Itse jos tekisin, ni nuo 400hv+ ja AWD volvo tarkoittavat joko putkitettua 83mm porauksella olevaa 5konetta, ainakin jos se on alle 2004 mallinen, tai sitten T5 (ne on aina kai 81mm?), jos ei puhuta T6 koneista. T4 on turha sotkea, kun on etuvetoinen, jos ei puhuta aivan uusimmista malleista.
Otat S60R vaikka aihioksi, se on jo paremmin rakennettu alkujaan kun normi T5, ja T5+AWD ei kai ole ollut edes saatavilla 2003-2006 välissä, ja 2,4/2,5T koneet ovat suurimmaksi osaksi pytyiltään tosiaan heikkoja, eli lohkon putkitusrumba maksaa jo sen eron R-malliin.
Sit jos otat V50, niin taas kandee ottaa T5 AWD, ne taitaa tosin olla B5254T koneella, eli 83mm porauksella niinkin 2005-> S60 2,5T AWD, mutta KÄSITTÄÄKSENI tuon koneen lohkon putket kestävät paremmin kun 2,4T (B5254T joka on todella heikkoa tekoa, 300-350hv on jo pytyt halki).
Kanget joudut kuiteski vaihtamaan ja suuttimet, turbot, IC jne kaikista malleista että saat yli 400hv, mutta äRrrässä on jo valmiina parempi IC, jarrut jne, ja suuttimetkin saattavat riittää lähelle 400hv bensalla. E85 ni saat kuiteski vaihtaa suuttimet.
volkkarissa +550hv ja reilu 700nm moottorina 1.8 20vT.
Rupes vaan tuo 1,8T ja yli 700Nm mietityttämään, hevosvoimat uskon, mutta yli 400Nm litravääntö ahdetussa koneessa on aika utopiaa järkevillä ahtopaineilla (alle 3bar)... Vaatisi käytännössä vapaastihengittävänä jo yli 100Nm/L vääntömomentin, mikä on tottakai mahdollinen, mutta tekee turbokoneesta tosi ylävireisen, mikä tuo 550hv 1,8T ei vielä ole. Vaatisi karkeasti 400hv/711Nm@4000rpm, ja 550hv/652Nm@6000rpm?
Omassa 2,5L 16v koneessa vajaa 700Nm (1,55bar), ja se on jo aika jyty 2,5L moottoriksi. 2,8L 16v vinokoneissa näkynyt 800Nm paremmalla puolella (yli 2bar), mutta siinä on jo yli 50% enemmän kuutioita kun 1,8T:ssä... Supran 3L koneestakin on tiukka saada yli 1000Nm vääntöä. Tosin nuo molemmat ovat tuollaisia antiikinaikaisia louskuja ilman VVT:tä jne hienouksia ja vain 4v/syl
