Elekma  Autoracing

V70R -98 / Elämäntapafarkku

  • 304 Vastauksia
  • 119299 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #90 : 20.07.2011, 18:18:07 »
Niin ja Parnerilta on vinokoneen veivit 4900kr. Vitoseen sitten varmaan vähän enempi.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #91 : 20.07.2011, 21:01:03 »
No voihan....  :-\

Millä tehoilla ja ahdoilla auto on?
Penkityspäivillä irtos se 300hp/510Nm, mutta eihän se teho noita kankia tapa, vaan toi vääntö...
Eli just teki jonku sytkäkatkon tossa 3500rpm kohdilla, jossa on se 1,3-1,4bar ahtoa piikkinä...


Tämähän tietää, että päivitystä on tulossa.  :pomo:
Liekko herralla ollut jo tiedossa, että jossain vaiheessa tulee tämä hetki  ??? Nyt kun saat kunnon veivit sinne niin voi taas kiusata vähän enemmän  ;)
Päivitystä saattaa tulla jossain välissä, mutta kaikki ajallaan... Korjataan nyt ensin toi ajokuntoon ja aletaan sitte sovittaa isompaa puhallinta kiinni... :D
Kyllähän tää vähän jo oli tietona/pelkona perseessä, että näin tulee käymään vielä joskus. Ajatuksena on ollut vaihtaa ne kanget, mutta aina on lykännyt sitä ja jotenkin alitajunnassa miettinyt että sitte viimeistään kun kajahtaa...

Pitääkin selailla vähän uudestaan ja tarkemmin tota Sten Parnerin sivua, että mitä ne pelkät kanget kustantaa.

Mitäs tota hommaa varten pitäis sitte käydä shoppailemassa, saako siniseltä jotain tiivistesarjaa via pitääkö noi yksitellen ostella?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #92 : 20.07.2011, 21:06:11 »
EI oo pelkkien kankien hintaa esillä. Laita sähköpostilla kysely.
Vähän on noi sivut semmoset mitä on.  :-\
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #93 : 20.07.2011, 21:13:55 »
Mitäs tota hommaa varten pitäis sitte käydä shoppailemassa, saako siniseltä jotain tiivistesarjaa via pitääkö noi yksitellen ostella?

Veivien laakerit, kansipahvi ja Männänrenkaatkin varmaan olis järkevä vaihtaa kun kerran padan aukaisee(jos eivät ole kauhean kalliit) .
Sit se välikannen kemiallinen tiivisteliima, joka maksaa volvolla reippaan 40€.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #94 : 20.07.2011, 23:02:36 »
No voi ny kakka.   :-\
Hommaat siihen vakio koneen ja palautat kaikki vakioiks.  Kestää paremmin.   ;)

Vakiolla 2,5D:llä kesti hyvin eilen kelata 200 km/h tauluun(navissa 196).   V:>

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #95 : 20.07.2011, 23:08:52 »
No voi ny kakka.   :-\
Hommaat siihen vakio koneen ja palautat kaikki vakioiks.  Kestää paremmin.   ;)

Vakiolla 2,5D:llä kesti hyvin eilen kelata 200 km/h tauluun(navissa 196).   V:>
Kyllä, otan turbonkin vielä varmuudeksi pois, eipähän varmasti hajoa :D



Mites muuten, onko noi kaikki H-kanget nykyään sellaisia että mahtuu paikalleen ilman, että pitää ottaa lohkosta tavaraa pois?
Muistelisin, että ainakin joskus ne oli sellaisia, että piti vähän ottaa kampikammion reunasta...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #96 : 21.07.2011, 15:17:34 »
Parnerilla veivit posteineen ois 6465kr eli ~ 705€
Futurezilta samat SPM:n kepit 123€/kpl eli ilman posteja noin 617€

LG Speediltä kanget posteineen 4450kr eli 485€

Eli voittaja taitaa olla pikkuhiljaa selvillä.
Tuolta LG:ltä saa myös tuollaista satsia: http://www.lgspeed.se/produkt.php?kategori=18&id=70#
Hinta ei ois paha ja tossa ois melkein kaikki sitte mukana, paitsi laakerit. Mutta mahtaako noi tiivisteet yms. olla mistään kotoisin...?

