KL-varaosat  Race.fi

Volvotech Function Extender CAN-ohjain

  • 221 Vastauksia
  • 85216 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3363
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #210 : 09.10.2023, 00:27:56 »
Samaa katselin ja harmittelin. Ehkä tuohon VDD Dongleen adoptoidaan tulevaisuudessakin näitä alunperin CFE:stä tuttuja ominaisuuksia laajemmalla kädellä. Tuo VDD ei taida vieläkään tukea sitä, että auton ajotietokoneen ruudussa näkyisi mitään parametreja, vaan ne näkyvät vain sovelluksessa. Tämä on ainakin itselleni nounou.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3020
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #211 : 09.10.2023, 08:47:32 »
Sovelluksessa ainoastaan näkyy, itsellä on tabletti kojetaulussa missä navit, soittimet ym ja vdd app myös, harvemmin noita live tietoja kuitenkaan tarvii. Nyt aamulla ilmoitteli kuitenkin että dpf poltto suoritettu ja ilmoittelee tuo myös uusista vika koodeista myös jos näin haluaa. Monipuolinen laite tuo vdd dongle kuitenkin on ja kehittyy kokoajan lisää.

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6400
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #212 : 09.10.2023, 11:15:24 »
Jaahas ja tämäkin vehje on nykyään sitten lopullisesti kuopattu. Erittäin harmillista.

Näköjään tosiaan CFE Ultran sivuilla "Note: The Support of the CFE has completely stopped and will never come back.

The Software Support of the CFE has been stopped completely. We’ve sold the CFE on a license. Unfortunately the developer (hmcs.nl) stopped the support of the CFE after retirement.
They sold the CFE to a different company with the promise that we still get 2 years support after the last CFE sold. Unfortunately this agreement is not being held. After 8 months of trying for us to get support, we are unable to help anyone anymore with issues."
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3363
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #213 : 16.11.2024, 18:15:54 »
Olen tässä harkinnut VDD Donglen ostamista ja itse laitteen kanssa nyt ei liene mitään epäselvyyksiä, mutta havaitsin, että CEM:iin pitäisi tehdä pieni muutos, jotta VDD pystyy toimimaan täysillä toiminnoilla myös kun auto on sammuksissa/lukittu, kun kyseessä on vanhemmilla sähköillä oleva P2.

https://d5t5.com/wiki/configuration/article-vdd-p2-my-1998-2004-support?do=shareModal

Itse en rupea kolvailemaan, mutta tekijä varmasti löytyisi. Kysymys kuuluu, että onko tämä ihan passeli toimintatapa? Äkkiseltään kuulostaa vähän brutaalilta tälläinen patentti että CEM:istä juotellaan pari pinniä yhteen.. Lähinnä mietin että aiheutuuko tästä jotain lieveilmiöitä? Mitään nettikeskusteluja en onnistunut löytämään tästä aiheesta mistään.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2024, 03:51:47 kirjoittanut tuomaril »

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6400
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #214 : 16.11.2024, 18:29:15 »
Ainakin virrankulutus parkissa lisääntyy kun obd pysyy päällä, CFE taitaa hoitaa homman niin että obd herää kaukosäätimen avatessa auton ovet
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3363
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #215 : 16.11.2024, 19:30:52 »
Näin se taitaa olla tosiaan. Olisi mielenkiintoista tietää että kuinka paljon teoriassa se virrankulutus lisääntyy? Toisaalta, jos facelift-sähköt pitävät portin kokoajan hereillä, niin ei kai se kovin virtasyöppö voi olla. Tosin Volvon oma ratkaisu lienee virtatehokkaampi ratkaisu kuin tämä CEM-yksikön muuttelu jälkikäteen.

En tiedä, kunhan pohdin.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2024, 03:52:08 kirjoittanut tuomaril »

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3020
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #216 : 17.11.2024, 15:39:46 »
Ei se vdd sitä vertaa kuluta että olis merkitystä, omassakin se on valmius tilassa yötä päivää.

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6400
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #217 : 18.11.2024, 08:54:23 »
Kuinka pitkään olet seisottanut autoa välillä maksimissaan?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3020
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #218 : 18.11.2024, 14:32:27 »
Pari viikkoa on ollut pisimmillään parkissa ja ei mitään ongelmaa virtojen riittävyydessä.

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 831
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #219 : 18.11.2024, 19:33:35 »
Juuri näin. Ei kuluta virtoja, että huomaisi.

Vdd vaikuttaa menevän ns. mykkä tilaan ja käynnistää auton keskusyksikön vasta kun sovellus avataan ja toimintoja käytetään.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6400
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #220 : 22.11.2024, 21:24:48 »
Aika vahva suositus kun Elkotron mainostaa tuota cemmin kolvaamista myös  https://www.facebook.com/elkotron
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3363
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #221 : 22.11.2024, 22:03:52 »
Aika vahva suositus kun Elkotron mainostaa tuota cemmin kolvaamista myös  https://www.facebook.com/elkotron
Kenen lie jalkatila ja CEM-yksikkö kuvassa näkyykään... ::)

 

Carcom Oy  Elekma