Autotähti  Futurez

Äänestys

Paljos veikkaatte että tehoa saadaan !

300-400hp
0 (0%)
400-500hp
0 (0%)
500-600hp
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 0

Äänestys päättynyt: 05.01.2015, 17:22:52

volvo 240 16 valve Turbo

  • 595 Vastauksia
  • 161697 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vmattine

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #585 : 21.01.2019, 20:36:13 »
No meillä autot kulkee sitten vartilla aika perkuleen kovaa loppunopeutta tehoon nähden, jos voimansiirto hävikki on pienempi.

Mulla esim. 1375kg auto (kuskin kanssa) meni 249km/h vartilla 810hv vetävällä olevalla teholla.  Ei mee millään noin kovaa jollain 5% voimansiirto hävikillä.

tämä tuskin on lentokenttä radalla ?

https://www.youtube.com/watch?v=cVVIMzjgDlE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3fR_yaBIXiae1WXUgnlpCzJ34fDxKC8MYkKSQ9TAR9v8N7QV6wP-N8ZuE

tämä on penkattu kanssa samassa paikassa ja 800hv
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 830
  • Lensu Power Shop
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #586 : 21.01.2019, 21:44:25 »
Mitäköhän tuollainen pikku Opel painaa? Kuitua on ainakin niin paljon että meinaa konepeitto nousta ylös:)

Dynotettiin meidän dynossa yksi 242 Volvo(B230) noin 800hv ja meni tuon saman 238km/h loppuja, painoa noin 1350kg kuskin kanssa.

Sillon muistan vielä että sanoin omistajalle että kyllä pitää sen 235km/h mennä loppuja vartilla ja menihän se.

 
1/4 mile 249km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa vmattine

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #587 : 04.02.2019, 07:19:43 »
Siinä vielä pari penkki kuvaa nyt odotellaan kevättä ja tehään pieniä parannuksia kuten leveempi jakohihna ja peränvälitys ja varmaan ne karpiolan vetokepit.









tossa vielä linkki

https://www.youtube.com/watch?v=5GwVNTDjwEA&list=UUIQxbKpU0SkGAS2T-O4n16g&index=2&t=0s
« Viimeksi muokattu: 04.02.2019, 07:29:27 kirjoittanut vmattine »
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa Jonttu_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #588 : 05.02.2019, 19:32:23 »
[quote author]

koneteho on laskettu 8% hävikillä ja tossa kuvassa on renkaalta mitattu teho kuortaneella edueldynopalvelulla!

[/quote]

Mahtavat tehot saatu vinokoneesta!

Mutta tuohon haviöhommaan. Oman dynon kanssa tullut kohta vuosi touhuttua ja voisi sanoa, että häviöt ovat tuollaisella voimansiirrolla, nopeudella ja rengas/rulla yhdistelmällä varmasti enemmän kuin 8%, ehdottomasti lähempänä 15%. Häviöt kasvaa myös paljon nopeuden myötä. Mulla dynon ohjelmisto laskee häviöt (rullaus ja voimansiirto) tai antaa valistuneen arvauksen siitä koska häviöt eivät koskaan ole samansuuruiset vapaassa rullauksessa vrt veto päällä.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 830
  • Lensu Power Shop
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #589 : 06.02.2019, 06:27:53 »
Jos perus rullan laskennallinen kiihtyvyys skaala on persiillään ja on muutettu kalibroiti asetuksessa vain laskennalisen voimansiirtohäviön arvoa menee koko tulos vähän mettään.

Ensimmäisenä inerttian asetus pitää olla kohdillaan jotta oikea vetävän pyörän tulos on edes jotenkin alueella, sillä pystyy aina tarkistamaan onko jokin ihan päin persettä.

Meillä dynossa on laskettu kaikki massat kitkat yms. (fiksummat miehet kuin minä laskenut)  ja sen jälkeen vertailtu muihin luotettaviin dyno paikkoihin tuloksia ja katsottu omien autojen varttimailin loppunopeuden ja painon suhteen onko kalibrointi vaatinut muutosta.  Alku vaiheessa kalibrointia muutettiin mutta todella vähän.
 
Laskennaliseen voimansiirto pelleilyyn emme sen enempää ole ottaneet kantaa. Meidän max veto lapuissa on pääsääntöisesti aina vetävän pyörän teho, joka on ainoota oikeeta tehoa joka autoa vie eteenpäin.

Kyllä voimme laskea prosenttimäärällä paljonko arviona on koneteho, joka perustuu kokemukseen.
Mutta kyllä se vaan niin on että perus putkiperä, kovalla askilla hävikki on lähempänä 15% kuin 10 %

1/4 mile 249km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #590 : 07.02.2019, 20:52:58 »
Siistin näköinen asennus ja paljon on paperille piirtynyt tehoa. Jäämme innolla odottamaan miten kulkee varttimaililla. Tolla teholla menee heittämällä yli 240km/h jos mittaukset pitää paikkaansa.

Poissa vmattine

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #591 : 08.02.2019, 16:02:04 »
Siistin näköinen asennus ja paljon on paperille piirtynyt tehoa. Jäämme innolla odottamaan miten kulkee varttimaililla. Tolla teholla menee heittämällä yli 240km/h jos mittaukset pitää paikkaansa.

