maantiellä valot räpsähtää todella kirkkaiksi ja sitten säätö toimii kuten kuuluukin. Tätä ei vain kauaa kestä. Mistä aloitan?
3. Toinen takaovi aukeaa ulkopuolelta kunhan sen on kerran avannut sisältä per jokainen ovien aukaisukerta. Eli jos en välissä lukitse ovia ja avaan sen kerran sisältä, aukeaa myös ulkoa niin kauan kunhan lukitsen ja avaan uudelleen ovet, sitten taas sama juttu.
Tämä ei niinkään häiritse mutta toinen takaovi ei aukea lainkaan ei sisältä eikä ulkoa, kahva ja sisäkahva kyllä liikkuvat ja sisäkahva tuntuu jännitteiseltä lopussa.
4. Koneena on b280E. Tyhjäkäynti on nyt ihan ok kun puhdisrtin sen lisäilmavehkeen. Startatessa jos kääntää avainta pohjassa niin hetken sahaa kuumana ja kylmänä mutta jos avainta vain näyttää, lähtee heti niin että kierrokset käyvät 1500rpmmässä ja laskevat sitten normaaliksi.
Tämä taas mietityttää siksi että tuntuu että auto käy hieman rikkaalla, pakokaasutkin haisevat bentsiinille. Mistä lähden liikkeelle? Tyhjäkäynnin oltua ennen puhdistusta ailahteleva (900-600rpm) lähti paremmin käyntiin mutta nyki taas maantiellä vähän mitä ei nyt taas tee ollenkaan.
Oliskohan tässä aluksi vähän purtavaa. Toivottavasti tulee vastauksia!