Race.fi  Puotilan autokorjaamo

960 -95 2,5 vettä öljyssä, ei sitä sitten olekkaan.

  • 43 Vastauksia
  • 9742 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JURO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95 2,5 vettä öljyssä
« Vastaus #30 : 22.12.2013, 14:24:27 »
Tänään vielä ajelin moottorin kuumaksi ja katselin UV valolla mutta mitään  vuotoa ei näkynyt, tyhjensin öljysuodattimen mutta ei sielläkään näkynyt harmautta.

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95 2,5 vettä öljyssä
« Vastaus #31 : 26.12.2013, 17:07:44 »
Osta kaupasta jäähdytysjärjestelmän paineistuspumppu. Ylipaineista ja tarkasta vuodot. On monesti maan mainio työkalu. Jäähdytysneste kun tuppaa ajon aikana haihtumaan valumakohdan alapuolelta. Myöskin monet paikat eivät vuoda kuin vasta tietyn ylipaineen jälkeen.Ovatko ylä ja alavesiletkut jäähdyttimelle kovat kun kone on ollut käyntikuuma jonku 10km ?
« Viimeksi muokattu: 26.12.2013, 17:09:59 kirjoittanut Vauxi »
S80 -07

Poissa JURO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95 2,5 vettä öljyssä
« Vastaus #32 : 26.12.2013, 20:52:37 »
Kyllä siellä painetta oli "normaalisti" kun avasin korkin vähäsen suhahti. Ajattelin ensin ostaa Biltemasta testerin jolla mitataan pakokaasu jäähdytysjärjestelmästä, on aika paljon halvempi kuin tuo painetesteri.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 960 -95 2,5 vettä öljyssä
« Vastaus #33 : 26.12.2013, 21:29:50 »
Jos UV-valo ei paljasta vuotopaikkaa, niin ajelisin ihan normaalisti ilman mitään ekstensiivisiä investointeja vuodon etsimiseen.

Sinulla on voinut jumittaa esim. paisarin korkin ylipaineventtiili auki ja se keittelee nestettä pihalle höyrynä. Nyt lisättyäsi sen UV-aineen pese paisarin päällystä siitä roiskahtaneesta nesteestä ja konehuone muutoinkin, niin löydät kyllä sen ennenpitkää jos se vuotaa jostakin oikeasti.

Kaikesta kuvaamastasi tulee väistämättä mieleen, että se on vuotanut pakkasella ja silloin tutkisin paisarin korkkia, sillä se voi jäätyä auki siitä paineventtiilihässäkästä ja kadottaa nestettä sitä kautta.

Jos neste katoaa uudestaan, niin sitten UV-valolla tutkimista, niin kyllä se vuoto löytyy.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa JURO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95 2,5 vettä öljyssä
« Vastaus #34 : 26.12.2013, 22:22:36 »
Ei ole ollut pakkasta ja vuoto sitä luokkaa että pitäis näkyä. 2l 20km:llä rauhallista ajoa.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8118
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 -95 2,5 vettä öljyssä
« Vastaus #35 : 26.12.2013, 22:46:40 »
Oletko lämppärinhanan katsonut konehuoneen puolelta rintapellinläpivientien luota?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • O.V.L.O.V.
Vs: 960 -95 2,5 vettä öljyssä
« Vastaus #36 : 02.01.2014, 11:14:09 »
Entäpä tulppien väri? Jos söis noin kauheen määrän vettä niin luulis että "kiillottaa" jonkun tulpistakin ihan niinkun männälle monasti käy paffivikasena. Olisko tässä perää?
Vai onnistuuko lämppärin kenno kuseen sillai että vesi valuis pois sitä kanavien omaa viemäriä pitkin?
Kiinnostaa vaan aihe kun siskon 960 2,5 tekee samaa mutta vie paljon vähemmän tuota vettä joten oon antanu sen olla kun kone kerran pelaa.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2014, 11:16:21 kirjoittanut hespa »
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa JURO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95 2,5 vettä öljyssä
« Vastaus #37 : 04.01.2014, 11:54:52 »
Nyt taas tehty lisää kokeita. Ajoin koneen kuumaksi ja testasin sylinterinkannen  vuotomittauksella siis paisuntapurkista imin kaasua reakenssi aineen läpi mutta väri ei muuttunut miksikään vaikka auto kävi puolisen tuntia ja imu oli kokoajan päällä. 
Näyttää nyt siltä että vika ei ole kannessa eikä tiivisteessä. Nyt laitoin painekokeen päälle 1,5 barin paineella vuosi vähän paisuntapurkin ilmaletkun juuresta mutta se ei kyllä ole se vuotopaikka. Otin letkusta pätkän pois ja laitoin paineet päälle nyt ei ainakaan siitä vuoda, jätin koneen jäähtymään niin katsotaan sitten vieläkö paineet putoaa.

