Futurez  Kulkukoira

Volvo 240 ohjaustehostin vittuilee?

  • 12 Vastauksia
  • 4648 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Occu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Volvo 240 ohjaustehostin vittuilee?
« : 27.01.2014, 17:40:34 »
Mulla on nyt sellane ongelma että mun 240 -87 niin ohjaus rupesi kränää kesken ajon.. Eli välillä toimii ja yhtäkkiä ei.. Öljyä on tarpeeksi. Onko kellään mitään neuvoja tähän ongelmaan?

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4651
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 240 ohjaustehostin vittuilee?
« Vastaus #1 : 27.01.2014, 17:42:45 »
hihna on kireellä ja öljyt puhtaat? ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Occu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 ohjaustehostin vittuilee?
« Vastaus #2 : 27.01.2014, 17:46:10 »
Hihnan kyllä pitäis olla ainakin tarpeeksi kiree öljyt pn kyllä puhtaat :) pitää koittaa sitä hihnaa kiristää enemmän, kuinka kireelle sen uskaltaa vetää?

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9536
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 240 ohjaustehostin vittuilee?
« Vastaus #3 : 27.01.2014, 17:55:42 »
Hihnan ei nyt varsinaisesti tarvi soida kuin viulu mutta kyllä se "jämäkkä" saa olla. Luistamisesta kyllä yleensä kuuluu sellainen ääni että huomaa. Ylitiukkuus voi syödä laakerit nopeasti. Jos ei se hihna ulvo rattia kääntäessä niin tuskin on hihnantiukkuudesta kiinni...

Öljyt voi kokeilla vaihtaa, ja vaihdon yhteydessä pesasta säiliön sisäpuolelta bräkleenillä puhtaaksi (kuivaus ennen takaisin laittoa) jos tässä oli erillinen säiliö? Pumpun kyljessä olevaa säiliötä vähän työläämpi pestä, ei välttämättä kannata jos ei tiedä että siellä on moskaa.

Tosiaan epäilys tulis mieleen että tehostimessa voi olla moskaa sisässä, öljynvaihto kerran tai useamman kerran voi auttaa asiaan.

Ja tehostimessahan kuuluu siis olla ATF-öljyä, ei mitään hydrauliikkaöljyä. Jälkimmäisellä on saatu mielenkiintoista toimintaa aikaiseksi tehostimeen ja sitä saa sit huuhdella pois useampaan kertaan...
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Occu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 ohjaustehostin vittuilee?
« Vastaus #4 : 27.01.2014, 19:08:59 »
Pitää tuota öjynvaihto varmaan siihen tehä mitä ölyä sinne niiku kuuluu laittaa en oo ikinä niitä vaihtanu..

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1295
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 ohjaustehostin vittuilee?
« Vastaus #5 : 27.01.2014, 19:15:27 »
Pitää tuota öjynvaihto varmaan siihen tehä mitä ölyä sinne niiku kuuluu laittaa en oo ikinä niitä vaihtanu..

Sitä punaista eli ATF (automaattilaatikon).

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Volvo 240 ohjaustehostin vittuilee?
« Vastaus #6 : 28.01.2014, 03:09:26 »
voit myös kokeilla paikallaan "ilmata" pumppua, eli laitat kierrokset n. 4000rpm ja käännät ratin laidasta laitaan muutaman kerran. Voi olla että jos paskaa jossain välissä voi lähteä liikenteeseen tai sitten jos jostain päässyt ilmaa niin tuolla sen pitäisi korjaantua.


Eli siis:

1. Auto päälle, moottori lämpöiseksi.
2. käsijarru ylös.(vaihde vapaalla)
3. painat kaasua sillain että kierrokset ovat noin 3000-4000rpm
4. käännä rattia laidasta laitaan muutaman kerran kierrokset korkealla.
5. pumppu pitäisi olla ilmaantunut.
volvoja - onhan noita.

Poissa Occu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 ohjaustehostin vittuilee?
« Vastaus #7 : 28.01.2014, 07:02:59 »
Kiitos vinkistä :) voin tuota yrittää tehä ennen ku lähen öljyjä vaihtaa :)

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: Volvo 240 ohjaustehostin vittuilee?
« Vastaus #8 : 28.01.2014, 13:56:16 »
voit myös kokeilla paikallaan "ilmata" pumppua, eli laitat kierrokset n. 4000rpm ja käännät ratin laidasta laitaan muutaman kerran. Voi olla että jos paskaa jossain välissä voi lähteä liikenteeseen tai sitten jos jostain päässyt ilmaa niin tuolla sen pitäisi korjaantua.
...

Etupään voi keventää tunkilla, tai etsiä liukkaan paikan etupyörien alle.  Jos roska on tehostimen venttiilissä, se saattaa lähteä liikkeelle, kun vääntää reunaa vasten.

Yksi ehdokas vian aiheuttajaksi on tehostimen pumpun paineensäätöventtiili, joka on jumittunut auki.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa GLT360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 ohjaustehostin vittuilee?
« Vastaus #9 : 30.01.2014, 19:40:19 »
mites toi öljynvaihto suoritetaan???
auto kylläkin 260 sarjaa vuodelta -81.

Poissa GLT360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 ohjaustehostin vittuilee?
« Vastaus #10 : 05.02.2014, 20:42:08 »
mites toi öljynvaihto suoritetaan???
auto kylläkin 260 sarjaa vuodelta -81.


eikö ketään osaa auttaa??
sen tiedän ettei säiliöön tule kuin yksi letku.

Poissa jon1.tur

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 306
Vs: Volvo 240 ohjaustehostin vittuilee?
« Vastaus #11 : 28.02.2014, 23:05:22 »

eikö ketään osaa auttaa??
sen tiedän ettei säiliöön tule kuin yksi letku.


avaa vaikka hammastankoon menevä letku sieltä valuu aika tyhjäksi.
itellä oli kans häikkää tehostajan kanssa oli jäykkä mutta viaksi selvis rattiakselin nivelet oli ruostunu lähes jumiin,huomaa ku nostaa pyörät ilmaa ja ottaa pyörästä kiinni ja kääntää laidasta laitaa jos on jäykkä(kone sammutettuna).

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1295
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 ohjaustehostin vittuilee?
« Vastaus #12 : 01.03.2014, 00:19:05 »
Kerran tullut törmättyä irtonaiseen täysin jumissa olevaan tehostetun rattiakselin pätkään. Aiheuttanee varmasti ongelmia. 264 ja 262 ollut ilmeisestikin käytössä pisaramallin säiliö, jonka korkista lähtenyt letku vielä erilliselle muovi säiliölle. Öljyjen vaihdossa tässä tapauksessa kannattanee aukoa pulttia hammastangon luota.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy