Autodiagnoosi  Carcom Oy

Pojan Volvo B200e käyntihäiriö tuli - löytyykö apua Otaniemeen?

  • 19 Vastauksia
  • 5685 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Pojalla on hyvään kuntoon laitettu 745 vm -88 ja B200E -K-Jetronicilla.

Kone on rempattu muutama vuosi sitten ja toiminut moitteetta.

Nyt oli kauppareissulla alkanut käymään huonosti ja meinaa sammua tyhjäkäynnilläkin. Tulpanjohtoja irrottelemalla tuntui, että muilla ei juuri ole vaikutusta kuin yhdellä. Vaikka periaatteessa pitäisi kaikilla olla vaikutusta.;)

Lisäksi pojan mielestä kone vinkuu / viheltää ehkä.  Ja tussauttelee kuulemma siten, että kuuluu sisälle autoon.

Imuvuotoonhan tuo viittaa tai jakopään hihnan ylihyppäämiseen.

Itse olen hiukan kaukana, enkä pääse auttamaan. Pilotilla pyysin kokeilemaan imuvuodon etsinnässä vielä, mutta jos ei vika löydy, niin korjaamollehan se on vietävä. Harmittaa, kun itse osaisin korjata, mutta eipä sitä näin etänä pysty.

Olisiko joku kiinnostunut diagnosoimaan Otaniemen parkkipaikalla ongelman - korvausta vastaan?

Laita YV-tä jos pystyt autamaan nuorta miestä hädässä viikonloppuna.

Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Pahus, ehdin juuri häipyä Otaniemestä. Laitan parille kaverille viestiä. Kannattaa käydä teekkarien autokerhon tallilla, siellä notkuu aina joku rasvanäppi.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Hyvä idea! Missä se talli nykyisin on siellä?

Löytyi:

Teekkarien autokerhon talli sijaitsee Jämeräntaival 1:n kellarikerroksen alapuolella, talon urheilukentän puoleisella sivulla.

Osoite:
Teekkarien Autokerho ry
PL 69
02151 Espoo

Tallin puhelinnumero:
041 706 9416
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1294
  • www.vrcf.fi
Imusarjan alta lisäilmaluistin letku irti.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Lisäilmaluistin letku; viestitin pojalle, että käy tarkistamassa. Tuo on hyvinkin mahdollinen.

Kiitoksia!
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Ei poika löydä irrallisia letkuja. Odotellaan kun pääsee ostamaan starttisprayn.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

kepa09

  • Vieras
Moro. En usko mihinkään hihnanhyppäämiiseen, ettei olis suutin vika siellä imusarjan alla?

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Tuossa video tältä päivältä.  Ihme hankausääni tuossa videolla kuuluu - en tiedä sitten kuuluuko se oikeasti vai onko kännykkäkameran mikrofoni sen verran lajitteleva, että päästää tuollaista ääntä.

Öljyt on kuulemma OK, eikä öljynpaineista valita. Nesteetkin on OK.

http://www.youtube.com/watch?v=-9wl8Sg-Y88
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Nyt oli kylmänä kokeillut tulpanjohtojen irrotusta. Jokaisen tulpanjohdon irrotuksella on selvä vaikutus. Eli niissä ei pitäisi olla vikaa.

Auto oli tankattu muutamaa päivää aiemmin...hmmm.
« Viimeksi muokattu: 10.11.2013, 14:35:22 kirjoittanut Chili »
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1294
  • www.vrcf.fi
Virranjakajankansi. Ei halkeamia? Se luistin letku kannattaa vielä kerran tarkastaa. Itse kun ekaa kertaa kurkin alle, en huomannut sen olevan irti. Eihän itse luisti jumita?

Tuolla kohtalotoveri painii saman asian kanssa parhaillaan: http://www.volvolandia.com/areena/index.php?topic=6261.0

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Löytyykö keltään kuvaa tuosta lisäilmaluistin letkun paikasta - helpottaisi ohjeistamisessa. Kyseessä siis B200E vm -88 K-Jetronicilla.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1294
  • www.vrcf.fi
Löytyykö keltään kuvaa tuosta lisäilmaluistin letkun paikasta - helpottaisi ohjeistamisessa. Kyseessä siis B200E vm -88 K-Jetronicilla.

Imusarjassa keskellä kaasuläpän takana kylmäkäynnistys suuttimen alla. Luistilta lähtevä letku on pari cm halkaisijaltaan ja s-muotonen ja noin 20cm pitkä. Tämä kiinnittyy imusarjan 3cm pitkään metalli putkeen. Ei klemmaria ja öljyyntyy, luiskahtaa paikaltaan.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Ei löytynyt syytä. Kylmänä tekee sen, että vaikka kaasupoljin on lattiassa, niin kierrokset ovat tasaisesti 500 rpm:ssä - ei nouse siitä. Lämpimänä ottaa 2.000 rpm:ää, mutta käy tosi huonosti. Tyhjäkäynnillä sammuu.

Imuvuodot etsitty starttisparyllä - ei ole imuvuotoja.

Suuttimia paineltu, letkuja pyöritelty.

Polttoaineenjakelussa vikaa?

Autossa on melko uudet polttoainepumput ja suotimet tankissa ja auton allakin. Samoin suodattimet. Kaikilla niillä ajettu alle 30.000 km.

Suuttimille ei ole tehty mitään, eikä lisäilmaluistille. K-Jetronicia ei ole purettu.

Virranjakajan korjasin kokonaan uusilla osilla 30.000 km sitten - Hall anturinkin vaihdoin.

Kieroslukumittari toimii ongelmitta, kaikki mittarit ja mittarivalotkin.

Sytytyksen pääteaste on 30.000 km sitten vaihdettu.

Mites tuon puolan nyt mittaisikaan?  Olen sen joskus mitannut - ja unohtanut miten se mitattiin. Sehän on vanha ja voisi vaikka ollakin tiensä päässä.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1294
  • www.vrcf.fi
Aikonaan oli 244 K-Jet Turbossa samoja oireita. Starttispräyllä tuli vuotoja etsittyä. Ei löytynyt. Mutta oli kuitenkin. Jarrutehostajassa oli venttiilin hattu puoliksi irti repeytynyt ja sieltä hyrppi ilmaa ja sekoitti käynnin.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2013, 14:11:51 kirjoittanut 240 »

Poissa rajaniitty

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Tuossa video tältä päivältä.  Ihme hankausääni tuossa videolla kuuluu - en tiedä sitten kuuluuko se oikeasti vai onko kännykkäkameran mikrofoni sen verran lajitteleva, että päästää tuollaista ääntä.

Öljyt on kuulemma OK, eikä öljynpaineista valita. Nesteetkin on OK.

http://www.youtube.com/watch?v=-9wl8Sg-Y88
Tuo hankaus ääni lienee ihan kiilahihnasta johtuva,tuskin sen vakavempi,hiljenee varmaan hetkeksi kun sumuttaa jotain sprayta hihnalle?
Muuten en viasta osaa sanoa, mutta aina mulle vaan ekana tulee tuo asentoanturi mieleen tai ilmamäärämittari, kun ne tuppaa semmosia kulutus osia olemaan,tiedä sitten?

 

Samppasport  Futurez