Elekma  Autoracing

B234F jakopään säätö

  • 2 Vastauksia
  • 1239 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pepper

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
B234F jakopään säätö
« : 16.11.2013, 20:33:53 »
Vaihdoin remmin koneeseen ja heräsi kysymys kun jakoa ei saa jostain syystä kohdalleen.
Pitäiskö se laittaa puolihammasta aikaiselle vai myöhäiselle?
Limpun piti tulla kyllä oikeaan asentoon eikä se liepota niinkuin joissain olen nähnyt tekevän, mutta joutokäynti ennakko on vain 8º.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: B234F jakopään säätö
« Vastaus #1 : 16.11.2013, 21:52:32 »
Jako ei vaikuta milläänlailla sytytysennakkoon kun asentoanturi on vauhtipyörällä. Veikkaisin että hihnapyörä on luistanut kumivulkanoinnistaan. pyöritteleppäs kone YKK:hon (jakopäänmerkit kohdalleen) ja tarkasta että osuuko silloin hihnapyörän merkki edes jakopäänkopan 0 merkkiin.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Pepper

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F jakopään säätö
« Vastaus #2 : 17.11.2013, 01:38:04 »
Niin sitä tarkoitin, että jos kampiakselin limppu on merkillä niin nokat on puolihammasta pielessä.
Tasapaino puolen ajoitus on hieman eri kohdassa kammella, mutta ei silläkään saa ajoitusta täsmälleen oikein. Eli ajattelin, että olisko tuo hihnapyörän merkki sen 7º väärässä kohdassa?

Pitää käydä ruuvaan muita koneita huomenna ja katsoa miten niissä osuu merkit kohdalleen.

 

RallyBaron  Samppasport