Proturbo  Autodiagnoosi

850 vm.96 ABS

  • 20 Vastauksia
  • 9116 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
850 vm.96 ABS
« : 31.10.2013, 11:27:38 »
Moi!

Autona siis volvo 850 2.5 10v manuaali vm.96 ja ABS ongelmaa.
ABS valo palaa, abs toimii tai ainakin kun viimeksi runttasin polkimen tiukasti pohjaan jäällä. boxi avattu ja yksi juotos tinailtu uusiksi. Mutta vikakoodit antoivat seuraavaa:
ABS-311 Left Front wheel sensor signal, fault in circuit         
ABS-221 Left Front wheel sensor signal, ABS control too long     
ABS-222 Right Front wheel sensor signal, ABS control too long   
ABS-313 Left Rear wheel sensor signal, fault in circuit         
ABS-223 Left Rear wheel sensor signal, ABS control too long     
ABS-324 Right Rear wheel sensor signal, extrapolation           
ABS-143 Vehicle speed signal, fault in circuit                   
ABS-443 Pump Motor Electrical or Mechanical fault               
ABS-432 Control Module General Interference fault               

Eli avaanko boxin kiltisti vain uudelleen ja tinailen kaikki vai miten tässä kannattaisi edetä?
Nollasin koodit nyt pois ja illalla voin lukea uudestaan kun auto on ollut liikenteessä niin päivitetty lista saadaan silloin.

Terveisin
Antero
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vm.96 ABS
« Vastaus #1 : 31.10.2013, 22:55:42 »
Noniin, nyt luettu uudestaan ja seuraavat tulivat:

ABS-313 Left Rear wheel sensor signal, fault in circuit         
ABS-432 Control Module General Interference fault               

Olisiko enää vain anturivika tai hammaskehällä ruostetta? etupään hammaskehät olen puhdistanut ja tuon takapyörän anturin joka herjaa nyttenkin.

-eikös näissä nuo takapään anturit ole ns. yhdessä? eli jos uusii niin molemmat tulevat samalla. Biltema noita näytti myyvän 55e hintaan mikäli ne tähän sopivat.

Mikähän tuo 432 koodi oikein on?
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6618
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 850 vm.96 ABS
« Vastaus #2 : 01.11.2013, 08:25:53 »
Jos olet tinannut ainoastaan yhden pinnin, niin veikkaus on, että pitää tinata lisää :)

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vm.96 ABS
« Vastaus #3 : 02.11.2013, 14:44:41 »
muistaakseni siellä on 42 nastaa jotka voi uudestaan tinata :)

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vm.96 ABS
« Vastaus #4 : 08.12.2013, 16:07:58 »
Noin. Nyt on taas boxit availtu ja tinailtu. Ei muutosta mutta ompa ainakin boxi ok.

Mittasin takapään anturit ja toinen ei näytä mitään (nastat 1 ja 3) toinen 1035ohm (nastat 2 ja 4). Uusintaan menee siis. Ilmeisesti molemmat tulee uusia tähän vm. samalla.
Biltema myy tämmöistä : http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Jarrujarjestelma/Jarrujen-ohjaus/ABS-tunnistin/ABS-ANTURI-65615/
Käyköhän tuo suoraan tuohon paikoilleen? Orkkisosat ovat huomattavasti kalliimmat jopa käytettynä.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850 vm.96 ABS
« Vastaus #5 : 09.12.2013, 07:36:11 »
Ilmoita ihmeessä kuinka käy, jos bilteman antureihin päädyt. On ollut itelläki hankintalistalla, mutta ei oo uskaltanu hakea  :D
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa 850Z71S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
Vs: 850 vm.96 ABS
« Vastaus #6 : 09.12.2013, 21:18:05 »
Tuolla kuva tinailtavista kohteista: http://www.bimmerboard.com/members/cn/Volvo-absrepair_805.jpg
Ja FAQ osastolta löytynee asiasta lisää.
YOURS CAN GO FAST... BUT MINE CAN GO ANYWHERE.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: 850 vm.96 ABS
« Vastaus #7 : 16.12.2013, 11:33:18 »
Juu - takana ovat yhdessä ne molemmat anturit. Mutta - itse erotin ne toisistaan ja vaihdoin vain toisen. Hyvin on pelannut jo monta vuotta.  Viallinen eli pimeäksi meni juurikin vänkärin puoleinen.

Ensimmäinen liitin on siellä takapenkin takana - ainakin farmarimallissa. Joku on sanonut, että on hankala vaihtaa, kun joutuu tankin irrottamaan. Ei tarttee irrtottaa:

Irrotin pistokkeen ja olikohan niin, että katkaisin sen viallisen anturin johdotuksen sieltä pistokkeen läheltä; kiinnitin irrotettavan / poistettavan johdon päähän narun - ja vedin pyörän luota johdon pois päähän kinnitetyine naruineen.

Kiinnitin uuden anturin pyörään ja sen johdon siihen ulos vedetyn narun päähän. Ja vedin sieltä takapenkin tuntumasta narun takaisin sisään - ja kaapeli tuli perässä.

Kytkin piuhat.




Ja tuossa johdot liitettyinä - eli vanha pistoke.

« Viimeksi muokattu: 16.12.2013, 11:38:56 kirjoittanut Chili »
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vm.96 ABS
« Vastaus #8 : 16.12.2013, 14:14:01 »
Pitää vaihtaa anturit nyt viikonloppuna samalla kun tiputan vaihteiston pois.
Taakse tulee alkuperäiset käytetyt anturit.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: 850 vm.96 ABS
« Vastaus #9 : 16.12.2013, 14:31:00 »
Miksi käytettyjä antureita? Suurin työ on siinä vaihtamisessa. Ja lisäksi, miksi vaihdat molemmat? Niiden molempien pujottaminen on hankalampi homma - ja sen jälkeen et tiedä missä vika on; kun ne käytetyt saattavat olla vialliset?

Liian monta muuttujaa sotii tuollaista vaihto-operaatiota vastaan.

Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vm.96 ABS
« Vastaus #10 : 17.12.2013, 16:12:38 »
Vaihdan varmaan tuo hajonneen anturin samoin kuin tuossa olit tehnyt.
Mittasin uusvanhat anturit kyllä ja näyttäisivät ohmien perusteella olevan kunnossa.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 797
Vs: 850 vm.96 ABS
« Vastaus #11 : 17.12.2013, 22:22:00 »
Kahteen autoon bilteman anturit laitettu. Helppoa, halpaa ja toimii. Molemmat tulevat samassa paketissa.
Purkaa ne kontissa ja uusien antureiden piuhoissa olevat liittimen kuoret pois ja sitten vanhan anturin piuha pyörän luota poikki ja siihen teippaa uuden anturin liitinpään (siis ilman muovikuorta) ja vetää uuden piuhan kontin puolelle.
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa Heinämies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vm.96 ABS
« Vastaus #12 : 28.12.2013, 21:44:49 »
Itselläni myös -96 kasipätkä ollut nyt kuukauden päivät. Siinä temppuili ABS:n merkkivalo. Käytin sen katsastuksessa ja toinen hylkyperuste oli se että juuri tuolloin absien merkkivalo ei syttynyt kun inssi käänsi virrat päälle. Sitä ennen se on toiminut normaalisti. Se jatkoi tuota syttyy-ei syty -leikkiänsä muutaman päivän välein. Absit kuitenkin toimi normaalisti koko ajan. Joskus se myös teki sen että merkkivalo syttyi mutta ei sammunutkaan - absit toimi silti normaalisti. Välillä merkkivalo sammui pari minuuttia startin jälkeen.

Kun alatukivarsi oli vaihdettu ja kässäriä hieman kiristetty oli kaikki valmiina katsastukseen - jos vain absien merkkivalo on suosiollinen. Sinä päivänä se oli, ja oli vielä katsastuksessakin. Pari päivää leiman jälkeen tämä sama leikki on jatkunut. Näillä keleillä tosin ei pääse testaamaan toimiiko absit. Missä lie vika - en tiedä.

s73

  • Vieras
Vs: 850 vm.96 ABS
« Vastaus #13 : 29.12.2013, 11:29:35 »
Itselläni myös -96 kasipätkä ollut nyt kuukauden päivät. Siinä temppuili ABS:n merkkivalo. Käytin sen katsastuksessa ja toinen hylkyperuste oli se että juuri tuolloin absien merkkivalo ei syttynyt kun inssi käänsi virrat päälle. Sitä ennen se on toiminut normaalisti. Se jatkoi tuota syttyy-ei syty -leikkiänsä muutaman päivän välein. Absit kuitenkin toimi normaalisti koko ajan. Joskus se myös teki sen että merkkivalo syttyi mutta ei sammunutkaan - absit toimi silti normaalisti. Välillä merkkivalo sammui pari minuuttia startin jälkeen.
Kun alatukivarsi oli vaihdettu ja kässäriä hieman kiristetty oli kaikki valmiina katsastukseen - jos vain absien merkkivalo on suosiollinen. Sinä päivänä se oli, ja oli vielä katsastuksessakin. Pari päivää leiman jälkeen tämä sama leikki on jatkunut. Näillä keleillä tosin ei pääse testaamaan toimiiko absit. Missä lie vika - en tiedä.
vika voi olla myös mittaristossa.

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vm.96 ABS
« Vastaus #14 : 05.01.2014, 17:11:42 »
Noniin taas päivitystä.
Eli ABS valo syttyy startatessa ja sammuu normaalisti. Hetken päästä n.5sek syttyy se uudestaan. Mikäli poljeskelee jarrua paikallaan niin valon saa sammumaan toisinaan hetkeksi.

Valo sammuu kun auto liikkuu eikä syty auton liikkuessa.
Vikakoodeiksi antoi:

ABS- 431 Control Module General Hardware fault
ABS- 432 Control Module General Interference fault

Mitähän nuo koodit oikeasti tarkoittavat? Netistä ei tunnu noita koodeja löytyvän alkuunkaan
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

 

RallyBaron  Samppasport