Futurez  Kulkukoira

V50/S60R awd n.500hv

  • 25 Vastauksia
  • 17776 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kilu7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
V50/S60R awd n.500hv
« : 27.01.2014, 18:54:47 »
Kyselyä, että kumpaanko koppaan ja tekniikkaan olisi parempi hakea n.500hv tehoa ja maksimaalista vääntöä manuaalina ja awd:nä. Konetta taitaa pystyä kierrättämään korkealtakin? Olisiko antaa vinkkiä osista ja kenties hinnoista? Käyttö olisi vähemmän kaupunkiajoa, lähinnä huippunopeuden ja kiihtyvyyden hakemista. Talviauto nyt käytössä, joten kesäksi lähinnä ja E85:lla.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #1 : 29.01.2014, 01:06:05 »
V70:nen tai S60:nen T5 paljon parempi viritysaihio ainakin budjetin puolesta. Koska noissa 2.5 litraisissa taitaa olla kaikissa heikot sylinteriputket. Männät ja kiertokanget nyt ainakin pitää moottorin sisälle vaihtaa myös T5:ssa. Youtubessa on videota n. 500 heppaisesta R:stä. Uusimmat T5:set on 2.4 litraisia, mutta edelleen kestävällä 81 mm porauksella. Ahdin on sama kuin ärrässä.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Kilu7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #2 : 29.01.2014, 08:06:24 »
Korimalliltaan tuo S60:ntä olisi mieluisin vaihtoehto ja AWD on pakollinen. Olen katsellut noita ensimmäisiä S60:siä 02-03, niissä taitaa olla moottorina B5234T7. Oliko tuo nyt sillä 81mm:n porauksella? Teho tavoite on kyllä yli 400hv, mutta aivan 500:aan ei ole välttämätöntä yltää. Miten se nyt olisi fiksuinta toteuttaa? Yrittänyt haeskella palstalta vinkkejä, mutta aivan ei ole vielä nuo mottien erot selvinneet.

Poissa lydes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #3 : 29.01.2014, 09:20:34 »
Eiks tämmöseen prokkikseen kannattas hommata joku kevyempi koppa? Vai onko jotain mieltymyksiä näihin korimalleihin? ;)

Poissa Kilu7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #4 : 29.01.2014, 11:10:39 »
Millaista ehdottaisit? Neliveto on kuitenkin se, mitä lisäksi haluan.

Poissa lydes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #5 : 29.01.2014, 11:52:34 »
Millaista ehdottaisit? Neliveto on kuitenkin se, mitä lisäksi haluan.

Jos kyseessä pitää nimenomaan olla volvo, ni sitten en tiedä.
Mutta itsellä ollu pitkään mietinnässä 400-500hv:n nelivetoinen kulkupeli ja aihio tulee olemaan tod.näk mk1 S3 audi.
 Pikku kevennyksillä +1300kg. Kaveri rakentelee valmiita paketteja/moottoreita 300hv:sta aina +500hv saakka. Itellään taitaa olla nyt jotain volkkarissa +550hv ja reilu 700nm moottorina 1.8 20vT.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #6 : 29.01.2014, 11:59:38 »
V50 AWD ja sinne vaihtaa RS Focuksen moottorin. Se taitaa jo kestää paremmin tuota virittämistä.
Shark performace briteissä on ainakin C30 T5 malliin vaihtanut Fiikuksen koneen.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152174165145281.1073741836.159415695280&type=3
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa lydes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #7 : 29.01.2014, 12:02:13 »
V50 AWD ja sinne vaihtaa RS Focuksen moottorin. Se taitaa jo kestää paremmin tuota virittämistä.
Shark performace briteissä on ainakin C30 T5 malliin vaihtanut Fiikuksen koneen.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152174165145281.1073741836.159415695280&type=3

Paljonkohan tommosesta rs:n motista tarvii pulittaa?  :D Firman koneella ei pääse katteleen valikoimaa... :)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #8 : 29.01.2014, 12:46:19 »
Paljonkohan tommosesta rs:n motista tarvii pulittaa?  :D Firman koneella ei pääse katteleen valikoimaa... :)
Ei mitään hajua. Tuolla linkin takana oli vain kuvia autosta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kilu7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #9 : 29.01.2014, 13:03:54 »
Jos kyseessä pitää nimenomaan olla volvo, ni sitten en tiedä.
Mutta itsellä ollu pitkään mietinnässä 400-500hv:n nelivetoinen kulkupeli ja aihio tulee olemaan tod.näk mk1 S3 audi.
 
Volvossa nyt olisi vaan yksi muki lisää ja näyttäisi aika korkealtakin pystyvän kierrättämään. Kyllähän tuo 1.8t pitkittäin tai poikittain on myös mielessä ollut. Passattiini pistin loppu kesästä remmiahtimen, 300 ja risat siitä nykyisin lähtee. Joten kyllä kesäautosta täytyy yli 100hv:tä enemmän saada. Hakusessa olisi vaan suht järkevästi ja kohtuu kustannuksin toteutettava projekti.

Poissa lydes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #10 : 29.01.2014, 13:07:55 »
Volvossa nyt olisi vaan yksi muki lisää ja näyttäisi aika korkealtakin pystyvän kierrättämään. Kyllähän tuo 1.8t pitkittäin tai poikittain on myös mielessä ollut. Passattiini pistin loppu kesästä remmiahtimen, 300 ja risat siitä nykyisin lähtee. Joten kyllä kesäautosta täytyy yli 100hv:tä enemmän saada. Hakusessa olisi vaan suht järkevästi ja kohtuu kustannuksin toteutettava projekti.

sittehän on nämä audin 5 mukiset 2,2 20vT motit, niistä saa kyllä inhimilliseen hintaan hyvin voimaa ja kestää mm. ydinpommin.=D

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #11 : 29.01.2014, 22:57:49 »
Itse jos tekisin, ni nuo 400hv+ ja AWD volvo tarkoittavat joko putkitettua 83mm porauksella olevaa 5konetta, ainakin jos se on alle 2004 mallinen, tai sitten T5 (ne on aina kai 81mm?), jos ei puhuta T6 koneista. T4 on turha sotkea, kun on etuvetoinen, jos ei puhuta aivan uusimmista malleista.

