Futurez  Kulkukoira

Volvo V50 2.0D(-10) automaattilootan toiminta

  • 18 Vastauksia
  • 13602 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Volvo V50 2.0D(-10) automaattilootan toiminta
« Vastaus #15 : 11.02.2014, 11:28:57 »
Taidetaan kaikki puhua samasta asia ja ollaan samaa mieltä, mutta jostain syystä tuntuu, että kiistellään siitä kuitenkin :D

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2242
  • Tampere - Pori
Vs: Volvo V50 2.0D(-10) automaattilootan toiminta
« Vastaus #16 : 11.02.2014, 12:07:46 »
Taidetaan kaikki puhua samasta asia ja ollaan samaa mieltä, mutta jostain syystä tuntuu, että kiistellään siitä kuitenkin :D

Suomenkieli on hankalaa  ;D
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7126
  • Kaikkee sitä...
Vs: Volvo V50 2.0D(-10) automaattilootan toiminta
« Vastaus #17 : 11.02.2014, 12:16:33 »
Taidetaan kaikki puhua samasta asia ja ollaan samaa mieltä, mutta jostain syystä tuntuu, että kiistellään siitä kuitenkin :D

No prkl niin jotta! :D
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: Volvo V50 2.0D(-10) automaattilootan toiminta
« Vastaus #18 : 28.09.2015, 22:40:09 »
Kaivetaas tää ylös ja kysellään lisää tästä vaihteistosta. Muutaman viikon ollut nyt Volvon omistaja alla samanlainen kapistus kuin aloittajalla (2.0D, PS, -10). Nyt kuitenkin herännyt kysymyksiä etenkin tuosta vaihteiston toiminnasta, kun on kilometrejä kertynyt lisää. Osaan onkin täältä vastaus löytynyt.

- Normaalilämpöisellä vaihdeistolla ja vaihteisto automaattiasennolla, rivakka liikkeellelähtö risteyksestä ja liikkeelle lähdettäessä tuntuu samanlainen ravistus kuin kytkin ravistaisi. Käsivalinnan ollessa päällä tälläistä ei esiinny, ei edes kakkosvaihteella. Normaalia? Öljyt vaihdettu viimeksi 80tkm ja mittarissa nyt 145tkm.

- Tasavauhtia ajettaessa ja kierrosten ollessa n. 1600rpm, "pintakaasulla" kierrokset pompsahtaa +200rpm ja palaavat melkein heti takaisin siihen missä oltiin ja sitten vasta alkaa veto ja vauhdin lisäys. Tämä etenkin isommilla vaihteilla 4-6. Tämä tapahtuu niin automaatilla kuin käsivalinnallakin. Korkeammilla kierroksilla tätä ei esiinnyt (2000+rpm).

- En tiedä johtuuko vaihteistosta mutta manuaalilla ajettaessa, kutosvaihteella +80km/h ja tarjoaa kaasun pohjaan, niin auto kyllä kiihtyy mutta veto tuntuu kuin olisi kumiköyden perässä hinattavana. Ilmiö tuntuu kuin kevyesti pumppaisi kaasua. Onko kenties kyseessä joku väännön rajoitus vai jokin muu?
« Viimeksi muokattu: 29.09.2015, 06:18:04 kirjoittanut A85 »

 

Elekma  Autoracing