Samppasport  Futurez

D5 ei starttaa pakkasella kunnolla ( startti vai suuttimet )

• 2 Vastauksia
  • 2595 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bliz

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Ei oikeen meinaa enään -5c lähtee ilman webastoa käyntiin.

No niin mittailin tänään ohivuotoja minuutin tyhjäkäynnin jälkeen. tulos 1 pytty 10ml 2:15ml 3:15ml 4:15ml 5:20ml eli alle ton suositellun 40ml takarajan jäivät jokainen vaikka vuotivatkin yhteensä 75ml/min.

Mutta sitten tuli mieleen tuo laiska starttimoottori. se pyörittää kylmänä aika laiskanoloisesti. voiko olla että pata ei pyöri tarpeeksi nopeesti ja railipaine ei nouse tarpeeksi ja siksi ei avaa suuttimia vai vuotaako noi suuttimet liikaa läpi ?
lämmitettynä moottori luonnollisesti pyörii startilla nopeampaa.

2 hehkuakin oli pimeenä ne jo uusin. huomenaamuna on uusi -2c kokeilu että vaikuttiko ne mitään.
ennen kyllä mä oon vääntäny raakana ilman hehkutusta että en kyllä usko oikeen että nuo 2 vaikutti käynnistyvyteen.

Mietteitä ?

Poissa Razz

• De Luxe
  • *
  • S80 D5
Minulla korjautui vastaavanlainen ongelma vaihtamalla startin bendixpyörä.

http://www.rexbo.eu/bosch/freewheel-gear-starter-1006209653?c=100040

Auto lähti kuluneella bendixpyörällä käyntiin jos ardic oli ensin lämmittänyt moottorin. Ilman lämmitystä käynnistys oli todella hankalaa. Hehkujen vaihto ei auttanut ongelmaan. Kannattaa samalla puhdistaa starttimoottori ja rasvata neulalaakerit.
« Viimeksi muokattu: 04.12.2013, 18:10:31 kirjoittanut Razz »

Poissa Bliz

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Joo. Eli sullakin siis startti pyöritti liian hitaasti moottoria? lämpimänä tuo tosiaan pyörii ku bensakone mutta kylmänä tosi laiska veivi. virtapuoli on kunnossa.

Sinällään jännä vaikkei tuolla kahdella pimeellä hehkulla mun mielestä mitään asiayhteyttä voi olla mutta jostian syystä se kone pyörii nyt paremmin kun nuo kaikki hehkut on talkoissa. mutta ei silti niinkun pitäisi.

Eli huomenna starttimoottorin kimppuun.

Proturbo  Autodiagnoosi