Sitten olikin aika keskittyä voimansiirtoon.. vauhtipyöristä ja kytkinasetelmista valkkasin parhaat, kytkinlevy mulla olikin uudenveroinen..

Vauhtipyörän hioin epäkeskolla karheeks, ei ollut pahoja uria.

Seuraavaksi työn alle laatikko, kolmesta oli vara valita. Auton alkuperäisen laatikon hylkäsin kun se oli ensinnäkin vuotanut öljyä melko reippaasti, ja toisekseen öljyt oli aika karmeessa kunnossa, ja joku ropeltanut laatikon sisällä oikein kunnolla, mm. osa siirtäjien ruuveista oli pilattu. Kuivimman otin sitten työnalle, kun siinä oli vähiten metallihiukkasiakin magneetissa..

Siihen tiivisteet vaihtoon ja silmämääräinen tarkistus, hyvältä näytti rattaat ja tuntu laakerit.

Sitten iskikin epäonni, tiivistesarja oli hankittu vuosimallin mukaan, mutta tuo varalaatikko olikin 68:sta. Kaikki muut tiivisteet kävi, paitsi kardaaninlaipan stefa, joka oli 67:aan muuttunut millimitoille. Eipä sitten meinannut löytyäkkään yhtään mistään moista stefaa, 39x52x8. Ei todellakaan mitään peruskamaa vaikka millimittainen olikin. Löytyi sitten eräältä Veteraani-Volvo osatoimittajalta hyllystä, onneksi, itse kun etsin paripäivää ensin kaikki mahdolliset laakeriliikkeet ja tiivistefirmat.

Sitten ei muutakun vauhtipyörää kiinni, uus silmälaakeri, ja kytkintä keskittämään. Uuden silmälaakerin pölysuojan aukasin mattoveitsenkärjellä ja lisäsin hieman laakerirasvaa.

Sitten vaan konetta paikoilleen ja kytkinkoppaa kiinni

Ja laatikkoo perään. Kytkimen vivustotkin sain paikoilleen.. Tähän jäi hommat tänään.

