Okei eli tännän ku lähin töistä niin koko 15km moottoritie osuuden ajan seokset pysy kurissa täysin. Ei edes vilautellut 15 alkavia lukuja, mutta kun piti poistua moottoritieltä ja pysähtyä liikennevaloihin joista otin sitten ripeän lähdön kaiken saatavillaolevan pidon rajoissa ja kun tasasin vauhdin niin kas, kun seokset pomppii 15.2-15.7 välilillä. hölläsin kaasun ja painoin uudelleen niin seokset asettu 14.5-15.2 välille.
Mutta kun päästiin maantie nopeuksiin ja pistin vakkarin 90km/h niin loivissa nousuissa tai oikeastaan aina kun ahdot nousi 0 paikkeille seokset kävi jossain 17 ja tulivat sieltä takaisin normaaliin kaasun napautuksella. Välillä jopa tasaisella ajellessa teki seosten vahvasti laihelle vetämistä 16.4-17.6 ja tuntui, kun vedot olisi heikentynyt, eikä kaasun napautus auttanut kuin muutaman sekunin ajaksi pitämään seokset aisoissa.
No pihaan päästyäni seokset oli pysähdyksissä 14.9-15.6, hyppi tuota väliä taukoomatta joten ajattelin mitata taas immun ja sieltä tuli vaan sitä 2.34V-2.38V. Siinä sitten yritin että josko ryntäyttämällä olisi saanut immun lukemat muuttumaan, mutta aina kun laski tyhjäkäynnille niin lukemat oli mitä pitää. Siinä sitten kaasun veivaamisen ilosta ja koska tämän kerrostaloalueen ihmiset ovat ilmaisseet, kuinka tykkäävät, kun vinokone raikaa niin käytin muutamankerran rajoittimella.
Siinäpä korvaani kuului turbolta uoto rahiseva sivuääni ja suuntasin otsavalon sinne ja pistin naapureiden iloksi lisää rajoitinta, niin huomasin että downpipen laippa seilailee siinä edes takas jokasuuntaan noin millin verran. Sammutin auton ja nappasin autosta räkän ja 13mm hylsyn ja kokeilin muttereita, aivan löysällä molemmt yläpuolella olevat, lämpiman turbon takia ei mieli tehnyt kokeilla sitä alinta.
No tiukkasin ne mutterit mitkä sain ja pistin koneet tulille kas kun seokset mietti hetken aikaa 13.9-14.3 välillä ja tulivat sitten kivasti siihen 14.6-14.7 välille. Kävin sitten kaiken kattavan lyhyen koe ajon ja missään vaiheessä seokset ei menny 14.9 laihemmalle päin vastoin nyt kone puörii suht rikaalla, koska pienikin kaasun painallus ampuu seokse alle 12. Eli tästä päätelmä, että koko jutun avain oli ne dp:n mutterit jotka oli löysällä. Lisäksi veikaan, että silloin, kun seokset kävi reilusti yli 16 ja tuntui tehojen hiipuminen se johtui aivan hillitömän paksuista seoksita.
No loppuu tulemana vika näillä näkymin korjaantui eikä muita vaurioita tullut kun palanneet sormet jotka otti kiinni dp:n mutteriin tarttuneesta hylsystä sen irtisaamiseksi.