Jostainsyystä auto käy epätasaista tyhjäkäyntiä ja HC arvo on 272 ja lambda n.1.2.
Osakaasulla HC 22 ja lambda 1.02.
Suuttimet ei näyttäs vuotavan. Tulpat+johdot+puolanjohto vaihdettu. Moottorin lämpötila anturi mitattu ja arvojen mukaan se näyttää n.-10ºC +-0 ilmalla ja n.+70ºC termarin auetessa. Eli vähän rikastaa, mutta eikös ruiskun pitäs tuo korjata?
Autossa on -928 loppuinen boxi. Voiko tuon tilalle kokeilla -571 boxia? Päälleppäin autoissa ei ole muuta eroa kun, että tuossa -928:ssa on sähköflekti.
LH rikastaa soppia tuolla lämpötila-arvolla vielä, joten se ECU ei "korjaa" soppia siinä kohden. Tai raja pyörii siinä +70C nurkilla.
Eli oikein toimiva lämpötila-anturi on ehdoton edellytys oikeille sopille LH:ssa. Kun LH:ssa on sen seitsemän lämpötilarippuvaista rikaste-karttaa. Eli erittäin moni LH:n sisäinen toiminne on riippuvainen lämpötilasta.
Mutta sinällään mielenkiintoista, sopat törkeän laihalla ja HC:t ylhäällä?

Laiha seos saa tyhjäkäynnin kyllä sekoilemaan huolella.