Poissa JURO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95 2,5 vettä öljyssä
« Vastaus #38 : 04.01.2014, 12:57:46 »
Nyt alko vähän selviämään, automaattilaatikon oikealta sivulta keskeltä (pituussuunnassa) tuli tippumalla nestettä. Mutta eihän laatikkossa voi missään olla nestettä eihän. Mistähän se lämmityslaitteen viemäri laskee, voiko kenno vuotaa niin että sisälle ei tule huurua eikä mitään clykolin hajua. Moottorin takapäätä yritin katsoa mutta ei sieltäkään näyttäny olevan kuin öljyä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 960 -95 2,5 vettä öljyssä
« Vastaus #39 : 04.01.2014, 13:58:44 »
Kuten Lankku ehdotti, niin ne lämppärin letkut tutkisin huolellisesti.

Mitään "viemäriä" tms. veden poistoa sieltä lämppärin kennolta ei ole, vaan kaikki kennolta tuleva vesi valuu ohjaamossa jalkatilaan.

Vaikka kyseessä ei ole vinokone, niin samankaltainen lämppäri tinakoneessakin on, joten epäilisin sitä lämppärin kennon paluuputkea, joka vinokoneessa kiertää koneen takareunan yli vesipumpulle. Siitä se vesi voi valua sinne laatikon päälle ja sieltä sitten alas.

Ja kenno ei vuoda sisälle, ilman muita merkkejä kuten haju tms.
Pieni vuoto korkeintaan haisee ja isompi kastelee jalkatilat.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa JURO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95 2,5 vettä öljyssä
« Vastaus #40 : 04.01.2014, 18:14:31 »
Katselin tarkemmin moottorin takapäätä, minusta letkut eikä liitokset ei vuoda eikä se lämppärin venttiili. Se on niin ahdas paikka ettei oikein mistään pääse näkemään, laskin vaihteiston takapään alas ja sieltä tiirasin letkuvartisella halpis kameralla, se lämppärin toinen putki kai menee semmosen ison mutterin kanssa kannen takapäähän ja sen alla on n. 13mm pultin kanta ja sen alapuolella oli eniten märkää, voisiko olla kannentiiviste joka vuotaa ulospäin. Auttais kovasti jos jollain olis kuvaa moottorin takapäästä niin osais hahmottaa paikkoja paremmin.

Poissa J_J-T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 960 -95 2,5 vettä öljyssä
« Vastaus #41 : 04.01.2014, 21:01:12 »
Oma 960 vuosi nestettä ihan loronaan kannen takaosasta kannentiivisteen välistä ja teki sitä vain tietyn lämpöisenä.
Volvo 960
Volvo 164

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 960 -95 2,5 vettä öljyssä
« Vastaus #42 : 04.01.2014, 23:05:28 »
Kaverin 960 vuosi myös kannentiivisteen välistä kannen takaosasta, oli vaikea paikallistaa vuotoa kun kannen ja tulipellin väli on niin ahdas.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa JURO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95 2,5 vettä öljyssä, ei sitä sitten olekkaan.
« Vastaus #43 : 05.01.2014, 17:59:27 »
Näyttää siltä että se kansi on kuitenkin irrotettava.

 

Proturbo  Autodiagnoosi