Race.fi  Puotilan autokorjaamo

760 gle -88 "GLEmour"

  • 73 Vastauksia
  • 24120 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nikked

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 gle -88 "GLEmour"
« Vastaus #45 : 20.03.2014, 11:51:04 »
Vähä turha uppaus mut... Vanteita odotellessa ja parempia ilmoja tullut visioitua vaik mitä.
to do Lista:

-Madallus
-Lisävalo teline/karjarauta/askelrauta (voi herran jumala  :idiot2:)
-Supparin kotelo
-Tupla pakoputki
Sisusta: 
-penkkien paikkaus ja maalaus punaseksi
-ovipahvit sun muut mustaks
-turkkilevyä vähä sinne sun tänne esim.ovien kangas kohdat,h-hylly, mittariston ns.pohja
-sisäkaton fiksaus
-paksin verhous
-mahdollisesti auton "matto" vaihtoon
-Grant ratti (tai sen tapainen)

Huoh...ideoita on ei puutu kun aika ja ja ja...saa nähä mitä tulee  :buck2:

Torstaiksi ja perjantaiksi varattu svp(säävarauspekkanen) jos jotain tekis mut rupesimpa selvittelee viel madallusjousia/sarjaa ilmeisesti tuningstudiolt sais gts(jouset) -40mm multilinkkii valmistavat erikseen 445€(alv+rahti). Pittäsköhä tilata ? Laitoin kyselyitä sataan mestaan niin katellaan mitä vastaa ??
« Viimeksi muokattu: 24.03.2014, 14:30:17 kirjoittanut nikked »

Poissa nikked

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 gle -88 "GLEmour"
« Vastaus #46 : 27.03.2014, 20:42:00 »
Noniin tänään alkoi etupään madallus projekti.
Alkumitta navasta kaareen =39cm

Sitten vaan tunkilla auto ylös ja sen jälkee yläpäästä puristimet paikoilleen ja tunkaillemalla jousi kasaan. Sitte puristimen alapää kohdilleen ja kirrailemaan.

Sitten iskarin yläpää irti

Sitten alkoikin pähkäily millä helvetillä sais iskarin ja jousen pois kokonaan. Tuumasta toimeen ja taistelu pulttien kanssa, alapallon pultit pois, raidetangon pultti pois ja kallistuksen vakaajan pultti vek. Mutta mutta eipä se pallonivel halunnut irrota olleskaa kuin myös raidetankokaaan joten ei muutakun toteamus että turhaa työtä kun näyttää siltä että mahtuisi laikkaalee jousi "paikallaankin".

kiekka irti

sitten laitoin kaik paikoilleen ja mitta käteen auto putos 2cm  :-\ Ei muutakun homma uusiks ja toinen kierre viel pois.

vähä työ kuvia


osimoilleen näin mitaksi navasta kaareen tuli 33,5-34cm eli putos 5cm

auto tunkattuna näyttää tältä

ainakin toistaiseksi pysy paikoillaan jouset.
Tässä sitten lopputulema



tuommoset pätkät läks


Mutta mutta huoh  :-[ koeajolenkillä auto käyttäytyi mainiosti eikä tuntunut liiän löysältä tai jäykältä  ;D vähän aikaa ajettuani kuulin ihmeellistä ääntä, ensimmäisenä tuli mieleen että hankaa renkaat kaariin. Äänii johtuikin siintä kun jarrupalat hankaa levyihin  :idiot2:
En tiedä mistä johtuu  :uglystupid2: Täytyy huomenna testailla ja sit jos ei oo lauennu tilanne ni vaik ilmata jarrut ja jos ei auta niin palat ja levyt uusiks  ;) etujarruista siis kyse. Jos joku pystyy antaa vinkkii mistä vois johtuu niin kiitollisena otan neuvoja vastaan :)
« Viimeksi muokattu: 27.03.2014, 20:53:12 kirjoittanut nikked »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: 760 gle -88 "GLEmour"
« Vastaus #47 : 28.03.2014, 01:49:11 »
...Äänii johtuikin siintä kun jarrupalat hankaa levyihin...En tiedä mistä johtuu... Jos joku pystyy antaa vinkkii mistä vois johtuu..

