Terve kaikille ja sitten asiaan.
Kesällä vaihtelin seiskaan B200K -koneeseen toisen kaasuttimen, joka on huollettu (uudet tiivisteet ja putsattu), mutta vähän erilainen kuin vanha Cisac. No paikallaan oleva kaasutin toimii hyvin, mutta kulutus on kovempi kuin vanhalla kaasarilla.

Alkoi vähän epäilyttämään että onkohan kaikki alipaineletkut kohdilla kaasarissa, letkulähdöt kun ovat erilaiset/eri puolilla kaasaria.
Tässä on ''moottorin'' puolella kolme lähtöä, joiden juuressa on ''väririnkulat''. Muistaakseni musta, vihreä ja musta. Onko näillä eroa muutakuin väri?
Kaasarin ''vapaalta'' puolella on ilmeisesti joku huohotusventtiili (?), josta lähtee letku ''ei mihinkään''.
Tämä oli tukittu vanhassa kaasarissa, mutta nyt jätin sen auki. Mitähän hyötyä tukkimisella on haettu? Kuvissa se on nyt irti.
Tuossa parit kuvat. Pomppaako mitään silmille?

Kiitos ja anteeksi.
Lisätääs: Siis kulutus n. 14L/100km josta 4/5 matkaa