Moro!
Juu eli lambda-valo onnistui syttymään aikaisemmin tänään putken korjauksen jälkeen. Eli viime perjantaina kesken ajon alko auto röpöttään, ja siellähän oli komeen pyöreen reikä (läpimitta n. 1,5cm) pelkääjän paikan alla! Tänään sitten menin kaverille paikaamaan sitä ja tulihan se pistettyä umpeen. No, pakitettuani pois rampilta ja höpistyämme tovin huomasin, että lambda(/moottorin tekniikasta&sytytyksestä itkevä)-valo paloi. Moottori kävi hyvin, eikä mitään outouksia autossa havaittu. Mietittiin siinä että oliko käyttämillämme korjausaineksilla mitään vaikutusta, mutta eikai nyt pakoputkiston paikaukseen tarkoitettu kitti ja lasilanka (käytetään kuulemma muunmuassa takkojen tiivistämiseen tahi jotain sellaista

) voi mitään aiheuttaa? Kummatkin tuotteet on kuitenkin suunniteltu vastaavanlaisia lämpötiloja omaaviin kohteisiin...
Noh, ajelin siinä tovin josko valo olisi sammunut (mittari olisi puhdistunut tai jotain, jos sinne olisi mennyt korjausvärmeistä), mutta ei mitään. Tsekkasin vikakoodit konehuoneen puolelta ja kahta numerosarjaa boxi vilkutti: 113 (lambda anturi liian rikas tai laiha seos) sekä 232 (liian rikas tai laiha seos tyhjäkäynnillä). Käväsin sitten katsastusasemalla mittauttamassa päästöt, ja ne oli ok, ei mitään poikkeavaa! Mulla alkaa ideat loppumaan. Vai jos mä resetoin vikakoodit, poistaako se halflife-logon palamisen? Pitääkö sensori ottaa irti pakoputkesta ja tseka se? Ideoita?
Yst. Terv.
Euganuba