Kulkukoira  Proturbo

Megasquirt "Plug-and-Play" LH2.4 tilalle?

  • 7 Vastauksia
  • 9599 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Megasquirt "Plug-and-Play" LH2.4 tilalle?
« : 13.02.2014, 22:52:47 »
eli tuolla meren takana ovat jo tuota tehneet
http://brickspeed.net/forum/showthread.php?tid=1245
tekeekö kukaan täällä suomenmaalla samanlaisia? jollekkin näppärälle jopa bisnesidea  :pomo:
saisi jopa kulkemaan re85:lla näppärästi kaikki turbovehkeetkin :)
kuulostaa kyllä aivan liian hyvältä ollakseen totta että vain tökkäisi tuon kiinni ja säätäisi penkissä?

« Viimeksi muokattu: 13.02.2014, 22:56:02 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Joskenniska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • KPP
Vs: Megasquirt "Plug-and-Play" LH2.4 tilalle?
« Vastaus #1 : 14.02.2014, 08:34:41 »
Eihän tuommonen kovakaan homma olisi tehdä mutta toisaalta voihan kuka tahansa tilata valmiiksi kasatun Megan ja alkaa siittä valmiiksi tehdyllä johtosarjalla näpsiin anturit vaan kiinni ja asetukset kohilleen sitten vain säätämään! Eihän se sen kummempi homma ole =) mutta oishan se tieten jos valmiiksi näppäilisi perusasetukset kohdilleen kun tilaus vaiheessa asiakas kertois vaan oman moottorinsa perustiedot niin siittä vaan säätämään mutta sekään ei ihan nuin vain kädenkäänteessä käy jos ei yhtään tiedä mitä tekee. Mega nimittäin vaatii opettelua aikas paljon ei se mikään plug-and-play ole missään nimessä  ::)
KPP

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt "Plug-and-Play" LH2.4 tilalle?
« Vastaus #2 : 14.02.2014, 09:43:44 »
Onhan näitä itsetoteutettuja parikin kappaletta tällä foorumilla, ei mikään erikoinen toteuttaa, jos jotain autosähköistä tajuaa.
Kaasuläpän asentoanturista pari johtoa ristiin, MAT anturille pitää vetää oma piuha tai adapteri immun liittimestä.
sitten säätämään

Omaan teurastin 4x0 volvon ecun ja lh:n syttyboksin. Syttyboksiin vaan rasterilevy, joka ohjaa eculta tulevat piuhat vaan oikeisiin osoitteisiin  eli VR, sytkä ja mahdollisesti naku
http://s751.photobucket.com/user/retroterska/library/mega?sort=3&page=1

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1523
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt "Plug-and-Play" LH2.4 tilalle?
« Vastaus #3 : 14.02.2014, 10:25:36 »
Onhan noita tullut tehtyä 5 kappaletta mutta ei noille oikein markkinoita ole kun ei kukaan maksa niin paljoa että tuntipalkoille pääsisi.

965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Megasquirt "Plug-and-Play" LH2.4 tilalle?
« Vastaus #4 : 14.02.2014, 11:02:10 »
mitäs tuollainen sit maksaisi jos tuollaisen vaikka ms1v3.0 tai ms2v3.0 laittaisi? ei itsellä kyllä nyt tarvetta mutta sitä ei tiedä vaikka tulevaisuudessa tulisikin lisää ahtoja  :pomo:
tämä topic on kans aika mielenkiintoinen
http://www.forums.turbobricks.com/showthread.php?t=227153
jännä että kaapelin, Ostrich 2.0:n, EEPROM burnerin, ja laajakaistalambdan hinnalla omiin säätöihin.toki jos sytkää tarvitsee säätää niin siinätapauksessa EZK-tytärkortti.
rahaa uppoaisi kaikkineen noin 400e, joka on aika lähellä jo megan hintaa
linkki EEPROM burneriin:
http://www.ebay.com/itm/24CXX-24LCXX-Programmer-EEPROM-Reader-Writer-24C02-SOP-to-DIP-Block-USB-Port-/261251789014 
linkki kaapeliin:
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=126&category_id=6&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1
ja ostrich 2.0
http://www.ebay.com/itm/Moates-Ostrich-2-0-USB-Eprom-Emulator-Xenocron-/331124648509?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4d18912a3d&vxp=mtr

mielenkiintoinen mutta onko se sen arvoista?


« Viimeksi muokattu: 14.02.2014, 11:36:53 kirjoittanut lakeshead »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Megasquirt "Plug-and-Play" LH2.4 tilalle?
« Vastaus #5 : 14.02.2014, 11:43:05 »
Onhan näitä itsetoteutettuja parikin kappaletta tällä foorumilla, ei mikään erikoinen toteuttaa, jos jotain autosähköistä tajuaa.
Kaasuläpän asentoanturista pari johtoa ristiin, MAT anturille pitää vetää oma piuha tai adapteri immun liittimestä.
sitten säätämään

Omaan teurastin 4x0 volvon ecun ja lh:n syttyboksin. Syttyboksiin vaan rasterilevy, joka ohjaa eculta tulevat piuhat vaan oikeisiin osoitteisiin  eli VR, sytkä ja mahdollisesti naku
http://s751.photobucket.com/user/retroterska/library/mega?sort=3&page=1
Ja kun vetää asentoanturin piuhan omalla suojatulla, saa kätevästi ezk ja lh väliin kaksi käyttämätöntä hyppypiuhaa -> valmis paikka ottaa vaikkapa kytkinpolkimelle anturi lähtörajotinta varten. 
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa RokkiHedgehog

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt "Plug-and-Play" LH2.4 tilalle?
« Vastaus #6 : 23.02.2014, 19:18:00 »
IMM ilmeisesti jää mega asennuksen myötä pois? Tuo on kyllä yksi kiusan kappale, kaverin subarussa sen temppuilu pilasi useamman kisan.
Eli LH 2.4 muutos megalle, kaikki tarvittavat anturit löytyy koneesta? Pystyykö megan asennuksen toteuttaa niin että tarvittaessa saa vakio boxin kiini? Niin ja IMM tietysti konehuoneeseen boxin kaveriksi.
Entäs vapari viri koneen ensi apu? Lisää soppaa tarvitsisi tuolla 305 asteisella ja 13 nostolla olevalle kepille. Paineen nosto vai isommat suuttimet?
Volvo 740 Fun Racing
UAU
VRCF

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1523
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt "Plug-and-Play" LH2.4 tilalle?
« Vastaus #7 : 23.02.2014, 22:41:45 »
vakio antureista käy vendenlämpötila anturi mutta kaasuläppä kytkin pitää vaihtaa potentiometri tyyppiseen (esim. volvo 850 anturi. Liitin on sama kuin lh2.4 anturissa mutta pinni järjestystä pitää muuttaa) ja imm tilalle laitetaan imuilman lämpötila anturi.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

RallyBaron  Samppasport