Autodiagnoosi  Carcom Oy

940 käynti ongelmat

  • 16 Vastauksia
  • 3471 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JiiiTeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
940 käynti ongelmat
« : 07.11.2013, 16:29:56 »
Juu, elikkäs b230ft koneinen 940 ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä ja ajaessa nykii.

Ilmamassamittari ja imuputki ovat öljyssä, kuten ahtoputket, välijäähytin ja imusarjakin. Turbo on garretin ar.42

Kaasuläppäkoteloa tutkiessa huomasin valoa vasten katsoessa että kun läppä on "kiinni" niin valo paistaa läpi..

Apua tarviis

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 käynti ongelmat
« Vastaus #1 : 07.11.2013, 16:38:59 »
Oletko putsannut imm:ää kun se kerran öljyssä on? Varmasti aiheuttaa käyntihäiriöitä.
Ja kun se kerran öljyinen on niin lieneekö turbo väljä?

Läpän välistä kuuluukin näkyä valoa. Sitä kautta menee kiinni ollessaan sen verran ilmaa että tyhjäkäynti on 500rpm ja tyhjäkäyntimoottori nostaa muutaman satasen

Poissa JiiiTeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 käynti ongelmat
« Vastaus #2 : 07.11.2013, 16:43:48 »
Eilen putsasin imm:n ja kävin testilenkillä jonka jälkeen oli taas öljyssä..

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4521
Vs: 940 käynti ongelmat
« Vastaus #3 : 07.11.2013, 16:51:49 »
Bypassin kautta se joutuu sinne... Turbo voi olla väljä kuten huikko kirjoitti, ja huohotusjärjestrelmä voi työntää öljyä imupuolelle jos se ei ole kunnossa. Onko imusarjan ja kaasuläpän tiivisteet vaihdettu, kun kaasuläppä ilmeisesti on ollut irti?

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 käynti ongelmat
« Vastaus #4 : 07.11.2013, 16:56:21 »
Jos sitä öljyä menee oikein runsaasti nii lambdakin voi karstoittua. Paljonko öljyä kuluu ja onko pakokaasu sinistä?

Poissa JiiiTeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 käynti ongelmat
« Vastaus #5 : 07.11.2013, 16:59:40 »
Bypassi on otettu pois. Imusarjaan ja kaasuläppäkoteloon vaihdoin uudet tiivisteet..

enpä oo autolla hirveesti ajanu/käyttäny kun viat alkoi, mutta on se jonkun verran öljyä tähän mennessä syönyt. Pakokaasu ei ole sinistä.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4521
Vs: 940 käynti ongelmat
« Vastaus #6 : 07.11.2013, 17:16:28 »
No onko siinä sitten dumppi nyt vai sakkaava ahdin? Antaako muuten vikakoodeja?

Poissa JiiiTeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 käynti ongelmat
« Vastaus #7 : 07.11.2013, 17:18:10 »
Eipä oo dumppia, sakkaa.

En oo vikakoodeja kattonu.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4521
Vs: 940 käynti ongelmat
« Vastaus #8 : 07.11.2013, 17:35:07 »
Eli ahdin on melko varmasti väljä ja vaatii korjausta tai uusimista. Laittaisin kyllä sen jälkeen bypassin.
E: Helpostihan saat kokeiltua imupuolelta paljonko akseli liikkuu.

Poissa JiiiTeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 käynti ongelmat
« Vastaus #9 : 07.11.2013, 17:46:05 »
Itseasiassa kokeilin tuossa kolmisen viikkoa sitten sitä turbon akselia, niin oli todella pieni klappi hyvä että huomas. nyt kun koittaa niin kasvanut huomattavasti.

Kumpi olisi järkevämpi ratkaisu, huoltaa nykyinen ahdin vai ostaa uusi?

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4521
Vs: 940 käynti ongelmat
« Vastaus #10 : 07.11.2013, 17:55:15 »
En tiedä, riippuu aika paljon siitä kuka korjaa tai mitä ostaa.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 käynti ongelmat
« Vastaus #11 : 12.11.2013, 00:59:42 »
Voisit kertoa modauksien määrän jos jollakin konstin saat orggisturbosta immun öljyttyä...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4521
Vs: 940 käynti ongelmat
« Vastaus #12 : 12.11.2013, 16:21:19 »
Tossa tuli joo ajatusvirhe, eihän se ilma kierrä sitäkautta.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: 940 käynti ongelmat
« Vastaus #13 : 12.11.2013, 22:17:53 »
Eikös jossain oo huudeltu, että bypassin puuttuminen aiheuttas probleemia  PS: ootko vikakoodeja lukenu?
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 käynti ongelmat
« Vastaus #14 : 13.11.2013, 16:07:52 »
Eikös jossain oo huudeltu, että bypassin puuttuminen aiheuttas probleemia  PS: ootko vikakoodeja lukenu?

Varmana aiheuttaa sekä paskoo ahtimen pitemmän päälle jos mitään bypassia tai dumppia ole. Miksi muuten ei ole? Onko se sakkausääni niin ihana?

 

KL-varaosat  Race.fi