Auto saatiin kotiin, laitettiin talliin ja alettiin ihmettelemään, käyntiinkin se lähti huikkabensalla 13 vuoden seisonnan jäljiltä, ei edes virranjakajan kantta tarvinnut aukoa..
Väliomistaja on ihan asiallisesti lattiat jo tehnyt, helmatkin on hitsattu uusiksi, mutta niiden kanssa on vielä pientä säätöä luvassa.

Kone vuoti öljyä, joten oli luontevaa nostaa se konehuoneesta tiivisteremonttiin ja siistittäväksi, samalla vaihdelaatikkoon vaihtuu tiivistesarja.
Etuakselia ei pitänyt irroitella, mutta jousitorneista löytyi mätää, joten se tipahti samalla kun konekin irtosi..


Samallahan sen etuakselin sitten purkaa, puhalluttaa, korjaa ja maalaa, kasaa tarvittavilla uusilla osilla, puslat ja olkatapit nyt ainakin.
Ja kun konehuone kerran oli tyhjä, niin tulipellin siivous, konehuoneen maalaus ja niputus siistityillä osilla ja uusilla kumitulpilla yms.

Kone tuntui ihan toimivalta muuten, mutta tosiaan vuotaa öljyä vähän joka välistä. Kaasuttimeksi on isäukko joskus 80 luvulla vaihtanut weberin korvauskaasuttimen, joka on ihan toimiva, mutta ei alkuperäinen. Ostin jo korjatun Zenith vn36 kaasuttimen ja alkuperäisen ilmanputsarin.
Kone on viimeksi ollut irti 70-luvun puolivälissä, jolloin se on porattu ja kunnostettu muutenkin, sen jälkeen kilometrejä on tullut n. 100tkm.

Jostain piti hitsaushommatkin aloitella, niin ajattelin korjata radion peitelevyn, johon on aikanaan asennettu törkeä bilteman lämpömittari kun alkuperäinen kapillaarimittari on lakannut toimimasta..
Lähtökohta

paikka

hitsattuna ja pakkeloituna

ja maalattuna kertatäytteisellä alakannuruiskulla

