Mitäs tälle kuuluu nykyään?
Kuuluu sellaista, että nyt on kiiltävää putkea konehuoneessa

Homma lähti liikkeelle siitä kun kokeilin volvon omia vanhanmallin ahtoputkia, eli käänteistä kiertosuuntaa.
Noh, tuntuivat tuovan parempaa kaasuun vastaamista, mutta kääntöpuolena oli se muovinen alaputki, jota ei saanut pysymään kiinni millään.
Kerrankin kun leuhkasti ohittelin jonoa, niin jäätävä *POFFF* ja peilistä näkyi mustaa savua PALJON, tehot täysin pois ja auto sammui... Ampui siis ahtoputken kaasuläpältä irti.
Hetken kun nettiä selaili, niin tilaukseen lähti do88.se kaupasta ahtoputkisetti.
Muuten ok setti, mutta asennuksen puolivälissä havaitsin ettei se perhanan imurööri keulalta ilmanputsarille sovi enää paikalleen

Alempi ahtoputki on senverran suuri, että blokkaa sen kärsän reitin.
Noh, tänään asia ratkaistu 50mm spiraaliletkulla, jota vedin ala- sekä yläkautta putsarille.
Nyt kun ahtovuodot on poistettu ja ahtoputket mallia ilmapallo on poissa, tuntuu kyllä vastaavan kaasuun paljon paremmin.
Se, että onko suurta eroa noihin uuden mallisiin putkiin varustettuna samcon silikonipätkillä, en oikein osaa sanoa, mutta ompahan taas konehuone erinäköinen...
Takaluukussa on myös vähän hiplailtu paikkoja

Eli vaiheessa ollut varapyöräkoteloon kuidutettu subiboksi sai vihdoin verhoilun kansilevyyn ja suojaraudat elementin päälle.
Ilmastointikin täytettiin taas alkaneiden lämpimien päivien kunniaksi, talteenotettavaa ainetta ei pahemmin ollut, eli vuodessa mennyt aivan tyhjäksi koko systeemi.
Sisäkenno eli höyrystin siellä varmaan sitte vuotaa, ainakaan konehuoneessa ei näy mitään vuotojälkiä...
Jos joku tietää, että mistä tuollaisen kennon saa järkevään hintaan (Volvolla 475€) niin puhukoon nyt.

Niin.... ja nuo vuoden? paikallaan olleet Zimmermanin etulevyt on jo kierot

Mitäs levyä ja palaa sinne sitte seuraavaksi laittais, tosta pöllyämisestä haluaisin päästä eroon.
Kuvia tulee ahtoputkista ja peräluukusta kunhan ehdin räpsiä...