Kaikille tuntuis olevan aika suuri ongelma noin lukemat en ymmärrä miksi  ???
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa _hape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #592 : 10.02.2019, 00:27:11 »
kateelliset haukkuu :D ei vainaskaa rupee 205 valittaa :2funny:

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #593 : 12.02.2019, 11:30:39 »
Kaikille tuntuis olevan aika suuri ongelma noin lukemat en ymmärrä miksi  ???

Niin se vaan menee monella foorumilla, tääläkin. Kärjistäen jos suunnittelet jotain etukäteen, kyseenalaistetaan onko sulla koko autoa olemassakaan. Projektin lopussa on pakko olla penkkipaperi näytettäväksi, ei auton omistajaa vaan foorumilaisia varten. Sen jälkeen sun pitää kuitenkin lähteä vartille, koska eihän se penkkipaperi lopuksi kertonut auton käytännön suorituskyvystä mitään. Vartilla kun on ajettu ja jos se meni hyvin, niin sitten sua ollaan lähettämässä Ahvenistolle tai Botniaringille, koska eihän tuo voi toimia rata-ajossa ollenkaan. Lopuksi huomaat että kukaan ei usko vieläkään mitään, koska joku tietää aina paremmin.

Helpommalla olisit päässy ku olisit vaan ilmottanu että maalasit 240:n puskurit korin väriseksi, laitoit levipellit ja olisit tuon konepellin pitäny kokonaan kiinni. Toinen vaihtoehto on ostaa Mk3 V70 ja vaihtaa siihen LED-malliset rekisterikilven valot, sekään ei herätä ylimääräisiä epäilyksiä.

Ja jottei aivan mee serverin bittien tuhlaamiseksi tämäkin viesti, niin mun mielestä helvetin hyvää työtä oot tehny tän kans. Tehoa on varmasti riittävästi vaikka sitä pyörätehoa laskis millä häviöprosentilla, eikä se onneksi hauskuutta vähentäisi kuitenkaan, ei lineaarisesti eikä progressiivisesti. Antoisia kilometrejä  8)

PS. Mielenkiinnolla mäkin sitä varttiaikaa ja loppunopeutta odotan  :D
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa vmattine

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #594 : 12.02.2019, 11:33:29 »
Niin se vaan menee monella foorumilla, tääläkin. Kärjistäen jos suunnittelet jotain etukäteen, kyseenalaistetaan onko sulla koko autoa olemassakaan. Projektin lopussa on pakko olla penkkipaperi näytettäväksi, ei auton omistajaa vaan foorumilaisia varten. Sen jälkeen sun pitää kuitenkin lähteä vartille, koska eihän se penkkipaperi lopuksi kertonut auton käytännön suorituskyvystä mitään. Vartilla kun on ajettu ja jos se meni hyvin, niin sitten sua ollaan lähettämässä Ahvenistolle tai Botniaringille, koska eihän tuo voi toimia rata-ajossa ollenkaan. Lopuksi huomaat että kukaan ei usko vieläkään mitään, koska joku tietää aina paremmin.

Helpommalla olisit päässy ku olisit vaan ilmottanu että maalasit 240:n puskurit korin väriseksi, laitoit levipellit ja olisit tuon konepellin pitäny kokonaan kiinni. Toinen vaihtoehto on ostaa Mk3 V70 ja vaihtaa siihen LED-malliset rekisterikilven valot, sekään ei herätä ylimääräisiä epäilyksiä.

Ja jottei aivan mee serverin bittien tuhlaamiseksi tämäkin viesti, niin mun mielestä helvetin hyvää työtä oot tehny tän kans. Tehoa on varmasti riittävästi vaikka sitä pyörätehoa laskis millä häviöprosentilla, eikä se onneksi hauskuutta vähentäisi kuitenkaan, ei lineaarisesti eikä progressiivisesti. Antoisia kilometrejä  8)

PS. Mielenkiinnolla mäkin sitä varttiaikaa ja loppunopeutta odotan  :D

juurikin näin tää oli kyllä aika asiallinen !  ::)
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 830
  • Lensu Power Shop
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #595 : 13.02.2019, 20:09:15 »
Minä toivon että teho joka on penkitetty on oikeasti olemassa. Olen aina ihmetellyt miksi vinomoottorit ei tuota ja ratkaisuksi on näköjään tullut se että suurennetaan pakopuolta turbosta suhteessa aika paljon muihin moottoreihin nähden...

Minä olen koko ajan ihmetellyt dynon ilmoittamia lukemia en sitä onko oikeasti moottoriteho tuo.


Ja Aprilli.   Kenelläkään ei ole mitään sanottavaa sen jälkeen kun tämä laite menee +240km/h vartin loppunopeutta, sillon on oikeata voimaa.  Se ei tule onnistumaan ensimmäisellä varttipäivällä koska tuossa lajissa on paljon opeteltavaa ja muuttujia on paljon.

Ja toivon että testailu vartilla ei jää yhteen yrittämiseen niin kuin monella on jäänyt. Ekalla lähdöllä ei kukaan aja pienellä renkaalla täysiä suorituskykyä autosta ulos ja useasti noista laitteista särkyy tossa touhussa hyvin herkästi jotain, siinä saattaa mennä jokunen kerta enen kuin onnistuu...

Jatketaan virittämistä...
1/4 mile 249km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

KL-varaosat  Carwist