Se on vissiin niiden palojen tehtävä. Joskus se johtuu siitä kun painaa sitä keskimmäistä poljinta. Kumma ilmiö.  :uglystupid2:

Ei vaan en tiedä millaista ääntä se sulla sitten pitää?
144
145
945
855

Poissa nikked

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 gle -88 "GLEmour"
« Vastaus #48 : 28.03.2014, 07:09:51 »
Se on vissiin niiden palojen tehtävä. Joskus se johtuu siitä kun painaa sitä keskimmäistä poljinta. Kumma ilmiö.  :uglystupid2:

Ei vaan en tiedä millaista ääntä se sulla sitten pitää?
Hihhuh.. juu sehä niiden tehtävä on mutta ei sillon kun jarrupoljinta ei paineta. Ja ääntä ei ainakaan minulla normaalisti kuulu edes jarruttaessa, mutta nyt kuulu ajaessa että ns. Hirttää jarru kiinni  :o

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 gle -88 "GLEmour"
« Vastaus #49 : 28.03.2014, 08:30:55 »
jos pala on ihan loppu ja "jarrurauta" hieroo levyä vasten niin pitää rahisevaa ääntä. Voihan siellä olla kaikkea kuraa/metallin purua kun oot jousien kanssa työskennellyt
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa heeku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 gle -88 pervo
« Vastaus #50 : 28.03.2014, 09:03:24 »
Onko porukka näihi laitellu kaarilevikkeit ? Minkä auton malli kävis nätist ? Saa kertoo jos tietää  ;D
Ittellä on tällähetkellä takana zg kaarilevikkeet, ei oikeen eteen ainakaan noita saa mitenkään nätisti
Parhaat varmaan tulee jos itse tekee.
Tuolta ne näyttää takana, jotuu vähän vakio kaarille kyllä näyttää laikkaa

Poissa nikked

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 gle -88 "GLEmour"
« Vastaus #51 : 28.03.2014, 19:59:29 »
Vika fixattu. Enpäs tajunnu eilen että sai kuskinpuolen jarru kilpi pienen damagen  :nohnoh Sehän se siellä hinkkas levyyn  :uglystupid2:

Sitten tänään kilahti odotettu puhelu, Vannepajalta rimpautti että vanteet lähti tänään kotia kohti joten maanantai/tiistai pittäs saaha ne  :nälkä: Kattoo nyt voi olla et joutuu vähän kittailee ja maalata nyt ainakin, mut jos tiistain tääl ni keskiviikkon pakko saaha alle ne jo  ;D

Noi pitää pitää mieles noi kaarilevikkeet. Mittailitko heeku yhtään kuin monta cm/mm tulee ulommas toi kaari ? (komiat!!)
Varsinkin kun tuota takapäätä täytyy pudottaa vähän 15mm-25mm. Mielessä farkun kuormajouset laikattuna ?

Tulipahan tänäänkin tehtyä jotain....

Original maski takasin..mii laik  ;)


ja tupakkisuojat


Nii ja duunissa kävin pikapesun suorittaas  ;D

Poissa nikked

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 gle -88 "GLEmour"
« Vastaus #52 : 22.04.2014, 22:17:16 »
Vihdoin ja viimeinkin sain vanteet kondikseen, monen mutkan kautta  ;D Tarina sai alkunsa kun tilasin kiireesti vanteet vannetukust, ja kuka nyt raattis tilausvahvistusta lukea  :nohnoh Sain viestin puhelimeen että vanteet vartuu noutoa, polte käydä kipaisemassa ne kotio oli niin kova että kuumeesta ja pienestä vatsalenssusta  :buck2: huolimatta kävin ne hakemassa, tsekkasin et juuri tämmöset ne pitikin olla sen enempää kattomatta paketteja. Pari päivää seiso vanteet lootassa autossa ja sit lähetin vannepajalle. Ei mitään paja teki mitä pyysin ja lähetti takaisin ne mulle, koti pihalle kurvatessa pisti silmään pahvilaatikko mis vanteet oli =teksti 8x15 olin et whaaat  :idiot2: ja toisissa lootissa taas =7x16  :'( vanteet pois lodjuist ja sehän se, takaset 15" ja etuset 16"  :peetu: Tuli kirottua, paiskottua tavaroita ja totaallisen hermoromahduksen partaalla rupesin pohtimaan mitä tehdä ?

