Carcom Oy  Elekma

850 nykii kierroksilla 1000-3000

  • 6 Vastauksia
  • 2552 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mtl69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • Merkkiuskollinen
850 nykii kierroksilla 1000-3000
« : 16.11.2013, 17:38:13 »
Terve,
Auto 850 vm.95 B5252S

Luin vikakoodit ja muuta koodia ei antanut kuin A2 pistokkeesta 122 enkä löytänyt sille selitystä mutta Fenix kohdalla oli koodille selitys:

122          Intake air temp sensor signal absent or faulty         

Eli vosiko tämä olla syy tuohon nykimiseen kierroksilla 1000-3000,yli 3000 alkaa sitten kiihtymään tasaisesti täyskaasulla,on ilmeisesti kaasuläppäkotelon ja ilmanpuhdistimen kotelon välisessä putkessa tuo tunnistin,tyhjäkäynnillä ei ainakaan ollut minkäänlaista vaikutusta käyntiin kun otin liittimen irti,ajossa en käynyt kokeilemassa vaikutusta.

Uudet tulpat vaihdoin tänään Volvon omiin.

Mistä tuo osa kannattaa hankkia ? Volvolta vai tarvikkeena ?
Autot:
Volvo V70 2.4 -07 Classic
Volvo XC60 D3 -11 Rdesign

Poissa Make85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 nykii kierroksilla 1000-3000
« Vastaus #1 : 18.11.2013, 17:51:54 »
Kuullostaa oireet hyvinkin samoille kuin omassa kulkineessa (850 10v). Oma herjasi vain rikkaasta tai laihasta seoksesta. Jostain lueskellut, että sillä imuilman lämpöanturin irroituksella olisi kovin suurta merkitystä käyntiin mene ja tiedä. Omasta mittailin anturin toimintaa ja jokseenkin järkeviä tuloksia antoi, joten en katsonut tarpeelliseksi vaihtaa. Tuo oma volvo lopettaa nykimisen lambdan "töpseli" irroitettuna, silloinhan käsittääkseni moottorinohjaus ottaa ennalta sovitut kartat käyttöön. Ja lambda on uusi boschilainen. Välillä korjautuu kuin salaman iskusta toimimaan ilman pienintäkään nykimistä, toimii seuraavaan sammutukseen saakka normaalisti.

Poissa mtl69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • Merkkiuskollinen
Vs: 850 nykii kierroksilla 1000-3000
« Vastaus #2 : 18.11.2013, 21:35:44 »
Huomasin että kun antaa käydä kauan tyhjäkäyntiä niin paikallaan kaasuttaessa paukuttaa pakoputkessa,tämä silloin kuin nopeasti antaa kaasua ja jos menet tässä vaiheessa sammuttamaan auton kun vika päällä niin eipä lähde heti käyntiin.

Kun yrittää käyntiin niin potkii niinkuin takaisin mutta n.10 min kun antaa auton olla sammuksissa niin lähtee käyntiin kuin mitään ei olisi ollutkaan.

Pitäisi keretä tutkimaan mutta kun työt haittaa harrastustoimintaa  :(
Autot:
Volvo V70 2.4 -07 Classic
Volvo XC60 D3 -11 Rdesign

Poissa Make85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 nykii kierroksilla 1000-3000
« Vastaus #3 : 02.01.2014, 19:18:47 »
Tuliko tämän yksilön vikaan selvyys?

Poissa Heinämies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 nykii kierroksilla 1000-3000
« Vastaus #4 : 03.01.2014, 19:56:50 »
Vähän samansuuntaista vikaa itsellä, auto vm. -96 ja tämä nykii kone kuumana moottoria vedätettäessä. Hyvä esimerkki kun tulee vaikkapa kolmosvaihteella liikenneympyrään ja ajaa "suoraan" ja ympyrän jälkeen antaa kaasua ilman että vaihtaa pienempään. Silloin pätkii.

Tsekkailin vähän viime viikonloppuna. Tulpat ok, paitsi yhdessä pytyssä oli nokinen (toinen oikealta). Pätkiminen vaikutti siltä että yksi pytty ei aina "päässyt mukaan" ja siksi kait se tulppakin oli noessa. Johdot vaikutti olevan ok. Virranjakajan kansi sen sijaan oli täysin hapettunut. Putsasin sen ja pyörtimen ja pätkiminen tuntui aluksi jääneen pois, mutta ei sittenkään. Samaa jatkuu aina kun kone on kuuma (lämpenee normisti) ja konetta "vedätettäessä". Tänään vaihdoin virranjakajan kannen sekä pyörtimen, mutta silti oireet jatkuu jokseenkin samanlaisena.

Eihän tuo estä eikä suuremmiten edes haittaa päivittäistä käyttöä mutta kyllä mie ton pätkimisen pois haluan!

Mistä voisi seuraavaksi lähteä ongelmaa ratkomaan?

Poissa Heinämies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 nykii kierroksilla 1000-3000
« Vastaus #5 : 04.01.2014, 13:41:54 »
Johtosarja uusittu. Ei enää pätki.

Poissa mtl69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • Merkkiuskollinen
Vs: 850 nykii kierroksilla 1000-3000
« Vastaus #6 : 04.01.2014, 21:30:07 »
Itse kans epäilen tuota sähköpuolta,virranjakajan kansi,pyörijä ja sytytystulppien johdot,minulla kans on silleen että yksi pytty olisi välissä pois pelistä,auto nimittäin seisonut vajaan vuoden ennen kuin itselle ostin joten hapettumaa ja kosteutta paikoin varmasti.tulpat nyt kävin heti siniseltä hakemassa koska jostai on lähdettävä.

En itse ole vielä edes kerennyt tutkimaan kun ollut muita kiireitä ja 850 seisonut pihalla,ihan harrastusmielessä ostin tuon 850:kin eikä tuolle nyt niin kiireistä käyttöä ole kun autoja 4 pihalla josta kolme käytössä.

Palaan asiaan kun saan auton työn alle,tekemistä olisi:pätkiminen ? moottorin kannatinkumet,laturin remmi+kiristi,koiranluut eteen ym.perusteellinen sisä ja ulkopesu jo tehty(2 päivää)ja ero entiseen kuin yöllä ja päivällä.
Autot:
Volvo V70 2.4 -07 Classic
Volvo XC60 D3 -11 Rdesign

 

RallyBaron  Samppasport