Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

940 SE -93 EGR-Vika?

  • 7 Vastauksia
  • 2297 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vesku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
940 SE -93 EGR-Vika?
« : 29.12.2013, 18:55:45 »
Velipojan 940 sytyttää tasaisin väliajoin vikavalon ja koodi on 2-4-1, eli EGR-virtaus liian pieni.
Yleensä vika ilmenee tasakaasulla ajaessa maantiellä.
Ei tunnu vedoissa mutta kulutus kuuleman mukaan pomppaa jopa 50%. Välillä saattaa sammahtaa tyhjäkäynniltä.
EGR-venttiili putsattu ja herkistelty, se ainakin liikkuu ok.
Mitattu tuo alipaine venttiilin vastusarvo joka oli ohjearvon mukainen n.75ohm.
EGR-putket siivottu.

Mikähän vois vielä olla? Mistä tämä mittaa sitä virtauksen määrää?

Suunnitelmissa tulpata koko systeemi, miten estää vikavalon syttyminen??

945 Turbo -95 & 740 B230F & Amazon B20 -69
Menneitä: 5x 740, 3x 940, 3x 850

Poissa SirBBa

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 SE -93 EGR-Vika?
« Vastaus #1 : 29.12.2013, 18:58:54 »
Millähän koneella mahtaa olla ?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 940 SE -93 EGR-Vika?
« Vastaus #2 : 29.12.2013, 19:10:56 »
Millähän koneella mahtaa olla ?
Valistunut arvaus että B230FD.
Jäitä housuun!

Poissa Vesku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: 940 SE -93 EGR-Vika?
« Vastaus #3 : 29.12.2013, 20:07:51 »
Joo kone jäikin mainittematta. Juurikin B230FD kyseessä.

945 Turbo -95 & 740 B230F & Amazon B20 -69
Menneitä: 5x 740, 3x 940, 3x 850

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4220
Vs: 940 SE -93 EGR-Vika?
« Vastaus #4 : 29.12.2013, 20:22:57 »
Eikös se sillä lämpöanturilla tiedä että onko putkessa kaasua vai ei.. Sijaitsee siellä imusarjan alla venttiilin kupeessa.
Eli oisko se anturi on död tai sitten se venttiili ei oikeesti avaudu?

Poissa Vesku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: 940 SE -93 EGR-Vika?
« Vastaus #5 : 29.12.2013, 20:32:38 »
Eikös se sillä lämpöanturilla tiedä että onko putkessa kaasua vai ei.. Sijaitsee siellä imusarjan alla venttiilin kupeessa.
Eli oisko se anturi on död tai sitten se venttiili ei oikeesti avaudu?

Kuulostaa loogiselta, venttiili itsessään todettiin toimivaksi kun sitä irrallaan testattiin alipainepumpulla.

945 Turbo -95 & 740 B230F & Amazon B20 -69
Menneitä: 5x 740, 3x 940, 3x 850

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 SE -93 EGR-Vika?
« Vastaus #6 : 29.12.2013, 21:48:27 »
Yleinen joka tuon vian aiheuttaa, on hapertuneet alipaineletkut, elikkä venttiili ei aukea sen takia koska vuotaa alipaineet pois.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4220
Vs: 940 SE -93 EGR-Vika?
« Vastaus #7 : 29.12.2013, 22:33:17 »
Yleinen joka tuon vian aiheuttaa, on hapertuneet alipaineletkut, elikkä venttiili ei aukea sen takia koska vuotaa alipaineet pois.
Joo niin muuten on.
Ossaavat vielä silleen hapertua että ei ees päällepäin välttis huomaa kun vasta taivuttamalla kun murtuvat sopivasti.

 

Autoracing  KL-varaosat