RallyBaron  Samppasport

Tehokas vapari

  • 262 Vastauksia
  • 112933 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • Tsajajajaja!
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #135 : 04.12.2012, 14:46:33 »
Noi tavoitteet ja 46/38 venanen 531, tekee kyllä tosi tiukkaa. Tarvii olla tosi hyvin toteutettu kansi ja kaikki muu natsata hyvin. Niin ja ehkä vaatii jo vähintään 2,5l alakertaa, 2,3litrasesta aika niukalla veikkaisin.
16v ei sitten varmaan oliskaan niin suuri ongelma tuo tavoite, mutta tohon mäntä/venakolo asiaan en osaa itse sanoa mitään, joku viisaampi varmaan heittää jotain.

Alakerta on 98mm iskusella akselilla ja H-profiili kangilla. 97mm porauksella tilavuus 2.9L  :P :P
Talviauto:740GL -86
Kesäkäyttis:740 Turbo B200ET+M47 -86
Projekti:144 -70 2900cc vaparivinokone.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #136 : 04.12.2012, 15:14:12 »
No jos tuollainen alakerta löytyy, niin eiköhän jopa tolla 8 venasella luulis irtoavan 250hp.  ;)
Volvo 242 -84

Poissa Miksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • Tsajajajaja!
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #137 : 04.12.2012, 20:04:48 »
No jos tuollainen alakerta löytyy, niin eiköhän jopa tolla 8 venasella luulis irtoavan 250hp.  ;)

No luulis,mutta siinä on se että nälkä kasvaa aina syödessä :D

Kun hommasin ton 16v kannen kans ni ajattelin et jos sen olis pistäny,mutta ei sekään ny ainakaa halvemmaks tuu,tosin riittäs kyllä pidemmälle :P

Kun täsä on nyt oikeastaa kaks vaihtoehtoo Stage-I:seks mitä oon funtsaillu:

-Toine on se et jos kaveri suostuis kairaan mulle 530:stä kannen 46/38 venoilla+isot kupit yms.

-Ja sit se et jos noihi mäntii voi/kannattaa tehä ne 16v venakolot ni sit itte siistis 16v kannesta isommat röpelöt pois ja pistäis B234F:n vakio nokilla sen aluks. Mutta vähä luulen että ei uskalla tehä venakoloja. :/


Kun tarvis olla semmone budjettiratkasu että sais auton kesäks liikenteeseen ni sit ens talvena pistäs kansijutut viimosen päälle kuntoon ihan rahan kans.Teettäs ton 531:sen 49/40 venoilla sit vaikka jos toi 16v ei onnaa.
Sais kummasti lisää motivaatioo ku sais välillä ajaakkin  ;D
Talviauto:740GL -86
Kesäkäyttis:740 Turbo B200ET+M47 -86
Projekti:144 -70 2900cc vaparivinokone.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #138 : 05.12.2012, 04:54:18 »
Mimmosillakohan kynttilöillä tällästä hiukan tirheämpää 8v vinokonetta kannattas käyttää?
2,3 litranen 45 tuplilla, 531 kansi 46/38 venttiilein.
Volvo 242 -84

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #139 : 05.12.2012, 08:07:52 »
Mimmosillakohan kynttilöillä tällästä hiukan tirheämpää 8v vinokonetta kannattas käyttää?
2,3 litranen 45 tuplilla, 531 kansi 46/38 venttiilein.
Jos sytkä vehkeet riittää niin Bosch W56 nelikärkitulpat on pelannu hyvin monessa moottorissa. Ja nimenomaan ilman R:ää. Myöhemmin pitää etsiä korvaava tuote noi on vissii poistumas listoilta :(
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #140 : 05.12.2012, 08:25:33 »
On ollut keskustelua 16V kannesta 8V lohkoon. Niin kyllä se venakolot aina tarvii, alkup. männissä jo 3mm kolot. Mulla on B234 lohkossa B230fb männät ja oon kaivanu niihin kolot vanhasta venttiilistä tehdyllä työkalulla. Sitten vaan kansi päälle työkalu ohjurissa, mäntä ylös ja porakoneella pyörittäen. Työkalu tietty pari milliä isompi kuin venttiili, koko kasvaa kätevästi Kempillä   ;D
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #141 : 08.12.2012, 19:28:40 »
Kysytään täälläkin, elikkä kun tota lohkoa ja kantta on aika hyvin jo madalleltu, ei vakio kiristin riittänyt ihan volvon oman hihnan saattamiseksi tarpeelliseen kireyteen. Löytyykö jostain yhden hampaan lyhyempää hihnaa joka tohon sopis?
Volvo 242 -84

