Race.fi  Puotilan autokorjaamo

turbo merikontin seosten heittely

  • 19 Vastauksia
  • 4155 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
turbo merikontin seosten heittely
« : 13.01.2014, 07:36:35 »
Eli vm92 b230ft heittelee osakuormalla seoksia jopa pelottavan laihalle. Parhaillaan kävi välillä 17.4 mutta kun nostaa ahdor ylipaineelle seokset menee normaaliin 12-13. Mikähän tätä vois aiheuttaa, oma epäilys ois imusarjan tiiviste, mutta onko muita kohtia mitkä kannattas tarkistaa.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: turbo merikontin seosten heittely
« Vastaus #1 : 13.01.2014, 11:59:58 »
Meneekö se jatkuvasti laihalle vai hetkittäin?  Vikakoodeja luettuna?

Jos imusarjan tiiviste vuotaa, niin se vetää ahdoilla helposti paksun puolelle. Koska IMMun jälkeen katoaa mitattua ilmaa.
Onko IMMua puhdistettu?  Likainen IMMu voi tehdä nimittäin tuollaista soppien outoa vetelyä.

Mittaa myös samalla se lähtöjännite IMMun piuhasta 3 ja IMMun runko väliltä. Tyhjäkäynnillä sen pitäisi olla ~2,3V  -016 IMMulla.  Jos se laskee selvästi tuon alle, niin silloin kone imee ilmaa jostakin IMMun jälkeen.

Kaikkiaan lambda-säädön pitäisi korjata tuollaiset soppien vetelyt mutta jos korjaus menee reiluksi, niin vikakoodihan siitä tulee.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: turbo merikontin seosten heittely
« Vastaus #2 : 13.01.2014, 14:00:12 »
Kyseessähän voi olla parhaimmillaan ihan automaattista lambdakorjausta. Ootko seokset tarkistanut kapeakaista vai laajakaistalambdalla?

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: turbo merikontin seosten heittely
« Vastaus #3 : 13.01.2014, 14:12:00 »
Juu kyllä se laihalle meno on jatkuvaa ja plx:n lambda on. Kunnon ahdoilla ei oikein voinu kokeilla kun oli yöllä tully 10cm lunta ja pientä sutimista olu jo alakierriksilla havaittavissa. Pitää mittailla tuo immu ja jarrukliinerillä kuulostella imuvuotaja.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: turbo merikontin seosten heittely
« Vastaus #4 : 13.01.2014, 14:13:30 »
Ja kesäkelissä täyskaasu kiihytyksissä on aina heittäny seokset 10 pintaan johonka loppuu myös plx:n mittaus alue.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: turbo merikontin seosten heittely
« Vastaus #5 : 13.01.2014, 14:21:36 »
Kovin paksulle sinulla menee sopat täyskaasulla!  :o

Onko autossa oleva kone orkkis B230FT johtosarjoineen vai onko se työnnetty johonkin muuhun koppaan?  Lastu? Boxin numero?

Jos kone on jatkuvasti laihalla, niin silloin lambda-säätö ei toimi, joten siellä on vikakoodi ja säätöalue on ylitetty.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: turbo merikontin seosten heittely
« Vastaus #6 : 13.01.2014, 17:50:44 »
auto on ihan orkkkis ft ja tietääkseni ei oo lastua, eipä oo kyllä tullu katottuakkaan, mutta epailen ettei oo ku ahot on 0.6-0.7 päivästä riippuen. vikakoodia ei ollu antanu ja nyt on immu pöydällä ja putsailin langat ku olivt hieman töhkän peitossa.

Töistä lähtiessä seokset oli normaalit, mutta n10km ajon jälkeen alko seos humppaamaan 14.6-15.2 välillä. tälläsi seoksia piti tasasella, mutta kun tulee isompi ylämäki, heitti seokset ensin 12.7 ja korjas sieltä 14.6-14.7. ja kun mäki loppu niin seoksen pamahti jonnekki 16 ja sieltä äkkiä hyppimään 14.7 ja 15.2 väliä.

immun putsauksen lisäk tarkistin ahtoputket, tyhjäkäynti moottorin letkut ja muut imusarjasta lähtevät letkut eikä silmämääräsesti näkynyt mitään. jos ei immun putsauksella asenttunu niin pitää yrittää saada lähipäivinä töiden jälkeen autohalliin ja ruveta tutkimaan kun ei oikeen tuolla -15 asteessa ja tuulessa napostele tuo auton laitto.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: turbo merikontin seosten heittely
« Vastaus #7 : 13.01.2014, 17:59:05 »
Oireileeko auto jotenkin muuten?
Nykiikö/pätkiikö tasakaasulla ajaessa?

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: turbo merikontin seosten heittely
« Vastaus #8 : 13.01.2014, 18:24:08 »
Oireileeko auto jotenkin muuten?
Nykiikö/pätkiikö tasakaasulla ajaessa?

Eipä oo mitään muita oireita, paitsi tyhjäkäynti on hummannut hieman (+-100rpm) mutta ei niin että ois aiheuttanu toimenpiteitä.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: turbo merikontin seosten heittely
« Vastaus #9 : 13.01.2014, 19:29:01 »
No niin putsasin immun ja löin takas paikoilleen. Kaikki meni bueno noin kilometrin verran kunnes alko taas heittelle seoksia aluksi tasasella ajettaessa 14.6 ja 15 välillä josta en vielä huolestunu ja sitten villiinty ja viskas tasakaasulla 16.5 eikä meinannu lähtee korjaamaan ja välillä pomppas jonnekki 18 liepeille. Kummallisinta tässä on se että vedot on tallella ja nyt kun kokeilin täys kaasu kiihdytystä 40km/h-110km/h niin seokset kävi rikkaimmillaan 10.8 josta tulivat äkkiä reiluun 11. Kävi tässä mielenpäällä että voiko pakoputken vuoto sekottaa miten paljon LH:n elämää? ahtimen ja pakosarjan välistä nimmittäin vuotaa hiiren verran eli niin että kunhan sauma vähän nokeentuu. koska tuo 18 afr tuntuu jo aika utopistiselta etenkin kun mitään muita oireita ei ole.

Ainiin ja mittasin immun 3 pinnin ja immun rungon välin: tyhjäkäynnillä oltiin 2.31-2.35voltissa riippuen mitenkä kohmeisilla sormilla sain mittaria pidettyä pinnillä ja kun antoi kierroksia jonnekkin 3-4000 niin jännite hyppäs N.3volttiin.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: turbo merikontin seosten heittely
« Vastaus #10 : 13.01.2014, 22:06:23 »
Ei taida nyt mittarit näyttää ihan oikein...

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: turbo merikontin seosten heittely
« Vastaus #11 : 13.01.2014, 22:18:50 »
Ei taida nyt mittarit näyttää ihan oikein...

Sama kyllä kävi itelläkki mielessä että plx näyttää omiaan. Pitää huomenna tutustua tuotteeseen lisää ja kahtoo miten kone käytäytyy.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: turbo merikontin seosten heittely
« Vastaus #12 : 13.01.2014, 23:14:45 »
18afr nykii jo ihan hyvin vinokoneella. Joku 15.5-16 on aika maksimi ettei tekarit ala lentää suusta.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: turbo merikontin seosten heittely
« Vastaus #13 : 14.01.2014, 07:39:12 »
Juu eipä tämä "vika" taijja tästä mikskään muuttua tai vaikuta mihinkään. Tänään töihin ajellessa seokset pomppi kokoajan 14.6-15.0 väliä ja jos antaa kaasua tai tulee ylämäki seokset painuu 14.2-12.5. Eli eipä tästä toinna vielä huolestua.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: turbo merikontin seosten heittely
« Vastaus #14 : 14.01.2014, 14:30:32 »
Ainiin ja mittasin immun 3 pinnin ja immun rungon välin: tyhjäkäynnillä oltiin 2.31-2.35voltissa riippuen mitenkä kohmeisilla sormilla sain mittaria pidettyä pinnillä ja kun antoi kierroksia jonnekkin 3-4000 niin jännite hyppäs N.3volttiin.

IMMun mittaustulos vaikuttaa ihan oikealle.

Nykimistä pitäisi tulla tuolla 1:18 AFR-suhteilla jo rajusti.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Kulkukoira  Proturbo