Ja päivitystä:
Nyt on ajeltu EGR:n ohjausletku tulpattuna, ja vikavalo ei sittenkään syty.

Valo siis toimii kyllä. Värinät on ehkä vähän pahentuneet taas, ja kulku välillä jälleen samalla lailla tukkoisen tuntuista. Voi olla että kiristynyt pakkanen vaikuttaa tai sitten sieltä on laittamani tulppa lentänyt mäkeen sotkien jotain, unohdin katsoa äsken. Tai sitten se on se pumpun ajoitus tai pumpussa jotain feelua, johon tulee selvyys ja toivottavasti ratkaisu huomenna kun auto menee Hiomo Kantaselle. Tuli mieleen että en hoksannut sitä MAFfia (vaimikäsenytoli?) puhdistaa siitä ilmanputsarin yläpuolelta, sehän voi olla ties kuin paskanen sen huollon laiminlyönnin takia... Sehän vois kanssa tehdä toiminnalle hallaa?
Vaihdoin hehkut - paitsi sitä ykköstä sopivan työkalun puutteessa - ja kylmäkäynnistyvyys parani. Hehkujen johdot on kyllä ihan kauheessa kunnossa, pitää vaihtaa jossain vaiheessa. Kylmään liittyen, on muuten aika hidas lämpiämään ja huono pitämään lämpöjä tuo vekotin näillä noin -20 asteen pakkasilla. Täytyy kehitellä maskin taakse jotain.
Eilen syttyi jäähdytysnesteen merkkivalo, toki sammui kun kone vähän lämpeni. Tänään sama homma. Nesteet minimirajassa, korkki on ihan selvästi vuotanut. Tarkistin vielä uudelleen ettei kupli käydessä, vaikka puurot+vellit -hommiin en uskonutkaan. Eli paisarin korkki vaihtoon, kuten kylläkin oli jo tiedossa.
Mutta nyt pitäisi sitä nestettä lisätä. Tässä on vaan sellainen "ongelma", että en ole 100 % varma onko neste vihreetä vai punaista vai peräti sinistä...

Lievä punavihersokeus nääs.

Pimeys, hieman vajaa säiliö ja paisarin "väri" ei auta asiaan yhtään. Veikkaan ja toivon vihreää, sitä kun löytyisi varastosta. Alla kuva, joka on kylläkin armottoman surkea. Piti lainata valoa taskulampusta kun ei HTC:n salama halunnut toimia tuolla kylmässä. Jos noissa nesteissä on tuoksussa eroa, sitten tuo on vihreää. Sitä on ollu kaikissa aikasemmissa autoissa ja tutulta lemuaa...
