Samppasport  Futurez

240 -89 Penkin purkaminen

• 4 Vastauksia
  • 2016 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa buuro

• Luxe
  • *
  • B200F
240 -89 Penkin purkaminen
« : 19.01.2014, 12:39:05 »
Osaako kukaan kertoa kuinka saan purettua kuskin penkin kangas osan pois? Tärkeintä olisi saada tietää miten saan selkänojan säätimen pois.
Volvo 240 '89 Ylpeä omistaja

Poissa Kaziganth

• Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • Hämeen hitain
Vs: 240 -89 Penkin purkaminen
« Vastaus #1 : 19.01.2014, 12:43:36 »
Osaako kukaan kertoa kuinka saan purettua kuskin penkin kangas osan pois? Tärkeintä olisi saada tietää miten saan selkänojan säätimen pois.
Kun vedät penkin selkänojan niin eteen kun saat, näkyy alareunassa sauma joka on metallisilla renkailla kiinni. Renkaat sivareilla poikki. Säätönupin keskustasta lähtee pyöreä osa pois, jolloin näet sen tähtiprikan tms millä se on lukittu akseliin. Vaihtoehtona koettaa saada se irti ja saada sekä säätömötti+alusmuovi pois, tai väkisin vetää verhoilu alta, kaksi tai kolme kohtaa verhoilusta repeää mutta jäävät piiloon kun sen laittaa sinne takaisin. Ristiselän tuen säätö löhtee vetämällä irti. Kun saat puoleenväliin saakka vedettyä verhoilua ylös, tulee näkyviin etupuolelta taaksepäin kiinnittyvän osan, joka on myös metallirenkailla kiinni, sivarilla poikki. Sitten on tiellä enää niskatuki minkä varmaan saatkin jo omin neuvoin kun sen näet. Kasausvaiheessa metallirenkaat olen korvannut pienillä nippusiteillä.
No kun halvalla sai.

Poissa 240

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 19.01.2014, 12:43:56 »
Säätimen kantta tökkää takakautta meisselillä, niin lähtee irti. Noissa uudemmissa se lukkoprikka hankala. Itse lyöny pienellä meisselillä sisäpäitä, niin säätörullan saa pois. Ne sivupeitelevyt monasti tiukassa ja helposti saa niistä muovikiinnikkeet rikki. Kankaiden kiinnikkeet, ne metallirenkaat, saa pihdeillä auki. Pystyy käyttämään sitten uusiksi. Kun kangas pois, niin tarkastaa vaahtomuovin kunnon, selkänojan hitsisaumat, ristiselän tuen sekä ylä. ja alaosan muttereiden tiukkuuden.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2014, 12:47:48 kirjoittanut 240 »

Poissa Kaziganth

• Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • Hämeen hitain
« Vastaus #3 : 19.01.2014, 12:48:38 »
Säätimen kantta tökkää takakautta meisselillä, niin lähtee irti. Noissa uudemmissa se lukkoprikka hankala. Itse lyöny pienellä meisselillä sisäpäitä, niin säätörullan saa pois. Ne sivupeitelevyt monasti tiukassa ja helposti saa niistä muovikiinnikkeet rikki.
Mä sain joskus sellasilla tiivistekoukuilla sen ronkittua pois, muuten olen vaan repiny sen verhoilun sieltä takaa
No kun halvalla sai.

Poissa peehoi

• De Luxe
  • *
  • If sauna, liquor or tar don't help...
    • Rasinkia katsastaen
« Vastaus #4 : 06.02.2014, 21:29:41 »
http://peehoi.galleria.fi/kuvat/VOLVOILUA/240+Penkki/240+penkkirojekti/

Joo oli kova homma loppujenlopuksi, molemmat etupenkit.

-H-
Kaattämmit, Eteläpohojammaalta tullahan. B230FT 940 Classic -98

Race.fi  Puotilan autokorjaamo