TamCar  KKD Motorsport

Gyrden -86 kaasari 240 (B230 puuhastelua)

  • 125 Vastauksia
  • 23708 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa make84

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 257
  • Itse tekemällä tulee sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (B230 puuhastelua)
« Vastaus #120 : 17.03.2019, 23:30:19 »
Jumalauta mun entinen auto. melkein 17v takaa :)  hyvä että auto edelleen päässyt ajuun. Missäs päin nykyjään?
« Viimeksi muokattu: 17.03.2019, 23:43:03 kirjoittanut make84 »

ex. volvot 240 -86, volvo 850 -96, volvo s40 -04 nykyhetki volvo v70 2008

Paikalla Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (B230 puuhastelua)
« Vastaus #121 : 18.03.2019, 12:39:28 »
Jumalauta mun entinen auto. melkein 17v takaa :)  hyvä että auto edelleen päässyt ajuun. Missäs päin nykyjään?

Katohhan :o  Kajaanissahan tämä nykyäänkin on mulla. 12 vuotta tosiaan kerkesi sammaloitua Kajaanissa puun alla edellisellä tutulla omistajalla. Olikos sulla vielä ne 17 tuuman vanteet tässä alla aikoinaan? Semmosetki ois tähän jemmassa. Vielä on volvo pidetty kovassa käytössä ja hienosti pelaa. 8)
240 D24TIC , 240 B200K -86 & V70mk1 -00 TDI

Poissa make84

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 257
  • Itse tekemällä tulee sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (B230 puuhastelua)
« Vastaus #122 : 18.03.2019, 17:22:38 »
Ei ollut mulla koskaan 17" vanteita siinä

ex. volvot 240 -86, volvo 850 -96, volvo s40 -04 nykyhetki volvo v70 2008

Paikalla Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (B230 puuhastelua)
« Vastaus #123 : 08.04.2019, 22:50:38 »
Osatilausta tekeillä:
Glygo runko-ja kk-laakerit, elring ylä- ja alapääntiivisteet, kannenpultit, kuplan jäykemmät venttiilijouset, jakohihna, hästings cromi männänrenkaat?, yms.

Mitäs käytännön eroa on sitten nuissa "valurauta" ja kromi männänrenkaissa? Onko näin, että valurautainen sitoo paremmin öljyä itseensä kuin kromirengas, mutta kuluu nopeammin sylinterin muotoon jne. Kumpiko lie sitten parempi tässä tapauksessa kun oletetaan että sylinterit ovat pyöreät ja hoonattu hyvin?

Tulipa hommattua kärjetön hall- jakaja johtosarjoineen ja mekaaninen bensapumppu lohkoon. Kiitokset jälleen injectorille kaupoista!

Kannesta pitäisi siivu vielä ottaa pois. Josko siitä ainakin sen 1,5+mm tohtii ottaa kun vakio rutut vain 9,8:1.
240 D24TIC , 240 B200K -86 & V70mk1 -00 TDI

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 992
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (B230 puuhastelua)
« Vastaus #124 : 13.04.2019, 17:51:15 »
Osatilausta tekeillä:
Glygo runko-ja kk-laakerit, elring ylä- ja alapääntiivisteet, kannenpultit, kuplan jäykemmät venttiilijouset, jakohihna, hästings cromi männänrenkaat?, yms.

Mitäs käytännön eroa on sitten nuissa "valurauta" ja kromi männänrenkaissa? Onko näin, että valurautainen sitoo paremmin öljyä itseensä kuin kromirengas, mutta kuluu nopeammin sylinterin muotoon jne. Kumpiko lie sitten parempi tässä tapauksessa kun oletetaan että sylinterit ovat pyöreät ja hoonattu hyvin?

Tulipa hommattua kärjetön hall- jakaja johtosarjoineen ja mekaaninen bensapumppu lohkoon. Kiitokset jälleen injectorille kaupoista!

Kannesta pitäisi siivu vielä ottaa pois. Josko siitä ainakin sen 1,5+mm tohtii ottaa kun vakio rutut vain 9,8:1.
tuo -1,5mm on ihan hyvä.
Kannattaa vaihtaa samalla parempi nokka ja ajoittaa se.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Paikalla Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (B230 puuhastelua)
« Vastaus #125 : 13.04.2019, 21:31:01 »
tuo -1,5mm on ihan hyvä.
Kannattaa vaihtaa samalla parempi nokka ja ajoittaa se.

Näin se on tehtävä. D-nokka tähän on jo olemassa ja säädettävä nokkapyörä.
240 D24TIC , 240 B200K -86 & V70mk1 -00 TDI

 

TamCar  KKD Motorsport