Kaverin pyynnöstä kirjoitellaan kuvien kanssa tännekin juttua. Ei siis ole minun auto.
Viikko sitten vaihtui S80 tähän Ärrään.
Ehjä ja kaikinpuolin hyväkuntoinen auto, no ei se ihan sitä ehkä ollut mutta lähti mukaan.


Tuossapa myynti-ilmoituksesta napatut kuvat ulkokuoresta.
Sitten ensimmäisen tallipäivän kuvia:

Aina yhtä toimiva ratkaisu. Heivataan vakio ilmanputsarikotelo pois ja laitetaan tötterö tilalle niin saa kivat suhinat. Ilmamassamittari totta kai kannakoimatta. Sanomattakin selvää että vakiokotelo hakusessa.

Seosmittarin lambdan johdot jääneet lyhyeksi niin kaiutinkaapelilla ja karvaperseillä hyvä jatkaa.

Toimimaton takalasinpyyhin poistettiin ja reikä tulpattiin


Hälyttimen sireeninä ollut ilmeisesti jotain muuta kuin alkuperäistä...

Paskat tummennukset lähti takalaseista
Akku kiinnitetty oikeaoppisesti, se alkuperäinen kiinnitysmuovi maksaa huikeat viisi euroa sinisellä
Todella surkuhupaisaa kun on kuulemma ihan autonasentaja tätä laittanut. Kestää kuulemma nostaa paineetkin 1.7bar ja vakiokone kestää, en jaksanut alkaa väittelemään kun oli sen verran paha kohmelo päällä

Eli alkuun siis riisuttiin kaikki pahimmat patentit vit***n. Alkuperäinen TCV oli poistettu ja ohjaus suoraan kompurakotelosta hukkaportin kellolle. Ahdot oli ruuvattu ylös kellon tankoa kirimällä. Aiheuttaa mm fuelcuttia pienemmillä kiekoilla kun ahdot yrittää nousta korkeammalle mitä ohjelma sallii. Alkuperäinen TCV siis tullaan laittamaan takaisin kunhan kaveri saa ostettua, nyt löysättiin kelloa kun kävi paineet 1.4 parhaillaan. A-pilariin oli laitettu lisämittarit ja niiden tieltä oli lasinrikkotunnistin työnnetty kojelaudan sisään ja siitä oli johto poikki eli sekin hakusessa. Kaikki mittareiden johtoliitokset oli karvaperseillä. Seosmittari ja erittäin hyödyllinen rikkinäinen volttimittari sai jo lähtöpassit. Kaikki puuhapiuhat poistettiin myös samalla.
Kattokaiteet ja tupakkimuovit lähti myöskin.
Tekemistä jonkun verran. Kuski sai jo lisänimen "mökäpöntto Teemu" kun on sellaiset vitosen murinat että ei edes Nikoässällä saatika karvavakojen huoltoautossa ole. Takapöntön ulostulo oli varmaan vaatimattomat kuusi tuumaa iso(HiPo). Luonnollisesti sai puukkosahaa välittömästi.
Downpipe on vieläpä vakio mutta loppuosa putkistosta 3". Tilalle tulee vakioputkisto, ainakin loppuosa. Tuo nykyinen on niin amis kun voi olla, takapönttö kaiutinkaapelilla kiinni.....
Ahdin on joskus vaihdettu isompaan, en tiedä mikä se on. Ei ole vesijäähdytystä tai Bypassia. Oli puhe että vakio senkin tilalle jossain vaiheessa.
Ahtoputket rokattu pilalle, nekin pitää jostain haalia.
Xenon ja lediviritykset saatiin melkein poistettua. Parkeissa on jo halogeenit mutta ajovalojen polttomoiden ne rautalangat millä polttimo pysyy paikallaan oli väännelty paskaksi kun xenonpolttimot oli paksummat. Nyt kulkee siis yksisilmäisenä.
Tälläinen projekti siis. Käyttöautona palvelee eli kaikki nuo puuhapiuhaKeViteippirautalankakaiutinkaapeli viritykset lähtee.
Päivitellään kun tulee jotain tehtyä taas, jospa saataisiin itse omistajakin linjoille jossain vaiheessa.

Osaako joku kertoa mikä ahdin? En löytänyt äkkiseltään mitään tyyppikilpeä. Ei tosiaan ole vesikiertoa tai bypassia. Näyttää kuitenkin sopivan vakio pakosarjaan.