KL-varaosat  Race.fi

xc90:BCM-0042 vikakoodi, onko siis kyseessä mekaaninen vika vai anturi/abs boxi?

  • 6 Vastauksia
  • 6373 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tjkano

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
Onko valistunutta foorumi tietoa onko nyt kyseessä boxin kylmä juotos vai anturi vaiko joku muu vika?

ABS /Luistonesto -varoitusvalo tulee ja menee säiden mukaan tms.

Tämä tuli omalla lukemisella ulos
BCM-0042 Right rear wheel sensor. Faulty signal
BCM-0042 Wheel sensor right rear. Mechanical fault
« Viimeksi muokattu: 08.04.2011, 15:43:04 kirjoittanut tjkano »
entiset: S40 2.0T Aut. 2004 Classic ,XC90 D5 Aut. 2005, V40CC T4 aut. 2015
nykyiset: V60 T3 aut. 2015

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Onko valistunutta foorumi tietoa onko nyt kyseessä boxin kylmä juotos vai anturi vaiko joku muu vika?

ABS /Luistonesto -varoitusvalo tulee ja menee säiden mukaan tms.

Tämä tuli omalla lukemisella ulos
BCM-0042 Right rear wheel sensor. Faulty signal
BCM-0042 Wheel sensor right rear. Mechanical fault

Ei ton ikäisissä boxi-vikoja oo ollut niin paljoa, että kannattaisi ensimmäisenä sitä miettiä..
Vianetsintä vie juuri sinne, mistä tuo vikakoodikin on.
Valistuneena arvauksena voisin sanoa, että se ääni minkä kuulet ajossa, ei ole rengasääni :)
eli arvaukseni menee sinne, että takapyörän laakeri on väljä..  tai anturi rikki.

Kuuluuko ajossa jurinaa/jyrinää/jotain muuta epämielyttävää ääntä..


Oletan, että auto lienee tuo allekirjoituksesi XC90?
Jos näin, niin lisäätkö tuon tiedon ainakin viestisi otsikkoon.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2011, 15:13:17 kirjoittanut (Miksu) »

Poissa tjkano

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
joo tuo on xc90.

On käyty volvo korjaamoilla... Toinen sanoo että ei päästä mittaamaan onko vika anturissa tai boksissa kun vika ei ole päällä ja toinen sanoo et ei se varmaan anturissa ole vaan bokseissa ollut kylmäjuotoksia. 

Mistään muusta viasta ei ole vielä tullut epäilyjä enkä tiedä mitä heidän koodilaitteensa noista on sanonut.

Muuta vitinää ei nyt ainakaan kovana kuulu. Uudet volvo jarrut on kyl jo pidemmän aikaa vitissyt vai voiko se olla laakeri joka vinkuu kevyesti jarruttaessa..
entiset: S40 2.0T Aut. 2004 Classic ,XC90 D5 Aut. 2005, V40CC T4 aut. 2015
nykyiset: V60 T3 aut. 2015

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
joo tuo on xc90.

On käyty volvo korjaamoilla... Toinen sanoo että ei päästä mittaamaan onko vika anturissa tai boksissa kun vika ei ole päällä ja toinen sanoo et ei se varmaan anturissa ole vaan bokseissa ollut kylmäjuotoksia. 

Mistään muusta viasta ei ole vielä tullut epäilyjä enkä tiedä mitä heidän koodilaitteensa noista on sanonut.

Muuta vitinää ei nyt ainakaan kovana kuulu. Uudet volvo jarrut on kyl jo pidemmän aikaa vitissyt vai voiko se olla laakeri joka vinkuu kevyesti jarruttaessa..

joo, ajoittaisen vian paikallistaminen on kyllä hankalaa, jos vikaa ei saa päälle..
Itse olen vaihtanut enemmän antureita, kuin boxeja, usein anturissa on ollut ihan ulkoisesti näkyvä vika, kiinnitys viallinen, kivet ja muu moska kuluttanut anturin rikki...

Ei se laakeri varmaan rikki ole, jos et kerta ole kuullut ääntä..
ulina/jyrinä kuuluu ihan normaalissa ajossa, pääsääntöisesti yli 50km/h

Valistuneempaa arvausta multa ei sitten irtoakkaan :)

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Itselläni oli S60 takapyörän laakerin megneettikehässä jotain vikaa, kyseessä oli Motonetistä ostettu FAG laakeri. Alkuperäinen laakeri antautui 220 tkm:n kohdalla, sitten alkoi muiden osien vaihtokierre.
ABS/ STC huolla pian viesti tuli satunnaisen epäsäännöllisesti, vaihdoin ensin anturin, sitten akun ja lopuksi boxin, vikailmoitus ilmestyi edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti. Lopulta auto lukijän perään ja liikkeelle, takarenkaasta tuli satunnaisesti ja hetkellisesti 30-50% pienempiä nopeuslukemia, kuin muista renkaista. Mekaanisesti laakeri oli kuitenkin uutta vastaavassa kunnossa.

Poissa Surkea töihinottaja

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
Nyt en muista ihan satavarmasti miten laita on takavetareiden suhteen mutta siitä olen ainakin täysin varma että etuvetareissa ovat ABS:n hammaskehät jotka tuppaavat ajan saatossa halkeamaan. Eli tarkasta mahdollinen hammaskehä ja ettei ole päässyt halkeamaan. Itse vaihdoin samanlaiseen autoon kyseisen hammaskehän (tosin etupäästä) toissapäivänä ja antoi tasan samat koodit.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Nyt en muista ihan satavarmasti miten laita on takavetareiden suhteen mutta siitä olen ainakin täysin varma että etuvetareissa ovat ABS:n hammaskehät jotka tuppaavat ajan saatossa halkeamaan. Eli tarkasta mahdollinen hammaskehä ja ettei ole päässyt halkeamaan. Itse vaihdoin samanlaiseen autoon kyseisen hammaskehän (tosin etupäästä) toissapäivänä ja antoi tasan samat koodit.

takanahan tunnistus tulee laakerissa olevasta magneettikehästä, eli ei ole hammaskehää.

 

Samppasport  Futurez