Race.fi  TamCar

Volvo 740 2,3 turbo<---- BMW , M62B35 V8 3498 235@5700

  • 18 Vastauksia
  • 6216 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AF574

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2,3 turbo<---- BMW , M62B35 V8 3498 235@5700
« Vastaus #15 : 16.02.2014, 01:24:43 »
-90 ja uudemmissa pitäis käyttöohjekirjassa olla 204GT/FT kuten oli omassa ja muistaakseni esim. Sjtv:llä. Siihen on ilmoitettu 200hv. Trafin tiedoista konetta ei tyyppitiedoilla löytynyt.

Tutkailin vaimon 745-90 ohjekirjaa ( oli takasivun alareunassa vuosiluku: 1990 ) ja siinä ei ollut mitään mainintaa moisesta vehkeestä. Kävin eilen ( lauantaina ) tuossa lähimmällä konttorilla ja tyrmäsivät ajatuksen heti ( taisi olla jotain henkilökohtaisia ongelmia, krapula?). Menin tohon vähän pitemmälle, niin tyrmättiin, mutta pienoisen kahvituokion jälkeen, jonka konttuuri tarjosi... Inssi lupasi selvittää asiaa, joten ehkäpä sittenkin on jonkinlaisia mahdollisuuksia. Ja sitten voisitko "Lankku" skannata noi ratkaisevat sivut, olisin ikionnellinen, tietty ei ole mahdottomuus, että kävisin vaikkapa kuvaamassa ko. sivut siellä teillä päin, jos ei muuten onnistu. Edellyttäen ettet nyt sitten majaile vallan hirvittävän matkan päässä, itse olen Espoossa, kyllä mä nyt voin jonkun 300km/sivu ajella... Volvohan on vallan mukava matka-auto, eikä kuluta oikeastaan mitään. Käsittämätöntä muuten, kun käytämme 70-80%:sta seosta RE85:ttä, niin kulutus matka-ajossa cruisella n. 90-95-nopeudella on vain 0,6litraa enemmän kuin pensalla???? Nurkka-ajossa menee helposti 3-4litraa normaalia enemmän.    Tietty voinhan käydä marmorillakin, mutta joutuu varmaankin keräämään rohkeutta jonkin aikaa ( lue= ottamaan rohkaisua viron tuomisista). Onkos kukaan asioinut itse Jumalan kanssa, tahtoo sanoa Ruottin pääkonttuurin kanssa. Saakos sieltä tavallinen tallaaja ymmärtämystä ja asiallista kohtelua? Kieliongelmaa ei olisi, vaikka vastuntankin pakko ruotsia.

T. R

Poissa AF574

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2,3 turbo<---- BMW , M62B35 V8 3498 235@5700
« Vastaus #16 : 16.02.2014, 01:43:10 »
Mutta mites sit ku otetaanki kartano malli? Sehän on jäykkäperänen  ???

No katotaas ny miten äijän käy, minulla on aihiona just tollanen turbo. Odotellaan konttuurin vastausta... Takaporttina on nääs jo heti huima tehon nosto noin 10hv vakiona (ko. bemarin tuoreemmissa versioissa on nääs 245hv:aa, (kun toi kerroin antaa laillisesti vaivaiset 244,8 hv) ja sen jälkeen löytyy valan mukaviakin sovellutuksia. Jos ei käy niin sitten ruvetaan rakentamaan noista jo vuosien varrelta kerääntyneistä kilkkeistä "surma"-moottoria. Mutku ajatelkaas V8:n murina VOLVOssa..... olis se jotain herkkää ja vielä automaattina. Vaikkei tehoja nyt sitten olisikaan mitenkään tähtitieteellisesti.
T. R

Poissa VPP700

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2,3 turbo<---- BMW , M62B35 V8 3498 235@5700
« Vastaus #17 : 16.02.2014, 16:05:14 »
Googlella löytyi tälläinen: http://brickspeed.net/VolvoDocs/My-Scans/7s-and-9s/Specs-82-to-91-700-91-940-and-960.pdf
Volvon vihreäkantisesta huoltokirjasta oleva pdf:
- sieltä sivuilta 4-5 selviää mallisarjassa käytetyt moogttorit 740 vm.90 B204GT ja 760 vm.82 B28E
- sivulla 35 näkyy B204gt:n tehot = 200hp
- sivulla 69 B28E:n kuutiotilavuus 2.849dm3

ja tosiaan 760 vm. 82-87 on samalla akselirakenteella kuin jäykkäperäiset 740:set.
Eli kaiken järjen mukaan tämän muutoskatsastuksen pitäisi olla mahdollista...

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 648
  • PRV <3
Vs: Volvo 740 2,3 turbo<---- BMW , M62B35 V8 3498 235@5700
« Vastaus #18 : 27.02.2014, 10:05:39 »
-90 ja uudemmissa pitäis käyttöohjekirjassa olla 204GT/FT kuten oli omassa ja muistaakseni esim. Sjtv:llä. Siihen on ilmoitettu 200hv. Trafin tiedoista konetta ei tyyppitiedoilla löytynyt.

Varmistetaan sunkin muistikuva paikkansa pitäväksi, eli löytyy meikäläisen käyttöohjekirjoista ainakin moinen moottori.
745,745,765,945,V70,S90,300M,E270CDI

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

 

Ateho  Elekma