Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B200et ja b230 et moottorinohjaus

  • 10 Vastauksia
  • 4421 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MikKap83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
B200et ja b230 et moottorinohjaus
« : 13.01.2014, 14:43:09 »
Onko noilla motronicin bokseilla paljon eroa? Itsellä on b200et moottorinohjaus ja b230et moottori johon kaikki ruiskukalikat siirretty kaksatasesta.
Ilmamäärämittarin seosruuvin joutuu kääntämään lähes kokonaan kiinni et kone käy siististi. Kokeiltu 4 eri imm ja sama juttu kaikilla.
Bensan kulutus on silti melko rajua. eli maantie n 15-17l/100km. Voisko tuo johtua siitä et on vääränlainen tuo motronic boksi?
2x 855 T5 italo
ex
940 classic 98 b230ft
vm 88 745 B230 ET

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5850
  • www.vrcf.fi
Vs: B200et ja b230 et moottorinohjaus
« Vastaus #1 : 13.01.2014, 15:02:02 »
Ainakaan ei kaverin b200et -> b230et vaihdosta saatu toimimaan. 15% isompi tilavuus niin käy sen 15% laihalla kun ei ole lambdaakaan.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: B200et ja b230 et moottorinohjaus
« Vastaus #2 : 13.01.2014, 15:25:59 »
Onko bensanpaineensäädin kummasta mallista? Nimittäin eri bensanpaineet noilla moottoreilla. Sillä saisi jo hieman kompensoitua tilannetta.

Poissa MikKap83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: B200et ja b230 et moottorinohjaus
« Vastaus #3 : 13.01.2014, 15:34:03 »
200et säädin. mitattu 2.5bar letku irrallaan. tietysti olistossa säädettävä hyllyssä. paljon pitäis olla paineet?
imm on siitä 230et koneesta
2x 855 T5 italo
ex
940 classic 98 b230ft
vm 88 745 B230 ET

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: B200et ja b230 et moottorinohjaus
« Vastaus #4 : 13.01.2014, 17:42:26 »
200et säädin. mitattu 2.5bar letku irrallaan. tietysti olistossa säädettävä hyllyssä. paljon pitäis olla paineet?
imm on siitä 230et koneesta

2.5bar on B200et:ssä ja B230et:ssä on 3bar säädin. Ilmamäärämittari ei taida B200et:n ja B230et:n välillä erota? Mutta toki softa bokseissa on taas sitten eri.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200et ja b230 et moottorinohjaus
« Vastaus #5 : 13.01.2014, 20:55:30 »
Ilmamäärämittari ei taida B200et:n ja B230et:n välillä erota? Mutta toki softa bokseissa on taas sitten eri.
Kyllä sekin valitettavasti eroaa. Toivotan onnea ja menestystä 230et IMMun löytämiseen... Boksihan löytyy varmasti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa MikKap83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: B200et ja b230 et moottorinohjaus
« Vastaus #6 : 14.01.2014, 15:52:09 »
230et:n Immuja löytyy 2kpl boksille olis tarvetta... saa tarjota... Pitää nostaa nuo bensanpaineet.
2x 855 T5 italo
ex
940 classic 98 b230ft
vm 88 745 B230 ET

Poissa MikKap83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: B200et ja b230 et moottorinohjaus
« Vastaus #7 : 15.01.2014, 13:41:55 »
Kulkupuoli parani huomattavasti kun nostin nuo bensanpaineet sinne 3bar:in
Edelleen vaan pitää tuo seosruuvi olla kierrettynä lähes pohjaan. Puolen kierroksenkin avaaminen muuttaa käyntiä rajusti. Kuulostaa et menee nii paksulle et tukehtuu.
2x 855 T5 italo
ex
940 classic 98 b230ft
vm 88 745 B230 ET

Poissa MikKap83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: B200et ja b230 et moottorinohjaus
« Vastaus #8 : 19.01.2014, 13:20:22 »
Oli sitten lämpötila-anturin toinen karva irti. Nyt seossäätö normaalisti.
2x 855 T5 italo
ex
940 classic 98 b230ft
vm 88 745 B230 ET

Poissa MikKap83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: B200et ja b230 et moottorinohjaus
« Vastaus #9 : 21.01.2014, 23:16:50 »
Nyt on tuo b230et:n Motronic boksi paikoilllaan. Tuntuu toimivan. Nyt sitten jännityksellä seuraan mihin tuo kulutus muuttuu.
Viimeisin laskenta tuolla sekasikiö kokoonpanolla oli 19l/100km
2x 855 T5 italo
ex
940 classic 98 b230ft
vm 88 745 B230 ET

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: B200et ja b230 et moottorinohjaus
« Vastaus #10 : 22.01.2014, 12:28:33 »
Nyt on tuo b230et:n Motronic boksi paikoilllaan. Tuntuu toimivan. Nyt sitten jännityksellä seuraan mihin tuo kulutus muuttuu.
Viimeisin laskenta tuolla sekasikiö kokoonpanolla oli 19l/100km

Tuommosen määrän soppaa pitäsi haista jo aika pitkälle naapuripitäjään... Kumma, että ylipäätään kävi.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

 

Samppasport  Futurez