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #142 : 08.12.2012, 19:44:36 »
Ford ja Lada omaavat yhden hammasparin lyhyemmät hihnat
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #143 : 31.12.2012, 00:25:20 »
mistä moottori tyypistä kannattaa ettiä mäntiä kun lohko ja kampura on B230et 13mm kangilla?? kansi on millin laskettu 530. Tarkoituksena tehdä hieman virkeämpi 2.3 moottori joka olisi kulutukseltaan kohtuullinen ja jonkun verran tehokkaampi vakio 2.3 kaasariin verrattuna. Jotkut vissiin kuplan mäntiä käyttänyt mutta noita en löytänyt kun 94mm asti.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #144 : 31.12.2012, 01:47:56 »
mistä moottori tyypistä kannattaa ettiä mäntiä kun lohko ja kampura on B230et 13mm kangilla?? kansi on millin laskettu 530. Tarkoituksena tehdä hieman virkeämpi 2.3 moottori joka olisi kulutukseltaan kohtuullinen ja jonkun verran tehokkaampi vakio 2.3 kaasariin verrattuna. Jotkut vissiin kuplan mäntiä käyttänyt mutta noita en löytänyt kun 94mm asti.

Ihan vaparin männät olis ainakin halvimmat ja ottaa dekistä vaikka siivun pois jos haluaa puristuksia nostaa vielä siitä.
Männät esim B230F koneesta.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #145 : 05.01.2013, 17:06:56 »
Nyt kun on asentumassa keulalle tollanen 234f moottori, niin onko tohon jotain lastuja myynnissä kun olen sellaista lueskellut? Ja mihin saakka tossa koneessa riittää nokat, pakosarja, kanavat, imusarja ja moottorinohjaus? Mitä kaikkea tuo vaatisi että saisi sen 170 hevostakin ulos tuosta. Auttaisiko jos esimerkiksi pakosarjalta lähtevän etuputken rakentaa eri paksuisesta tavarasta, jatkaisi esimerkiksi siitä haaroituksesta 2.5 tuumaisella, luulisi hengittävän?

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #146 : 14.01.2013, 15:30:17 »
Terve, olis kone irrallaan ja mietiskelin että kannattaako pitää k-jetti vai laittaa tuplat? Jos tuplat niin minkäkokoiset? Kone on b230e ja kansi on lähdössä koneistamolle. Paljonko kärsii 531 kannesta ottaa pois?
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #147 : 14.01.2013, 15:49:43 »
Jos tuplat niin minkäkokoiset?
mitä muuta on tulossa kun toi kannen lasku?? en välttämättä alottaisi tuplista jos mielessä pelkkä kannen lasku. Esim. Weber DGV on mulla toiminut hyvin ja on herkempi kaasutin kuin alkuperäinen kaasari, kaveri, joka harrastaa foortteja sanoi että 2.0 ohc sierrasta on saatu tuolla kaasarilla 160hp, eli potentiaalia tuossakin piisaa (äänet on kyllä tuplissa aika räyheet :) ).
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #148 : 14.01.2013, 19:29:37 »
mitä muuta on tulossa kun toi kannen lasku?? en välttämättä alottaisi tuplista jos mielessä pelkkä kannen lasku. Esim. Weber DGV on mulla toiminut hyvin ja on herkempi kaasutin kuin alkuperäinen kaasari, kaveri, joka harrastaa foortteja sanoi että 2.0 ohc sierrasta on saatu tuolla kaasarilla 160hp, eli potentiaalia tuossakin piisaa (äänet on kyllä tuplissa aika räyheet :) ).
ajatuksissani kirjottelin, kanavat,seetit ja kannen lasku, virinokka ja jäykemmät\tupla jouset. Nokkaa ei vielä päätetty. Peltisarja ymm tulee kanssa kuhan saapi aikaseks hommata. Ei kummoisesti auton kaasareista kokemusta.  :o
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #149 : 14.01.2013, 20:07:57 »
ajatuksissani kirjottelin, kanavat,seetit ja kannen lasku, virinokka ja jäykemmät\tupla jouset. Nokkaa ei vielä päätetty. Peltisarja ymm tulee kanssa kuhan saapi aikaseks hommata. Ei kummoisesti auton kaasareista kokemusta.  :o

Kuulostaa hieman tuon oman koneen tapaiselta kokoonpanolta ja itellä 45weberit. Ois voinu olla 48:kin, mutta 45 oli suurimmat jossa on ryyppy.
Volvo 242 -84

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo