Elekma  Autoracing

Lämmityslaitteen vuoto.

  • 34 Vastauksia
  • 12431 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Lämmityslaitteen vuoto.
« Vastaus #15 : 22.11.2013, 09:44:19 »
No tänään sitä pirteenä kello 6.00 aloitin hanavaihto sovellus projektin.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/458115/Lammityslaitteen-hana-yleismalli-o16mm

Kello 9.00 valmis.

No tässä sitten 3h vaivannäön tulos lauantaina taas varmasti viini virtaa.... http://www.youtube.com/watch?v=6U-guWQ6HwY&feature=youtu.be
:2funny:
No hyvä kun testasit. Taidan hakea dydrauliikkaliikkeestä sen pallohanan ja siihen sopivanlaisen kahvan jota sitten muokata. Haponkestävää, että luulisi kestävän koko auton eliniän...

Mistä tuo vuotaa? Tuon hanan akselilta?

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: Lämmityslaitteen vuoto.
« Vastaus #16 : 22.11.2013, 10:19:23 »
Pallohanan käyttövoimatarve on motonetin yleishanaa suurempi. Eli sen säätö voi olla vaikiampi toteuttaa vaijerilla.
Jos ostat pallohanan, osta myös suosiolla ne letkukarat. Niitä saa myös 90 astetta taivutettuna. Olikohan 15  tai 17 mm sisämitta.  Ne mitä itse ostin ovat helmiliitoksella kiristettäviä siihen hanaan.  Voi kääntääkin tarvittaessa....  Ei kyllä vuoda.  Olen kokeillut tuota Nissens lämppärikennoa tuossa. Vaihdan kohta sen alkuperäisen takaisin.  Ei riitä lämpö yli 20 aseteen pakkasessa. Joutuu toimistopöksyt vaihtamaan pitkisiin, jos  tuolla Nissensillä jatkaa.
 :'(
_sfr-

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Lämmityslaitteen vuoto.
« Vastaus #17 : 22.11.2013, 10:30:48 »
Pallohanan käyttövoimatarve on motonetin yleishanaa suurempi. Eli sen säätö voi olla vaikiampi toteuttaa vaijerilla.
Jos ostat pallohanan, osta myös suosiolla ne letkukarat. Niitä saa myös 90 astetta taivutettuna. Olikohan 15  tai 17 mm sisämitta.  Ne mitä itse ostin ovat helmiliitoksella kiristettäviä siihen hanaan.  Voi kääntääkin tarvittaessa....  Ei kyllä vuoda.  Olen kokeillut tuota Nissens lämppärikennoa tuossa. Vaihdan kohta sen alkuperäisen takaisin.  Ei riitä lämpö yli 20 aseteen pakkasessa. Joutuu toimistopöksyt vaihtamaan pitkisiin, jos  tuolla Nissensillä jatkaa.
 :'(
_sfr-

Onkos sulla ilmastoitu?
Minulla on ilmastoimaton eikä esivalmiutta (vaijerisäätö) ja kennon hankinta mietytyttää (välillä haisee tuhru autossa, mutta ikkunat ei huurru). Mistään ei löydy alkuperäisen kennon mittoja (jotta voisi tutkia, onko jonkin toisen auton kenno liki samankokoinen). Tarvikkeista muovipäätyistä ei todellakaan huvittaisi tuonne laittaa, mutta alkuperäisiä jos jostain löytää ovat luokkaa 300-500€... :/

Tästä syystä mielessä käynyt kennon korjauttaminen, mutta mitähän se maksaa? Kyllähän ne metallipäätyihin vaihtaa uusia ripoja väliin ja muovipäätyisiin metallisia päätyjäkin (kuulemma)...

:/

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Lämmityslaitteen vuoto.
« Vastaus #18 : 22.11.2013, 15:55:12 »
Juu, vuodo syy ilmeisesti puuttuva o-rengas akselilta.