Nooh eka mielessä et mitä jos 8x16 ja jaonmuutosadapteri, mut tulis viel vähintään 2cm lisää ulospäin... Toinen vaihtoehto, et jostain 7x15 tuumaset ja porauttas pulttijaon...nääh....

Lopulta ei muutaku 8x16 vanteet tilaukseen ja aika monta kertaa piti tsekata et varmast on 16"  :D Yhteyttä otin tällä kertaa Jk ironworksiin et onnistuisko jako muutos. Kyllähän se onnistu/tuu. Ei muutaku vanteet Ristiinaan ja varttumaan. (Loistava palvelu)

Ja vihdoin maalattuna ja renkaat päällä  :pomo:


Kohtuu härskit täl hetkel, kurkkaa aika nätist viel takakaarest ulos. Toivotaan et madallus auttaa tähän ongelmaan. Tietysti tarvii kaarille näyttää mankeliikin.



Oli tallis yhet kaarilevikkeet vähän piti sommitella niitä miltä näyttäis ? mutta eka pudotus ja mankelointi, sen jälkeen sit rankempi modifiointi jos tarvii




Nyt on sit ne 15"x8 volvon jaol, päätin et ne tulee talveks sit alle kun tutulta sain saman näköset "mankut" 7x15. Niihin sit porattava volvon jako vain nii pitäis toimii  ;D

Vanne


Et semmosia tällä kertaa...

Ps. jos jollain on/olisi lainata/myydä kaarimankeli niin täällä olisi yksi kiinnostunu  ;)

Ps.ps. Täytyy kehasta Jk ironworksia vanteisiin ei tarvinnut laittaa yhtään kittiä toisin kuin pajan. Tasapainotukseen riitti ironworksin tekemiin yhdet painot kun pajan omiin ladottiin senkin edestä (joku 10-15) mutta mutta kiitoksia molemmille puljuille !!  -H-
« Viimeksi muokattu: 23.04.2014, 10:03:06 kirjoittanut nikked »

Poissa nikked

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 gle -88 "GLEmour"
« Vastaus #53 : 23.04.2014, 09:58:59 »
Aamun tutkittua tuntuu olevan harvinaisia nää kaarimankelit. Ei ainakaan kovin moni pulju myy  :( .
Asiasta kolmanteen, täytyy sanoa että on kyl erikoinen pohjan anatomia täs pelis. Elikkäs tuplaputket ei onnistu taakse asti mitenkään(ilman suunnatonta rälläkkä jumppaa). Pitää mallailla ja pähkäillä meneekö jo överiks jos tekis molemmille puolille kylki putket vähän samaan tyyliin ku oli Ladassa mulla V:> ?(saa kertoa mielipiteensä jo pelkästä ajatuksesta  ;) )

Onkohan kukaan koittanu saab 9000 takaspoikkaa 700-sarjalaiseen ? On omaan silmään just passelin näkönen lippa. Ainakin 200-sarjalaisiin istuu nätisti (kuten Divi:n omas) mut mitenköhä tähä ?

kaksneliskantti

  • Vieras
Vs: 760 gle -88 "GLEmour"
« Vastaus #54 : 23.04.2014, 10:48:44 »
vähän ehkä OT, mutta toi sun vanha lada pyörii nykyään klaukkalassa  :) on vissii vaa nykyne omistaja vetäny kilikolilla ''hienosti'' koko auton yli  :2funny:

Poissa nikked

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 gle -88 "GLEmour"
« Vastaus #55 : 23.04.2014, 11:03:20 »
vähän ehkä OT, mutta toi sun vanha lada pyörii nykyään klaukkalassa  :) on vissii vaa nykyne omistaja vetäny kilikolilla ''hienosti'' koko auton yli  :2funny:

Joo kattelin ite tos vuoden vaihtees et oli Larssi myynnis (ei kestän ku kuukauden volvon entisel omistajal "hermot" sitä). Ihan hyvä et pyörii(liikkuu) viel jossain mut voi elämän kevät jos kilikalil raiskannu sen  >:( :nohnoh... Oli viel nimittäin pirun hyvä maalipinta ja väri  S*    (ruoste vapaa) ;D

Poissa kersti91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • Lappeenranta
Vs: 760 gle -88 "GLEmour"
« Vastaus #56 : 24.04.2014, 19:20:39 »
Alla se toinen ruotsalainen...

