'
Mutta liekkö kiva kaveri varmuus muuten ko systeemissä taattu? Eli toimiiko sähkö siinä kytkevänä vai irroittavan tekijänä?
Sekä että. Toijotassa moottoriyksikkö, josta menee vaijerinpätkät molempiin takajarrusatuloihin, Volvossa ja Volkkarissa omat moottorinsa jarrusatulan yhteydessä.
Toki systeemi on siinä mielessä varmistettu mekaanisesti, että periaatteessa ilman sähköä seisontajarrua ei saa päältä pois. Myöskään seisontajarrua ei saa päälle jos sähköä ei ole, tai järjestelmä vikaantuu
Näinollen tarkoittaa myös että mitään varajarrujärjestelmää ei siis vikatilanteessa ole...
Mutta missään tapauksessa se ei siis täytä täysin mekaanisen seisontajarrun määritettä.
Menee jo nyt aika kovin OT:ksi, MUTTA:
Volvo/VAG -tyyppiset sähkömoottoreilla varustetut takajarrusatulat johonkin takavetokiuluun, niille ohjain/rele, releelle nappi rattiin, vaikka torven painikkeeseen JA BÄNG! sähköpilkki suoraan ratista napilla, käsiä irrottamatta......
Liekö niissä sähkökäkkäreissä kuitenkaan niin paljoa tehoa että vauhdista saa renkaat lukkoon pitävällä pinnalla, en oo VIELÄ päässy kokeilemaan
