RallyBaron  Samppasport

B230K jakopään hihna

  • 17 Vastauksia
  • 5463 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hulttio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
B230K jakopään hihna
« : 09.04.2011, 13:16:32 »
Onko iso projekti vaihtaa jakopään hihna B230K koneeseen ja mitä kaikkea muuta pitää ostaa kun hihna. Auto on volvo 740 GL 2.3L  -87 sedan ja kone on B230K ja vaihteisto automaatti.
Ostin juuri tuon auton ja volvon sielunelämä on vielä outo, mutta oppia ikä kaikki.
Onko tässä mallissa jotain tyyppivikoja mitä pitäis ottaa huomioon/tarkistaa.


hevonen

  • Vieras
Vs: B230K jakopään hihna
« Vastaus #1 : 09.04.2011, 13:26:08 »
Osta nyt ainakin se kiristinrulla ja stefat kampi-väli ja nokka-akseliin.
Ohje.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=146.0

Tuolla oikeaa tietoa jakomerkeistä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3692.0
« Viimeksi muokattu: 09.04.2011, 13:28:03 kirjoittanut hevonen »

The moose

  • Vieras
Vs: B230K jakopään hihna
« Vastaus #2 : 09.04.2011, 13:26:58 »
kannattaa varata kampiakselin nokka-akselin ja apuakselin stefat ÄLÄ OSTA MOTONETISTÄ vaan jostain muualta vaikka volvolta.

kampiakselin pulttia varten tarviit pulttipyssyn ettei tarvi starttia irrottaa ja jumittaa vetolevyä sieltä käsin.

kiristimen saat kanssa hakea uuden. ja siinä vaiheessa kun kaikki on purettu irroita se kampiakselin ja apuakselin ympärillä oleva alumiinilevy, sata kertaa helpompi laittaa uudet stefat ja tulee siitäkin tiivis kun liimaat sen takasin silikoonin kanssa... tuppaa ne vuotamaan.

tuolla takaveto FAQ on ohjeita ja kuvia jakomerkkeihin ja apuakselin merkkeihin, saatat tarvita sen jos jakaja pystyssä lohkossa.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=48.0

The moose

  • Vieras
Vs: B230K jakopään hihna
« Vastaus #3 : 09.04.2011, 13:28:01 »
 :D
ehdit ensin  :D

hevonen

  • Vieras
Vs: B230K jakopään hihna
« Vastaus #4 : 09.04.2011, 13:29:46 »
:D
ehdit ensin  :D
Speedy... No, tulihan kattavasti. :juhau:

The moose

  • Vieras
Vs: B230K jakopään hihna
« Vastaus #5 : 09.04.2011, 13:30:33 »
jep.

Poissa hulttio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: B230K jakopään hihna
« Vastaus #6 : 09.04.2011, 13:33:08 »
Kiitoksia nopeista vastauksista, ei vaikuta kovinpahalta hommalta.

Onko tässä mallissa jotain tyyppivikoja mitä pitäis ottaa huomioon/tarkistaa.

The moose

  • Vieras
Vs: B230K jakopään hihna
« Vastaus #7 : 09.04.2011, 13:44:50 »
automaattilootaa kannattaa huoltaa, onko AW 71 vai zf ? huolettuna pelaa hienosti. jos keulalla lauhdutin kenno lootalle kannattaa se pestä ulkopuolelta ennen kesää.

ja kaikkee pientä. jäähdytin nestettä voi hävitä paisarin letkulähdön vierestä tai syylärin yläpäässä letkulähdön luota sekin. halkeevat vanhuuttaan.

niin ja se bensamittari  ;D

Poissa hulttio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: B230K jakopään hihna
« Vastaus #8 : 09.04.2011, 14:18:56 »
En ole vielä ehtiny tutkia mikä laatikko tuossa on, mutta olis tarkoitus siinäkin öljyt vaihtaa, tällä hetkellä toimii kuin unelma.

Eikä näytä kuluttavan jäähdytin nestettä, mutta jostain tuo kuluttaa moottoriöljyä, täytyy tutkia mistä vuotaa.

Mittarit toimii kaikki niinkuin pitääkin.

Tuohon on näköjään asennettu jälkikäteen käsiryyppy, joka toimii ihan hyvin.

Onko normaalia, että kierrokset on tyhjäkäynnillä vapalla ollessa on noin 900 ja kun vaihteen laittaa päälle niin kierrokset laskee noin 600.

The moose

  • Vieras
Vs: B230K jakopään hihna
« Vastaus #9 : 09.04.2011, 14:45:17 »
ottaahan se D llä laatikon mukaan et ihan normaalia. tyhjäkäyntiä ei juuri kannata nostaa nykäsee ilkeesti ja voi rääkästä  laittaessa P -> R <--> D  siirroilla.

Poissa hulttio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: B230K jakopään hihna
« Vastaus #10 : 09.04.2011, 14:57:16 »
Kyl se ihan nätisti ottaa D ja muut, kun laittaa päälle, mut tuntuu et sammuis kun kierrokset tippuu niin alas.
Ajattelin et oisko tolla jälkiasennetulla käsiryypyllä jotain merkitystä asiaan.

Ei taida oikein mistään saada enää toimivalla automaattiryypyllä olevaa kaasaria tuohon ?

Onko tuon ikäisessä ihan normaalia että tuprauttaa savua putkesta kun vähän polkaisee.
(ei niin paljon että palokunnan tarttis perässä ajella  :D ).

The moose

  • Vieras
Vs: B230K jakopään hihna
« Vastaus #11 : 09.04.2011, 16:19:30 »
kylmänä ne laatikon atf ottaa enemmän voimaa pyöriäkseen, vai tekeekö tuon kuumanakin?

ihanko moottoriöljyä tupruttaa polkiessa, vai onko raakaa bensaa?

öljyrenkaat männästä kulahtaneet..tai jumissa, voi loppua vaihtamalla uudet öljyt tai jos tarttee --> kone auki ja rakentaa uusilla osilla ikuisen koneen.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: B230K jakopään hihna
« Vastaus #12 : 09.04.2011, 16:31:41 »
Öljyn tuprautteluun venttiilinvarren kumit on hyvä veikkaus
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa hulttio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: B230K jakopään hihna
« Vastaus #13 : 09.04.2011, 16:44:49 »
Tekee tuon myös lämpöisenä, huomasin että siihen on vaihdettu weberin kaasari jossa on käsiryyppy.

Mikähän letku menee siitä ilmanputsarista koneeseen siihen venttiilikopan kannen viereen ja siitä haarautuu alipaine letku kaasariin, jonka liitos on poikki. Eli alipaine letku on irti, voiko vaikuttaa käymiseen.


Taitaa öljyä tuprutella, eikä tuprauta kuin kunnon polkaisulla.
Täytyy katsoa kun on öljyt vaihettu.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: B230K jakopään hihna
« Vastaus #14 : 09.04.2011, 17:05:49 »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy