Tuommoinen auton kenno on rakenteeltaan puhtaasti ristivirtakenno. Jos se olisi paksu ja toimisi ns. vastavirtaperiaatteella, olisi mahdollista että se tuottaisi kuumaa ilmaa vaikka vesi tulisi takaisin kylmänä. Jos ristivirtakennosta tulee kylmä paluuvirtaus, se merkitsee että kylmästä osasta tulee myös kylmää ilmaa kuuman sekaan, jolloin lämmitysteho jää enemmän tai vähemmän latteaksi.
Jos ne letkun päät saisi kätevästi moottorista irti niin voisi imettää vastavirtaan vettä, pesuainetta ja kemikaaleja. Olisin varsin toiveikas, että kennoon kertyneitä sattumia saisi pois ja virtaus paranisi. Siinäpä puuhaa ensi kesälle.
Jotenkin muistelen, että muuan nousevan auringon ihmeessä puhallus oli täysillä niin kuumaa että se oikein poltti kättä ja ranteita, jos antoi huhkia. Kuinkahan kuumaa tuon puhalluksen oikein pitäisi olla?
.... joihin kenno on vaihdettu.
Mihinkähän nuo tukkoiset kennot muuten yleensä joutuvat ?