Elekma  Autoracing

Öljypohjan tiiviste

  • 5 Vastauksia
  • 6914 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PuuhaPede

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • Ammattilainen töissä
Öljypohjan tiiviste
« : 08.04.2011, 07:30:46 »
Öljypohjan tiiviste vuotaa, kun tiputtelee saumasta öljyä.
Onko siinä paperitiiviste?
Lähteekö öljypohja suoriltaan pois vai pitääkö huomioida öljypumpum imuputket jotenkin (loiskelevyt pohjassa)?
Pohjan pultteja kiristetty hieman, muttei auttanut.
ex Volvo 945 - 230FK - 1996
     Audi 100 - 2.3E - 1993

Poissa antti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljypohjan tiiviste
« Vastaus #1 : 08.04.2011, 08:10:02 »
MIKÄ MOOTTORI?
EX 940 STW B230FB -91 EX 740 sedan D24T -91 EX 940 sedan B230FB -91 NYT 940 STW B200 -91ja V70 2.4 -01 varaosa 740 STW B230 -91

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljypohjan tiiviste
« Vastaus #2 : 08.04.2011, 08:10:37 »
Öljypohjan tiiviste vuotaa, kun tiputtelee saumasta öljyä.
Onko siinä paperitiiviste?
Lähteekö öljypohja suoriltaan pois vai pitääkö huomioida öljypumpum imuputket jotenkin (loiskelevyt pohjassa)?
Pohjan pultteja kiristetty hieman, muttei auttanut.

Kone on esim. B230?

En ole itse paikoillaan irrottanut, mutta naputtelen silti.

Eikös sitä joudu hieman nostamaan sitä konetta ylöspäin, että saa paikoillaan tuon ö-pohjan irti? Kannakkeiden mutterit irti molemmin puolin ja moottorinosturilla pikkusen ylöspäin. Tukisin myös laatikon perää hallitunkilla ettei sen kumi ratkea tms. Kun öljyt on laskettu ensin ulos ;) ja pultit irti, sen pitäisi lähteä kääntelemällä sopivasti.

Muutaman millin paksuista "kartonkia" tuo ainakin omassa vinokoneessa on ellei sinulla sitten ole jotain muuta tai joku muu kone :). Vanhan tiivisteen jämät pois, pesu asetonilla tai bräkleenillä tms. ja silikonia tiivisteen molemmin puolin ja ei vuoda. Vielä jos hienostella haluaa niin sinistä lukitetta pultteihin.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2011, 08:16:37 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa PuuhaPede

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • Ammattilainen töissä
Vs: Öljypohjan tiiviste
« Vastaus #3 : 08.04.2011, 09:50:57 »
mootori on b230fk
jos kaikki pultit saa auki myös etuakselin kohdalta, näyttäisi että sopisi tulemaan pois ?? ???
ex Volvo 945 - 230FK - 1996
     Audi 100 - 2.3E - 1993

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: Öljypohjan tiiviste
« Vastaus #4 : 08.04.2011, 10:44:21 »
Itse juuri vaihdoin, kone korvakkeistaan irti ja taljalla nostaa niin ylös kun mahtuu, kaikki letjut ja johdot tietenkin irrotettava että mahtuu nousemaan. Sitten vaan pultit auki ja taiteilemaan ite otin vielä kahdella ruuvilla kiinni olevan muovipalasen siitä runkopalkin takapuolelta (öljypohjan alla) pois niin sai tilaa paremmin. 5,50e motonetista uus tiiviste siihen, kaavi kunnolla vanhat tiivisteen jämät pois niin pitää uusikin. Öljytikun kun nostaa poies takasin laittaessa niin ei tarvitse sen kanssa temppuilla. Öljypohjassa oleva musta letku öljypumpun vieressä... älä vääntele ja kääntele sitä yhtään ellet halua remontoida enempää, katkeaa todella herkästi.

Turbon öljynpaluu putken o renkaan (eikös siinä semmonen ole?) joudut myös varmaan uusimaan.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljypohjan tiiviste
« Vastaus #5 : 08.04.2011, 10:54:19 »
mootori on b230fk
jos kaikki pultit saa auki myös etuakselin kohdalta, näyttäisi että sopisi tulemaan pois ?? ???

Tuolla on jonkunlainen ohje englanniksi:
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/ConnectingRodReplacement.htm

En ole  tuota ö-pohjaa kone paikoillaan irrottanut, mutta moni varmasti on. Öljypumpun sihti on ainoa osa joka siellä laittaa vastaan. Asentaessa ehkä myös tuo huohotuksen paluuletku. Ö -pohjaa pitää kaiketi kääntää myötäpäivään, että tulee pois. Joku viisaampi saa jatkaa (HembalanD jo jatkoikin).

 

Futurez  Kulkukoira