Kyllä. Pari vuotta ollu itsellä väännettynä, ei ole ilmennyt mitään ongelmia - ei vaan pidä liikaa vääntää 
Väänsin sitä kanssa, ei ihan vielä optimi mutta kyllä toi nyt jo pyyhkii hyvin.

Sellanen 4-5cm*3cm kaistale jää vielä pyyhkimättä. Täytyy tutkia tuota tarkemmin. Nyt pitäs tutkia mistä saan ajovalojen pesurit pois käytöstä (pumppu, jos erillinen ja sit ne pyyhkijöiden moottorit). Suotta pyörivät siellä tyhjänä nyt.

Yksi tämän päivän operaatioita oli polttimoiden vaihto. Eihän se ihan putkeen mennyt. Ensinnäkin kaikki paitsi KOLME polttimoa meni ekalla kertaa väärinpäin. Ei oikein ollut tuuria matkassa. Ilmastoinnin paneeliin ja pariin katkaisijaan jäi vielä normi hehkut, kun ei ollut sopivia. Nyt myöskin kun kävin illalla ajelemassa, häiritsee noiden turha valovoima. Himmeämmäksi saa, mutta sitten mm. radio on ihan pimeä. Vaikka eipä sielläkään ole kuin pari-kolme polttimoa hengissä. Ärrr…

Tällästä radion takana. Onko nuo din-liittimelliset mihin tarkoitukseen? Toinen varmasti vahvarille, onko toinen cd-vaihtajalle (joka on kylläkin autosta ilmeisesti hukattu)?

Piti ihan vaan pari polttimoa vaihtaa.. Menin sit vähän katsomaan syvemmälle ja lähtihän se mittaristokin käsittelyyn. Siinä harmittaa se kalvo, joka mittariston sisässä on. Haluaisin katkaisijoihin valkoiset valot, enkä sellaiset hailakan siniset, niin kuin nyt on. Eli freessimpää lookkia valkoisilla ledeillä. Ehkä pitää ebaysta laittaa tilaukseen, täytyy kattoa jos ottas pienemmällä wattimäärällä kuin mitä siellä nyt on.

Tuli sitä vilkaistua konepellinkin alle… Vähän tuolla ahtoputken liitoksessa öljyä on? Yksi syy kadonneisiin hevosiin löytynee tuosta hukkaportin kellosta. On ihan ”ok” paikallaan, mutta kun otin varren irti turbolta niin sehän oli väljä kuin helvetti. Varmaan entinen eikä jaksa nostaa/pitää ahtoja. Mitä suosittelette korjausvaihtoehdoksi? Uusi, nykyinen korjattuna, käyttetty sellaisenaan vai mikä olisi resepti? Nyt alkuun ei tosiaan ole tarkoitus kuin saada kaikki hevoset sinne, mitä kuuluukin olla.

Välillä piti käydä etsimässä vähän infoa netistä, tässä oli vaan tyyppi sitä mieltä että eiköhän se oo parempi vaan mennä ja tehdä. Näinhän se kyllä sit oli. Kaikki onnistui ohjeita sen enempää tihrustelematta. Ehkä avittaa se, kun on jo yksi kasipätkä ollut useamman vuoden.

Siinä osa vaihdetuista polttimoista/puretuista ledeistä. Pitkiin vaihdoin polttimot GE:n jotkut H1 polttimot sinne livahti. Oon lukenu että niissä on pitkä käyttöikä ollut joissakin testeissä, joten paikalleen vaan!

Tuulilasin pesurien suuttimet vaihdoin, biltemasta sellaiset x70 –look sumusuuttimet. Joko ne on ihan kuraa tai sit pumppu ei jaksa antaa painetta. Tosi laiskasti teki minkään laista sumua lasille.

Ennen.

Jälkeen. Tämä on ns. normipäivityksiä.

Mitähän muuta, verta tuli nenästä ja rystysistä. Avopuoliso näki tänään Volvon ekaa kertaa, kun kävin hakemassa sen matkakeskuksesta. Ensimmäinen lausahdus ”Mikä ihmeen pappa-volvo tämä on?”. Mitäpä tuohon sitten sanoisi.

Kuulemma tulee 70-luku mieleen (mistä se tietää, kun ei oo sillon elänyt edes!? enkä minäkään…)
Mitään ihan järisyttävää ei ole tullut eteen – vielä. Odotan sitä hetkeä kun tulee hatullinen *skaa vastaan. Takaluukun alareunassa on ruostetta tai ainakin ollut, nyt se oli vedetty pensselillä piiloon? Myös luukun reunassa muutenkin oli ruostetta havaittavissa. Saa nähdä missä kunnossa se on, meneekö vaihtoon vai onko tuosta vielä järkevästi tehtävissä ruosteeton luukku.
Apparin takaoven lista on tosiaan ollut rikki, en tiedä kuinka pitkään. Mutta vettä on varmasti päässyt siitä sisälle. Toivottavasti ei pahaa yllätystä tule.
Kuskin oven sarana paukkuu, se on revennyt osin rungosta irti.

Näkyy että joku on yrittänyt vähän roiskia jotain hitsaus-sauman tyyppistä sinne, mutta aika huonoa jälkeä. Pitää viedä se laitettavaksi, siten että tulee hyvä!
Sisätilan lämppäri tuli tänään myös asennettua, Tokmannissa oli tarjouksessa sellainen slim-mallinen joku calix-kopio (?). 19,95€. Oikein kohtuullinen hinta mielestäni.
Niin ja jotain hyvin oleellista tästä autosta puuttuu, valitettavasti. Yksi sellainen erittäin tunnusomainen juttu tälle autolle, kuka arvaa mikä?
Edit: Kojelaudan purkamisesta löytyy ainakin parit ohjeet, joten en tähän niin tarkkaan ottanut kaikkia kuvia. Kuvat ja ohjeet kyllä tulee tarvittaessa.