Otin muuten toisen saa onko samaa paskaa mutta eripaikasta :D

Onneksi en kasannut sisustusta ei tarvi taas ilmuroida kuivaksi...
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Lämmityslaitteen vuoto.
« Vastaus #19 : 22.11.2013, 18:15:47 »
Pallohanan käyttövoimatarve on motonetin yleishanaa suurempi. Eli sen säätö voi olla vaikiampi toteuttaa vaijerilla.
Jos ostat pallohanan, osta myös suosiolla ne letkukarat. Niitä saa myös 90 astetta taivutettuna. Olikohan 15  tai 17 mm sisämitta.  Ne mitä itse ostin ovat helmiliitoksella kiristettäviä siihen hanaan.  Voi kääntääkin tarvittaessa....  Ei kyllä vuoda.  Olen kokeillut tuota Nissens lämppärikennoa tuossa. Vaihdan kohta sen alkuperäisen takaisin.  Ei riitä lämpö yli 20 aseteen pakkasessa. Joutuu toimistopöksyt vaihtamaan pitkisiin, jos  tuolla Nissensillä jatkaa.
 :'(
_sfr-

Kuulostaa taas siltä että kannatti hommata halvimpia tarvikeosia :) Oishan se ollu kamalaa käydä ostamassa uus alkuperäinen ja ajella taas parikymmentä vuotta hymyissä suin.

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Lämmityslaitteen vuoto.
« Vastaus #20 : 22.11.2013, 19:15:28 »
No voin sanoa että tällä köyhällä tekee se alkuperäisosan hinta tällähetkellä kipiää..
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Lämmityslaitteen vuoto.
« Vastaus #21 : 22.11.2013, 20:17:12 »
No voin sanoa että tällä köyhällä tekee se alkuperäisosan hinta tällähetkellä kipiää..
+1

The moose

  • Vieras
Vs: Lämmityslaitteen vuoto.
« Vastaus #22 : 22.11.2013, 20:41:17 »
kerrompa tänne että jos joku haluaa pallohanaa laittaa ennen lämppärin kennoa niin siitä saa löysästi kääntyvän kun ostaa purettavan kuulaventtiilin vaikka ihan tavan messinkisen kuulahanan, kunhan siinä on kierrettävä toinen puolisko, useassa on. ellei jopa kaikissa.

niin ja se mitä sille tehdään... otetaan ja puretaan se ja otetaan ne valkoiset tefloni tai nailoni tiivisteet veks ja kasataan kuulavena ilman niitä, kierteet voi tiivistää putkiteipillä.

kääntyy aika varmaan kevyesti ja pitää varmasti enemmän mitä joku kumiläppäinen volvon hana tai tarvike.

tähän on sitten helppo, no jokaine kokee helpon niin monella eri tapaa, mut pienellä vaivalla saa vaijeri säädön pelaan ja miks ei sais alipaineellakin pelaan.

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: Lämmityslaitteen vuoto.
« Vastaus #23 : 22.11.2013, 21:12:21 »
Kuulostaa taas siltä että kannatti hommata halvimpia tarvikeosia :) Oishan se ollu kamalaa käydä ostamassa uus alkuperäinen ja ajella taas parikymmentä vuotta hymyissä suin.
Taas ihan eri linjoilla kanssasi. vaan eihän se haitta, kun se kekkonen on kuollut ja saa olla mielipiteitä. Sehän oli sieltä Talvivaaran liepeiltä, jos oikein muistan. Talvivaarastakin minulla on mielipide.  ;)

Palloventtiili puserrus 15mm88-8206 Hinta 9,80. Eikä ole halvin saatavissa oleva, tämä vain esimerkki motonetin myymästä.

Paljonkohan se alkuperäinen maksaa?  :)
Tai se tarvike. tuossa samassa liikkeessä.

Pallohana on ratkaisu, jota ei tarvi 200 tkm:n välein vaihtaa. Tai oikeammin ratkaisu niille, jotka haluavat tuon asian kuntoon auton loppuiäksi.
Ei tippase hana. Jos tippasee nestettä, tulee muualta.
YHDEN alkuperäisen hinnalla uskoisin korjattavan pallohanaratkaisulla vähintään 5 autoa. Ei se hana itsessään, senhän ostaisi vaikka satasella, jos olisi ikuinen takuu vuotamattomuudesta,  mutta se turha työ. Ainakin mie olen ennen Venakon kanssa jahdissa senkin ajan. Tai kyyhkypaistia hirvileskille tarjottavaksi tiputtelemassa.
 ^-^
_sfr-

 
 






Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: Lämmityslaitteen vuoto.
« Vastaus #24 : 22.11.2013, 21:22:53 »
Sekokupu-ystäväni saattoi toki tarkoittaa tuota Nissensin kennoakin.  Siinä taas on kyseessä kokeilu. Väittivät, että on vaikea vaihtaa. Ei minusta. Helppo homma. Ja se alkuperäinenkin kenno on ihan kunnossa. Ei vuoda. Eikä sitä kennoa kannata missään tilanteessa alkuperäisenä hankkia. Tai kannattaa, jos sen saa uutena satasen kieppeillä. Tiedä sitten saako enään olenskaan.  Nettikaupat kyllä myy myös  vastaaavia tai parempia. Tai sen voi jopa teettää vanhan mallin mukaan. Suomessa on vielä muutama asiansa osaava kennottaja. Näin ainakin haluan uskoa.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Lämmityslaitteen vuoto.
« Vastaus #25 : 22.11.2013, 22:59:29 »
Juuri tuota kennon teettämistä/korjaamista ajattelin omaan 945:een. Mistään en ole löytänyt tietoa, että onko ilmastoidun ja ilmastoimattoman kennot samankokoisia? Ilmastoimattoman (kuten minulle) kennoja ei kokometallisena helpolla mistään enään löydä ja yksi sivusto tarjosi sitä ~450€ hintaan... :facepalm: Tuolla hintaa varmaan korjauttaa aika monta kennoa jo...

Siksi niitä mittoja kaipaisin, koska olen aika varma että jossain toisessakin autossa voi olla samankokoinen kokometallinen kenno. Esim. Volvo 240:n kenno käy Fiat 127:aan... ;D

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: Lämmityslaitteen vuoto.
« Vastaus #26 : 23.11.2013, 10:03:22 »
Auttaako jos mittaan tuon ilman ilmaistointia olevan alkuperäisen kennon?  :-\
Minusta täällä joku kertoi jonkun niitä kennottavan. Ihan Suomessa. Voi tulla alkuperäistä parempi niin.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Lämmityslaitteen vuoto.
« Vastaus #27 : 23.11.2013, 13:21:08 »
Mittaa vaan, siis onko ihan alkuperäinen (ei muovipäinen) kenno? Minulla ei ole ilmastoinnin esivalmiuttakaan, joten mitat kyllä kelpaa. :D

Kyllähän googlella löytää jo useammankin firman, jossa kennotus/korjaus onnistuu. Hinnoista ei tosin ole tietoakaan.

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: Lämmityslaitteen vuoto.
« Vastaus #28 : 23.11.2013, 16:12:20 »
jep, alkuperäinen vm.94 kenno nyt mitattu: pituus ilman päätyjä 268 mm, päätyjen kanssa 289 mm. lisäksi tulee tietty ne putket. leveys 175 mm ja syvyys/paksuus 51 mm-


mielenkiintoiseksi asian tekee se, että tarvikeen askissa, joka ei ole Nissens, vaan onkin AVA (VO 6041), on mitat: 260x175x56.
eli herää kysymys: kuinka paksu sinne sopiikaaan? Eli jos teettää, mikä on maksimi paksuus? Mitä paksumpi metallinen, sitä enemmän antaa lämpöä?

_sfr-

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Lämmityslaitteen vuoto.
« Vastaus #29 : 23.11.2013, 17:01:50 »
jep, alkuperäinen vm.94 kenno nyt mitattu: pituus ilman päätyjä 268 mm, päätyjen kanssa 289 mm. lisäksi tulee tietty ne putket. leveys 175 mm ja syvyys/paksuus 51 mm-


mielenkiintoiseksi asian tekee se, että tarvikeen askissa, joka ei ole Nissens, vaan onkin AVA (VO 6041), on mitat: 260x175x56.
eli herää kysymys: kuinka paksu sinne sopiikaaan? Eli jos teettää, mikä on maksimi paksuus? Mitä paksumpi metallinen, sitä enemmän antaa lämpöä?

_sfr-
Juuri tätä mietin! Toki on suunniteltu alkuperäiselle ja on alkuperäisellä vähintään riittävän lämmin, mutta minkä kokoinen sinne menisi? Maailman sivu on kennoja väärällään, siksi sitä mietin.
Koko "tuunaamis"-idea alkoi kyteä päässä, kun aikanaan esiautoni Fiat 127:n alkuperäisen kennon paikalle meni Volvo 240:n kenno vain yhden muovirivan poistolla. 127:aan ei mistään enään kennoja saanut, mutta nelinkertaisia volvon kennoja "kasvaa puissa".

Ite tuumasin korjauttaa jonkin alkuperäisen. On varmaan kestävempi ja lämpimämpi ratkaisu kuin nissens/joku muu muovipäätyinen paska...

Kannattaa myös muistaa, että paksummalla kennolla on todennäköisesti suurempi vastus (ilma ei virtaa yhtä helposti läpi), joten lämmitysteho saattaa hyvinkin jopa heiketä pienillä nopeuksilla. :nohnoh

 

Proturbo  Autodiagnoosi