Poissa nikked

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 gle -88 "GLEmour"
« Vastaus #57 : 26.04.2014, 19:44:23 »
Nyt tuli aloitettua perä kohti maata projekti... perjantaina hain motonetist astra g farkku iskarit ja 740 farkku vahvistetut jouset. Nivo"paska iskarin sai suht helpost otettua pois mutta jousi tuotti työtä. Aikansa taisteltua sain senkin pois ja purettua kiristimet niin voi "ristus" et on pitkä jousi  :o .

 Kuorma jousesta laikkaisin 1,5-2 kierrosta pois ja sen sai paikoilleen helposti. Sit auto alas ja pelkällä jousella mitta navasta kaareen n.34cm nippa nappa sormia sai kaaren ja renkaan väliin. Madallus jopa voi riittää itselle mutta aika löysän oloinen oli, veikkaan ettei astra iskarit auta kyllä yhtään.

Iskarien alapään kiinnitystä pohdin huomenna, ja jos ei tule aloitettua toista puolta tai saatua valmiiksi huomenna niin maanantaim nivo ja astra iskari kainalossa ekamille kyselee onnistuuko he valmistamaan vähän edes nivon tapasta kiinnikettä.

To be continue....  ;)

Saakohan näihin takapäähän lisättyä nega-camperii muutaku pudottamal alemmas ?  ???

Aamulla kokeilin niin jousi muuttun huomattavast jäykemmäks ja ei mahtun enää renkaan ja kaaren väliin mitään. Iskarin sain taiteiltua kulmaraudoilla joten kuten paikoilleen, mut käytävä huomen pyörähtääs ekamil nivojen ja iskarien kans, katotaan mitä keksitään.

« Viimeksi muokattu: 27.04.2014, 18:49:38 kirjoittanut nikked »

Poissa nikked

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 gle -88 "GLEmour"
« Vastaus #58 : 10.05.2014, 07:32:28 »
Muistetaapa välillä tännekin kirjoitella mitä on tapahtunut. Elikkäs nivomatit ja niiden jouset poistettu, tilalle tuli 740 farkun kuormajouset mistä silmukka rälläkällä veke. Iskareiksi valitsin(lähinnä hinnan takia) opel astra g farkun takaiskarit. Omasta mielestä tippui noilla persus ihan kivalle korkeudelle  :).

Hommista: Elikkä iskareiden alapäähän kävin sorvauttamassa tangon jossa sama kiinnitys kuin nivoissa, toiminta ihan ok mut kyllä semmonen kulmarauta sydeemi mihin iskari tulisi yhdellä pultilla kiinni nii on vielä harkinnassa  ???.

Jouset sai helposti paikoilleen eikä äkkiseltään tunnu yli löysiltä.
Iskarien yläpään osalta vaatii vielä töitä/miettimistä kun ne kolajaa kun ajelee.
Erillaisia puslia on nyt händyssä niin pitää koittaa jos niillä sais "tiukemmin" yläpään kiinni.

Nii ja kaarille näytetty mankelia... Repsikan puoli on levityksen osalta valmis mut kuskin puolta joutuu vielä rullailee ettei hankailis rengas niihin  :P (kuvia tulee kuhan kerkiän)

Poissa nikked

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 gle -88 "GLEmour"
« Vastaus #59 : 12.05.2014, 08:32:12 »
Nyt niitä kuvia  ;)

Tuommonen on tällä hetkellä alapään kiinnitys


Tämmönen "kulmarauta" se ois hyvä olla kun tässä kuvassa on  :)


Tämä oli lopputulos  ;D





Ja pari kuvaa kaaresta



Ps. Tän vois varmaa siirtää Showroom:in puolelle kun ei tämä "täydellinen" projekti ole  ;)

 

Autoracing  KL-varaosat