Enpäs keksinyt vielä mitään kivaa nimeä tälle projektille.
Hommasin auton vuodenvaihteessa ryhtyessäni perheelliseksi poikamieheksi. Piti saada 245 -78 tilalle joku vähän tuoreempi käyttöpeli.
Kun on noita muksuja niin pitää iso ja turvallinen auto olla, ja kun on poikamies niin hupikerrointakin jonkin verran

Eli ainoaksi vaihtoehdoksi jäi 940 farmarista pari viimeistä vuosimallia.
Viripalikkaakin oli jo jonkin verran valmiina vinokoneisiin, mitä oli jäänyt edellisistä autoista.
Projektin kohteena on siis 940 -97 farmari, väriltään hopean harmaa, mittarissa vajaa puoli miljoonaa.
Tekniikkana b230fk + m90.
Autossa oli valmiina vx3-nokka, ecomax lastu ja t16 ahdin mallia biltema.
Heti ostettuani auton, vaihdoin kiinacoolerin ja kartiosuodattimen vakioiden tilalle.
Torstaina (7.4) sain vihdoin päästötestin läpi ja auton katsastetta, samana iltana vielä asensin bensapaineen säätimen.
Perjantaina (8.4) projekti vihdoin alkoi kunnolla, irroitin autosta pakoputkiston ja turbon hilppeineen.
Lauantaina (9.4) mun isä tuli auttamaan uuden pakoputken teossa. Peltipakosarja ja hx40 kiinni muutamalla mutterilla ja pultilla, niin päästiin tekemään uusi pakoputkisto rosterisesta vesijohtoputkessta. Turbolta taka-akselille asti halkaisijaltaan 89mm ja loppupätkä 76mm.
Täytyy illalla käydä ottamassa kuvia ja rakentaa öljyputket turbolle, kunhan saan muksut nukkumaan.
Kaikennäköistä pientä on jo rakennettu pikkuhiljaa tässä aiemmin, dumpin laitoi myös tällä viikolla.
Ahtopainemittariksi vaihdoin nestevaimennetun teollisuusmallin tuning mittarin tilalle.
Seossuhdemittarinkin asensin jo aiemmin, se on virtalukon lähellä ruuvattuna kojelaudan alapintaan, ei hypi silmille sieltä, mutta kuitenkin sivusilmällä voi seurata.
Ulkonäkö on tarkoitus pitää sleeper hengessa suht alkuperäisenä, semmoinen että kadunmies näkee pappavolvon, ja asiaa ymmärtävä ehkä jotain muuta..
Käännetyt peltivanteet ja kirkkaat vilkut, ehkä alkuperäinen takaspoileri.
Alustaa oli onneksi jo valmiiksi päivitetty lesjön jousilla ja uusilla iskareilla.
Tosta pihalla seisovasta 740 turbosta otin vaihdelaatikon alitse menevän korin jäykisteputken tähän.
Pitäisi vielä lumien sulettua ottaa toi 740 talliin nosturille ja vaihtaa siitä paksumpi takavakaaja tähän.