Elekma  Autoracing

b200K kaasarin letku?

  • 14 Vastauksia
  • 4502 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa p3lt0n3n

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
b200K kaasarin letku?
« : 26.11.2013, 16:42:53 »
Eli b200k solexin kaasarilla, auto on -87. 

Molemmissa kuvissa keskellä oleva, kaasarista lähtevä melko paksu letku, eli minne toinen pää? Letku on melko pitkä yltää toinen pää reippaasti ilmanputsarille. Annetaanko vaan roikkua vapaana vai minne kuuluisia tunkea? ;D Roikkunut todennäköisesti tähän asti vapaana tuolla, joka paikan olen yrittäny kattoa moneen kertaan läpi, joten viisaammat neuvokaa  :D kiitoksia



945 TDIC, 242

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: b200K kaasarin letku?
« Vastaus #1 : 26.11.2013, 16:53:55 »
Letku, jossa kiinni se mötikkä, mihin tulee sähköt. Letku jatkuu pohjan alle kuskin jalkotilaan. Mötikän tarkoitus helpottaa käynnistämistä kesä helteillä.

Poissa p3lt0n3n

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: b200K kaasarin letku?
« Vastaus #2 : 26.11.2013, 17:03:13 »
Eli pitäisi tunkea kuskin jalkotilaan päin?   :o Onko tuulipellissä joku reikä mistä tunketaan vai miten menetellään ? ???
945 TDIC, 242

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: b200K kaasarin letku?
« Vastaus #3 : 26.11.2013, 17:07:28 »
Ei kun bensaletkujen ja jarruputkien ohessa sinne pohjan alle etupalkkien korkeudelle tulee tuo normaalisti.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2013, 17:13:52 kirjoittanut 240 »

Poissa p3lt0n3n

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: b200K kaasarin letku?
« Vastaus #4 : 29.11.2013, 11:59:28 »
Eli tuo edellä mainitun letkun toinenpää oli jostain syystä ilmanputsarin vierellä jolloin ajaessa ilmavirtaa pääsi letkuun, kone pätki noin 2000 tasaisilla kierroksilla,  käänsin letkun pään osoittamaan ohjaamoon ja auto ainaki ensimmäisellä ajokerralla toimi moitteettomasti. Eli voiko letkuun pääsevä ilma virta sekoittaa kaasaria, tai mitä letkun toisessa päässä ylipäätään tapahtuu  :o viisaammat neuvokaa kiitos  ???
945 TDIC, 242

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: b200K kaasarin letku?
« Vastaus #5 : 29.11.2013, 12:04:07 »
Siinä letkussa on venttiili (mötikkä, johon tulee sähköt), joka päästää kuumalla bensahöyryt ulkoilmaan (helpottaa käynnistämistä). Jos ei ole mötikkää, hommaa sellaisen tai laittaa letkun tukkoon.

Poissa p3lt0n3n

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: b200K kaasarin letku?
« Vastaus #6 : 29.11.2013, 13:30:52 »
Ootko varmasti samassa letkussa  :o Koitin tukkia kyseistä letkua eikä auto käy kunnolla, joten en usko et toimii tukkimalla  :o laittakaa muutkin tietoa jos löytyy  :)
945 TDIC, 242

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: b200K kaasarin letku?
« Vastaus #7 : 29.11.2013, 13:39:40 »
Siinä letkussa on venttiili (mötikkä, johon tulee sähköt), joka päästää kuumalla bensahöyryt ulkoilmaan (helpottaa käynnistämistä). Jos ei ole mötikkää, hommaa sellaisen tai laittaa letkun tukkoon.
Aijaa? Ei kyllä mun B200K:ssa ollut, ihan vapaana meni auton alle letku. Ja mulla on ton auton täydellinen huoltohistoria vuodesta 1987 eikä ole moisen mötikän poistoa merkitty...
Jäitä housuun!

Poissa p3lt0n3n

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: b200K kaasarin letku?
« Vastaus #8 : 29.11.2013, 14:24:09 »
Aijaa? Ei kyllä mun B200K:ssa ollut, ihan vapaana meni auton alle letku. Ja mulla on ton auton täydellinen huoltohistoria vuodesta 1987 eikä ole moisen mötikän poistoa merkitty...
Kiitoksia tätä tietoa kaipasinkin, itselläkään ei ole joten samanlaiset vehkeet kyseessä  :) eli sullakin meni toi letku vaan auton alle ja oli siellä pää avonaisena?
945 TDIC, 242

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: b200K kaasarin letku?
« Vastaus #9 : 29.11.2013, 17:01:24 »
Kiitoksia tätä tietoa kaipasinkin, itselläkään ei ole joten samanlaiset vehkeet kyseessä  :) eli sullakin meni toi letku vaan auton alle ja oli siellä pää avonaisena?
Juuri näin.
Jäitä housuun!

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: b200K kaasarin letku?
« Vastaus #10 : 29.11.2013, 17:33:13 »
Kaverilla meni kans ko. letku tehostimen takaa auton alle. Kaasuttimen kun purin&putsasin, niin ei tuossa mitään ilmakanavaa ollut. Jos letkusta imi, niin muistaakseni vain lisäsi kaasua.

Turha se on. Tukkoon...

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: b200K kaasarin letku?
« Vastaus #11 : 29.11.2013, 23:19:47 »
Aijaa? Ei kyllä mun B200K:ssa ollut, ihan vapaana meni auton alle letku. Ja mulla on ton auton täydellinen huoltohistoria vuodesta 1987 eikä ole moisen mötikän poistoa merkitty...

Sinulla on silloin Cisacin matala kaasutin. Kuvissa näkyy Cisacin Overseas matala malli. Näissä menee letku suoraan pohjan alle. Cisacin korkeassa mallissa on kuumakäynnistysventtiili kiinni kaasarin kyljessä. Strömberin (tietyt malilt) yhteydessä kuumakäynnistysventtiili löytyy rintapellistä. Koneen ollessa sammuksissa kohokammion höyryt menevät venttiilin kautta ulkoilmaan. Startatessa venttiili sulkeutuu ja bensahöyryt menevät kaasarin imupuolelle. Noissa matalissa Cisaceissa venttiili on ilmeisesti itse kaasuttimessa. Nimittäin kun tuohon putkeen puhaltaa/imee, niin ilma kulkee kaasuttimeen. Kun putken alla olevaa venttiiliä painaa, ilman tulo putkeen katkeaa.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: b200K kaasarin letku?
« Vastaus #12 : 30.11.2013, 11:39:12 »
Kaverin -85 745 B200K:ssa on se "huurujen suodatinpönttö" kuljettajan puoleisen runkopalkin päällä konehuoneessa, mutta letku ei mene siihen eikä siinä ole letkulle mitään paikkaakaan.

Miten nämä korkea- ja matalamallin Cisacit eroavat toisistaan? Mistä tunnistaa?

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: b200K kaasarin letku?
« Vastaus #13 : 30.11.2013, 14:40:22 »
Kaverin -85 745 B200K:ssa on se "huurujen suodatinpönttö" kuljettajan puoleisen runkopalkin päällä konehuoneessa, mutta letku ei mene siihen eikä siinä ole letkulle mitään paikkaakaan.

Miten nämä korkea- ja matalamallin Cisacit eroavat toisistaan? Mistä tunnistaa?

Matalan Overseas Ciscin erottaa erottaa tuosta toisen vaiheen alipainesäädöstä mekaanisella säädöllä olevaan matalaan Cisaciin. Korkea Cisac bakeliitteineen on 13cm imusarjasta muovipäällisen alareunaan. Vastaava mitta matalassa on 10cm. Muovipäällisen halkaisia korkeassa mallissa 8cm ja matalassa 16cm.
F-koneissahan on siellä kuskin puolella edessä iso hiilisuodatin. Tankin höyryt kerääntyvät sinne ja ajon aikana säiliö tyhjenee imuputkistoon. Taka-akselin päällä on myös näkynyt joskus pientä hiilisuodatinta.
Nämä havaittu 200-sarjassa, mutta kun tekniikka pitkälti samaa 700-sarjassa, niin pitänevät sielläkin ainakin osittain paikkansa.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: b200K kaasarin letku?
« Vastaus #14 : 01.12.2013, 00:49:21 »
Joo, tuo "turha" kummitusmainen kumiletku siitä alipaine-Cisacin kuljettajan puolelta, mustan pötkylän päästä kannen alta on juurikin kohokammion huohotusletku (parantaa kuumakäynnistyvyyttä). Otin letkun suuhun ja puhalsin, kuului lievää porinaa/loisketta. Kun imaisin, niin aika voimakkaat huurut tuli hengitysteihin, eli aivan varma huohotus.

Laitoin sen takaisin jarrutehostajan taakse osoittamaan alaspäin.

 

RallyBaron  Samppasport