Otat S60R vaikka aihioksi, se on jo paremmin rakennettu alkujaan kun normi T5, ja T5+AWD ei kai ole ollut edes saatavilla 2003-2006 välissä, ja 2,4/2,5T koneet ovat suurimmaksi osaksi pytyiltään tosiaan heikkoja, eli lohkon putkitusrumba maksaa jo sen eron R-malliin.

Sit jos otat V50, niin taas kandee ottaa T5 AWD, ne taitaa tosin olla B5254T koneella, eli 83mm porauksella niinkin 2005-> S60 2,5T AWD, mutta KÄSITTÄÄKSENI tuon koneen lohkon putket kestävät paremmin kun 2,4T (B5254T joka on todella heikkoa tekoa, 300-350hv on jo pytyt halki).

Kanget joudut kuiteski vaihtamaan ja suuttimet, turbot, IC jne kaikista malleista että saat yli 400hv, mutta äRrrässä on jo valmiina parempi IC, jarrut jne, ja suuttimetkin saattavat riittää lähelle 400hv bensalla. E85 ni saat kuiteski vaihtaa suuttimet.

volkkarissa +550hv ja reilu 700nm moottorina 1.8 20vT.
Rupes vaan tuo 1,8T ja yli 700Nm mietityttämään, hevosvoimat uskon, mutta yli 400Nm litravääntö ahdetussa koneessa on aika utopiaa järkevillä ahtopaineilla (alle 3bar)... Vaatisi käytännössä vapaastihengittävänä jo yli 100Nm/L vääntömomentin, mikä on tottakai mahdollinen, mutta tekee turbokoneesta tosi ylävireisen, mikä tuo 550hv 1,8T ei vielä ole. Vaatisi karkeasti 400hv/711Nm@4000rpm, ja 550hv/652Nm@6000rpm?

Omassa 2,5L 16v koneessa vajaa 700Nm (1,55bar), ja se on jo aika jyty 2,5L moottoriksi. 2,8L 16v vinokoneissa näkynyt 800Nm paremmalla puolella (yli 2bar), mutta siinä on jo yli 50% enemmän kuutioita kun 1,8T:ssä... Supran 3L koneestakin on tiukka saada yli 1000Nm vääntöä. Tosin nuo molemmat ovat tuollaisia antiikinaikaisia louskuja ilman VVT:tä jne hienouksia ja vain 4v/syl :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa lydes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #12 : 30.01.2014, 09:26:18 »
Tarkastin lukemat edellä mainitsemastani autosta.
482.2hv
684.2nm
Lisää olis tullu 0,1bar nostolla 20hv ja 30nm, mutta jätetty x syystä noihin lukemiin.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2014, 09:10:12 kirjoittanut lydes »

Poissa Tiiliseiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #13 : 30.01.2014, 19:30:51 »
nyt meni ihtelläniki ohi... :D Mutta tosiaan, Ford Focus RS, että myös RS500 käyttää volvon T5-mosaa... Mikä siinä on vika? B5254T3 on kys. moottorivariantti
« Viimeksi muokattu: 30.01.2014, 20:04:13 kirjoittanut Tiiliseiska »
760, 760, 960.

Poissa Kilu7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #14 : 30.01.2014, 20:00:51 »
Itse jos tekisin, ni nuo 400hv+ ja AWD volvo tarkoittavat joko putkitettua 83mm porauksella olevaa 5konetta, ainakin jos se on alle 2004 mallinen, tai sitten T5 (ne on aina kai 81mm?)...
Otat S60R vaikka aihioksi, se on jo paremmin rakennettu alkujaan kun normi T5, ja T5+AWD ei kai ole ollut edes saatavilla 2003-2006 välissä, ja 2,4/2,5T koneet ovat suurimmaksi osaksi pytyiltään tosiaan heikkoja, eli lohkon putkitusrumba maksaa jo sen eron R-malliin.

Sit jos otat V50, niin taas kandee ottaa T5 AWD, ne taitaa tosin olla B5254T koneella, eli 83mm porauksella niinkin 2005-> S60 2,5T AWD, mutta KÄSITTÄÄKSENI tuon koneen lohkon putket kestävät paremmin kun 2,4T (B5254T joka on todella heikkoa tekoa, 300-350hv on jo pytyt halki).

Kanget joudut kuiteski vaihtamaan ja suuttimet, turbot, IC jne kaikista malleista että saat yli 400hv, mutta äRrrässä on jo valmiina parempi IC, jarrut jne, ja suuttimetkin saattavat riittää lähelle 400hv bensalla. E85 ni saat kuiteski vaihtaa suuttimet.
V50 T5 awd:tä löytyy Ruotsista -05:sta lähtien. Eikö edes R:n kanget kestä 400hv:tä? Tai vääntöhän ne varmaankin rikkoo... Suuttimet ja turbo tietenkin on vaihdettava, tarivittaessa kuuleri ja putki. Eikös moottotinohjaus ole joku ME7.*? Mihinkäs se riittää? Noissa VAGeissa pystyy kyllä ME7.1:llä vielä yli 700hv:tä käyttämään. Tuo E85 on ehdoton vaatimus, siitä on pelkästään hyvää kokemusta n.35tkm:n ajalta.

 

RallyBaron  Samppasport