Futurez  Kulkukoira

V70 farmari vm-99 takaikkunan alapuolisen muovilistan uusiminen

• 8 Vastauksia
  • 4546 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa polarlight

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Ainakin allekirjoittaneen autossa ko. musta muovilista  (profiili noin samanmuotoinen I-profiili kuin ratakiskolla)  on ajan kuluessa vääntynyt/väsynyt muodoltaan sellaiseksi, ettei sitä meinaa saada pysymään mitenkään (silikoni ja pikaliima kokeiltu) urassaan.
Volvo-jälleenmyyjän mukaan ko. karkeasti metrin mittaista vaatimatonta muovilista-härpäkettä ei saa ostettua erillisenä vaan  pitäisi samalla ostaa koko takaikkuna mukaan. Onko kellään tietoa/kokemusta mikä olisi paras tee-se-itse ratkaisu asiaan (jokin muu kuin hakea vastaava kulunut lista purkaamosta ja toivoa toisen auton myös 10+ vuotta vanha lista olisi merkittävästi parempi irroitettuna ja takaisin kiinnitettynä) ? Esim. jos tietäisi mistä ko. tyyppistä muoviprofiilia voisi hankkia uutena näin pieniä määriä voisi olla paras ratkaisu.
Nimim. paha kosmeettinen ongelma

-----------------------------
V70 vm -99 (Mk1) 2.4 Bens spW business

Poissa brax

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Itse sain kyllä Käyttöauton tiskiltä ostettua pelkästään uuden listan 850 farkkuun. Hinta oli tosin muovilätkäksi aika suolainen, olikohan jopa jotain 50-70 euron tuntumassa. Asennus oli aika työläs. Muistaakseni toimivin taktiikka oli vetää lista sivulta päin paikalleen.

Olikohan V70 mk1:ssä sitten erilainen lista? Itse kyllä muistelen, että ovat samanlaiset.

Poissa Puusilmä

• Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
Ja itse revin koko listan mäkeen kun se alkoi irvistää. Ei sitä tuosta paljon edes erota että se puuttuu.

Poissa Kisko

• Grand Luxe Touring
En minäkään aio tuota listaa enää asentaa 850:iin, ihan turhanpäiväinen. V70II:ssahan tuota ei ole alunperinkään...
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa polarlight

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Kiitos vastauksista. Päätin itsekin repiä sen listan mäkeen. Ja tarkemmin
havainnointuna sen profiilin muoto vastaa (pientä) h-kirjainta.

Yllätyksenä alta paljastui muutama neliösenttimetri ruostetta takalasin pyyhkimen akselin
kohdilta. Tyypillinen paikka missä kuravesi valuu koloihin ja joka jää puhdistamatta helposti kunnolla. Tuon listan sisällä näyttäisi olevan metallivahviste, joten kun listan muovi pääsee kuivumaan, vääntymään (veden jäätyessä kolossa) ja rapsahtamaan hivenen auki niin loppu on legendaa kun pari vuotta saa tilanne olla.

Siispä suositus muille Volvomaaneille:  ottakaa lista pois heti kun listan muoto alkaa oireilla
mistä vain kohdasta.

Jobbarilla ruosteen poisto ja takaluukun ulkopinnan maalaus maksanee noin 450 euroa +-100e
ja joutuvat irrottamaan takalasin operaation ajaksi, samoin kuin muutkin härpäkkeet sekä auto pois 3 päivää liikenteestä.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2011, 08:37:36 kirjoittanut polarlight »
-----------------------------
V70 vm -99 (Mk1) 2.4 Bens spW business

Poissa HTK

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Jobbarilla ruosteen poisto ja takaluukun ulkopinnan maalaus maksanee noin 450 euroa +-100e
ja joutuvat irrottamaan takalasin operaation ajaksi, samoin kuin muutkin härpäkkeet sekä auto pois 3 päivää liikenteestä.

Myyntipalstoilla koko takaluukku yleensä 100-250e  ;)

Poissa alces

• De Luxe
  • *
25min meni ku väkivalloin revin erinäisiä työkaluja käyttäen sen mätälistan pois.. ja maalattu myös sen jälkeen samalla ku puskuri otti pusua..
V50 T5 AWD -05,   || ex S80 D5 -04 || ex V70 TDI -98
Aprilia rsv1000r -05 fighter || Mitsubishi Pajero -03

Poissa akiroos

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
pääseekö vesi sisälle jos ottaa lista pois onko lista pelkkä koriste mulla sama vika että repsottaa molemmista päistä

hevonen

• Vieras
pääseekö vesi sisälle jos ottaa lista pois onko lista pelkkä koriste mulla sama vika että repsottaa molemmista päistä
Ei mee vesi sisään.
Kerran tein tuon farkkuun niin että revin listan pois ja putsasin uran hyvin, teippasin lasin ja luukun reunan  ja tein sikaliimasta valelistan siihen, lastalla vaan massa sileäksi. :D
Tuli hiano. :o

Carcom Oy  Elekma