Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 tdi 98 jäändytinnestevuoto

  • 6 Vastauksia
  • 1504 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kkuula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
V70 tdi 98 jäändytinnestevuoto
« : 02.12.2013, 18:29:05 »
eli otsikon mukainen volvo hukkaa hieman jäähdytinnestettä ja öljynvaihdon yhteydessä asiaa tutkailin niin näyttäisi tihkuttavan jostain sieltä imu/pakosarjan takaa  :'( Pitää vielä tarkistaa ettei lämppärin kenno valskaa sisälle.
Mitäs vuotokohtia siellä moottorin tulipellin puoleisella kyljellä on? Purattaako imu ja pakosarjat irti jotta syy selviää?
Volvo S80 2.4 besa aut. vm.01

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: V70 tdi 98 jäändytinnestevuoto
« Vastaus #1 : 02.12.2013, 18:30:26 »
Lohkolämmitin?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70 tdi 98 jäändytinnestevuoto
« Vastaus #2 : 02.12.2013, 19:57:23 »
Mulla ainakin kylmemmillä keleillä tihkuttaa lohkiksen juuresta. Kesällä ei vuoda tippaakaan.
Ja jos esim kylmällä seisoo käyttämättä viikonlopun katoo enempi kuin että käy lämpöseks jossakin välissä.

En oo jaksanu perhtyä asiaan tarkemmin.

Poissa kkuula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tdi 98 jäändytinnestevuoto
« Vastaus #3 : 02.12.2013, 21:20:37 »
No just siltä se lohkolämmittimen juuresta saattoi tulla. Oli senverran hämärää ettei sinne nähnyt yltä eikä alta. Ei tuohon onneksi tartte kymppitonnille lisätä kuin ehkä kahdesti alarajasta ylärajaan. Missähän vaiheessa tuosta kannattaisi huolestua enempi?

Jos se nyt on tuo lohkolämmitin niin kuinkakohan ison työn takana se on tilkitä? Pikaisen googletuksen perusteella siinä ei taida olla minkäänlaista tiivistettä? Lämmitin ei ole ollut käytössä koska ei ole taloyhtiömme tolpissa sähköä sopiviin aikoihin tarjolla  :'(
Tosin tämä yksilö on ollut odella hyvä käynnistymään vanhaksi dieselkoneeksi, saa nähdä miten on keväällä tehdyn jakohihnanvaihdon jälkeen lähteekö enää ominavuin jokasäällä.
Volvo S80 2.4 besa aut. vm.01

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1095
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tdi 98 jäändytinnestevuoto
« Vastaus #4 : 03.12.2013, 10:47:14 »
Vastuselementtiin saa tiivisteen, o-rengas, erikseenkin. Ainakin Calixiin, ja miksei myös Defaan.

Irroitus on helppo, mutta se on sitten toinen asia mahtuuko vastus tulemaan pois pakosarjan ollessa paikoillaan? Mulla oli pakosarja muista syistä irti kun vaihdoin sen o-renkaan.
Jotain kuumankestävää tiivisteliimaa kannattaa laittaa siihen lohkon tiivistepintaan, muuten voi olla ettei tule ihan 100% tiivis. Meillä on alkanut taas hikoamaan ihan vähäsen sieltä, tosin niin vähän että ei aiheuta toimenpiteitä. (kylmänä on tippa näkyvissä, ei tiputa alleen eikä nestettä häviä nimeksikään)
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 637tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa kkuula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tdi 98 jäändytinnestevuoto
« Vastaus #5 : 03.12.2013, 14:09:17 »
Pitääpä tähystää sinne vuotopaikalle tarkemmin jotta selviää miltä näyttää. Onko se vastus kiinni pelkästään lyömällä vao onko jotain muuta kiinnitystä siinä? Mietin että olisiko sinne mahdollista pujottaa se tiiviste ottamatta sitä vastusta pois paikoiltaan kokonaan?
Volvo S80 2.4 besa aut. vm.01

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1095
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tdi 98 jäändytinnestevuoto
« Vastaus #6 : 03.12.2013, 14:33:26 »
Keskellä mutteri/kierretanko joka levittää sisäpuolella tassut lohkon reunoihin. Kyllä se vastus varmaan sen verran raottuu että o-renkaan saa vaihdettua,  ja ehkä jopa putsattua/kuivattua tiivistepinnat. Tämä ainakin Calix-vastuksessa.
Siinä keskipultissa on kans joku pikkuinen tiiviste joka voi vuotaa, tuli vaan mieleen. Sen saatavuudesta ei ole tietoa.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 637tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

 

Kulkukoira  Proturbo