Jos konepellin saranat ovat jäykät, niin vääntää konepelllin rungon niin, että takaosa jää oikeasta tasosta koholle. Tasallaan pitäisi olla lokareitten kanssa. Etuosa joskus vaikea saada kohilleen, niin että kummallekin puolelle jäisi yhtä suuri rako. Syynä arvatenkin saranoiden vääntyminen jäykkyydestä.
Vettä voi tulla maton alle montaa kautta. Lämppärin kenno voi vuotaa. Valuttaa kardaanitunnelin reunaa. Lasi voi vuotaa. Valuttaa reunoja pitkin ja tuhoaa esim pyyhkimien jaksoreleen. Konehuoneen puolelta lämppärin letkut voi vuotaa liitoksesta, jolloin vesi valuu tulipellin saumasta sisään. Lattiassa voi olla reikä, jolloin sateella asfaltilla nostaa vettä sisään. Helman vesireiät voi olla myös tukossa, jolloin ilmanottoaukosta tuleva vesi jää koteloon ja saattaa tulla sisälle asti.