KL-varaosat  Race.fi

V50 -05, 2.0d - pahan hajuinen pakokaasu + dpf

  • 9 Vastauksia
  • 5985 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jusde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
V50 -05, 2.0d - pahan hajuinen pakokaasu + dpf
« : 23.11.2013, 13:20:37 »
Oheinen "vika". Autoon asennettu jälkiasennuksena Saksassa dpf, jotta saatu se EURO4 -normiin.
Anyhow, auton pakokaasu siis haisee melko pistävälle diesel -katkulle, vähän kuin joku vanha 200 diesel-mersu. Ei kuitenkaan savuta mitenkään.
Oon tulpannu egr:n ja herkistelly sammutusläpän kun oli käynnistymisprobleemaa. Sama haju ennen näitä toimenpiteitä.
Haiseeko muiden Vulvat?

Toiseksi, onko kokemuksia miten tuo jälkiasennus -dpf on toteutettu? Onko ohjelmiin lisätty poltot jne.? Ajattelin heittää sen mäkeen sieltä, niin tarvinnee roplata sen jälkeen ohjelmasta poltot pois? Samallahan sieltä tietty ottaa löysät pois voiman suhteen..

Edit. Autolla ajettu ~118tkm, ei vikakoodeja (muutakuin egr:n auki olevasta liittimestä..)
« Viimeksi muokattu: 23.11.2013, 17:38:37 kirjoittanut Jusde »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
En oo koskaan kuullutkaan jälkiasennettavasta dpf:stä.
Miksei se olisi tehdas-asenteinen, koska tuolloin noissa jo sellainen oli?

Jos joku on sen pöntön reiittänyt, niin sieltä tulee aika paha haju silloin tällöin putkesta tulee myös normaalia dpf-autoa runsaammin näkyvää pakokaasua.  ja voisihan se vaikka saada liikaa polttoainetta ja kärytä sen takia reilummin.

Poissa joonak

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
En tiedä onko tästä mitään apua mutta tällainen löytyi kirjanmerkeistä:

http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=191643
C70 T5 2006 Summum

Poissa Jusde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
En oo koskaan kuullutkaan jälkiasennettavasta dpf:stä.
Miksei se olisi tehdas-asenteinen, koska tuolloin noissa jo sellainen oli?

Jos joku on sen pöntön reiittänyt, niin sieltä tulee aika paha haju silloin tällöin putkesta tulee myös normaalia dpf-autoa runsaammin näkyvää pakokaasua.  ja voisihan se vaikka saada liikaa polttoainetta ja kärytä sen takia reilummin.

No joo, niinhän se taitaa olla. Oletin, ettei näissä alkupään volleissa ollu viel välttämättä dpf:ää.. Tuohon siis ilmeisesti sitten vaihdettu/huollettu se dpf tuossa 2011, ei nyt ole sitä lappua tässä et vois tarkistaa mitä silloin oikeasti on tehty.. Oletin se vain olevan näin kun siinä siitä EURO4 -hässäkästä puhuttiin.
Eli lienee sitten ihan tehtaalta se dpf. En usko tuota olevan rei'itetty kun tuo on ollut uudesta saakka jonkun rouvan kauppakassina.. softauksenkin huomaisi kyllä kulkupuolesta..
Saakohan noita dpf:iä romikselta hyvin, voi sellasen hommata ja tyhjentää niin jäis alkuperäinen toimiva viel itelle varmuuden vuoksi..
Minkäköhän takia se sais liikaa polttoainetta?

Poissa Jusde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
En tiedä onko tästä mitään apua mutta tällainen löytyi kirjanmerkeistä:

http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=191643

Tattis!

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Minkäköhän takia se sais liikaa polttoainetta?

Lähinnä nyt tuli mieleen joku vuotava suutin.

Poissa Jusde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Lähinnä nyt tuli mieleen joku vuotava suutin.

Antaisko se silloin vikakoodin korjausarvon ylittämisestä..?

Edit. Niin eihän se vuototapauksessa kyllä tiedä mitenkään vuotaako suutin.. No sen saa kyllä testattua.
Silti epäilen sitä... se haisee tyhjäkäynnillä pahalta, mut en oo huomannu esim. perässä ajaessa et haisisi.. Voima tuolla on kyllä hyvin tallella, äkkiä on dpf tukossa jos se liian paksulla käy..
« Viimeksi muokattu: 23.11.2013, 14:34:26 kirjoittanut Jusde »

Poissa Territorial_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
  • www.vrcf.fi
Veljen kiisseli passatista tyhjennettiin katti, koska se tuli tiensä päähän. Ei vaikuta katsastukseen mutta tyhjennyksen jälkeen tuli juurikin tämä vanha kunnon nokivasaran haju. Oliskohan sulta tyhennetty katti saksan päässä?

Poissa Jusde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 -05, 2.0d - pahan hajuinen pakokaasu + dpf
« Vastaus #8 : 27.11.2013, 15:42:07 »
Kyllä taisin sittenkin olla oikeassa, kyllä tuo jälkiasenteinen dpf on..
Tätäkin foorumia penkoessa tuli ilmi, että näitä on tietyissä maissa ollut tehtaalta ilman dpf:ää ja tämäkin on ollut EURO3 -versio. Jälkikäteen tästä tehty (2011) EURO4, jolloin tuo pönttö lisätty.
Tämänlainen:


Nyt kysymys kuuluukin, onko tuo vain jokin "tyhmä" pönttö ilman poltto-ohjelmia ja painevalvontaa, jolla vain saatu viranomaiset tyytyväisiksi. Onko kokemuksia? Joka tapauksessa tuo lähtee varmasti veke, mutta tarviikohan softaan koskea? Taitaa silti mennä tuo ajtechille softaukseen samalla kun oma baijerilainen, niin pääsee siitäkin..

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 -05, 2.0d - pahan hajuinen pakokaasu + dpf
« Vastaus #9 : 27.11.2013, 18:07:11 »
Kyllä taisin sittenkin olla oikeassa, kyllä tuo jälkiasenteinen dpf on..
Tätäkin foorumia penkoessa tuli ilmi, että näitä on tietyissä maissa ollut tehtaalta ilman dpf:ää ja tämäkin on ollut EURO3 -versio. Jälkikäteen tästä tehty (2011) EURO4, jolloin tuo pönttö lisätty.
Tämänlainen:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Nyt kysymys kuuluukin, onko tuo vain jokin "tyhmä" pönttö ilman poltto-ohjelmia ja painevalvontaa, jolla vain saatu viranomaiset tyytyväisiksi. Onko kokemuksia? Joka tapauksessa tuo lähtee varmasti veke, mutta tarviikohan softaan koskea? Taitaa silti mennä tuo ajtechille softaukseen samalla kun oma baijerilainen, niin pääsee siitäkin..

No, nythän on tuollaisenkin olemassaolo tullut itsellekkin tietoon..  lienee sitten liittyy saksan tapaan jaella niitä kaupunki-ajolupalappuja eri päästöluokan autoille.
Empä sitten sen enempää tuosta mitään tiedä.

 

Samppasport  Futurez