V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13604
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #97 : 21.07.2011, 15:23:25 »
Parnerilla veivit posteineen ois 6465kr eli ~ 705€
Futurezilta samat SPM:n kepit 123€/kpl eli ilman posteja noin 617€

LG Speediltä kanget posteineen 4450kr eli 485€

Eli voittaja taitaa olla pikkuhiljaa selvillä.
Tuolta LG:ltä saa myös tuollaista satsia: http://www.lgspeed.se/produkt.php?kategori=18&id=70#
Hinta ei ois paha ja tossa ois melkein kaikki sitte mukana, paitsi laakerit. Mutta mahtaako noi tiivisteet yms. olla mistään kotoisin...?
Ei noi voi ihan paskaa olla noi tiivisteetkään... TPC:llä tuntuuvat suosivan paljon tota LG Speediä mut en ole kyllä tavanu että olisvat tommosta kunnostuspakettia asennelleet... kampia kylläkin..
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #98 : 21.07.2011, 20:16:48 »
eikai h kankien kanssa ole nykyään tarvinnu painia ettei sopisi pyörähtämään, jotkut kanget on hieman muotopuolia tuon sopimisen takaamiseksi, elikkä toinen puoli koneistettu tilan saamiseksi. näin ainaki kaverin motornordin kangissa, varmaan samaa kakkaa ku muutki kiinakanget (spm,lg,yms)  ja toi lg:n sarja on kuulemma ihan toimiva, ja extremt.se myy kans moista sarjaa...
LH&ostrich

Poissa OssiKaba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #99 : 21.07.2011, 21:19:31 »
Kannattaa varmaan koneistaa noi veivit ennen kuin asentaa paikalleen. Taitaa olla enemmänkin sääntö kuin poikkeus että eivät ole täysin oikeissa mitoissa. Oli sitten merkiltään mitkä vaan.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #100 : 21.07.2011, 21:38:57 »
Jees, homma etenee...

Eli alustavasti kaupat sovittu ZuluR:n kanssa uusista LG:n veiveistä jotka on jo käytetty koneistamolla. :)


Eikös näissä muuten kaikissa tinakoneissa ole samat veivien laakerit, eli esim. 2,5 imumoottorissa on samat kuin näissä?
Motonetistä näköjään sais laakerisarjaa, eikä hintakaan ole paha, kaippa noi riittävää laatua on...?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #101 : 21.07.2011, 22:13:32 »
Motonetistä näköjään sais laakerisarjaa, eikä hintakaan ole paha, kaippa noi riittävää laatua on...?

Ainakin vinokoneisiin sieltä saa Glycon laakereita, jotka ovat OEM.
Jos haet, niin pyydä myyjää tuomaan vaihtoehdot näytille, ja sitten otat tunnetun.
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #102 : 22.07.2011, 14:06:55 »
Jees, homma etenee...

Eli alustavasti kaupat sovittu ZuluR:n kanssa uusista LG:n veiveistä jotka on jo käytetty koneistamolla. :)


Eikös näissä muuten kaikissa tinakoneissa ole samat veivien laakerit, eli esim. 2,5 imumoottorissa on samat kuin näissä?
Motonetistä näköjään sais laakerisarjaa, eikä hintakaan ole paha, kaippa noi riittävää laatua on...?

Glycon laakerit on ihan ok valinta :D

Noi h-veivit (kohta lähdössä mh:lla) ei pitäisi vaatia että lohkosta jyrsii tavaraa pois.
Ainakin niin LG sanoin kun ne ostin siltä!

Ensimmäinen malli kangista joka lg möi vaati että vähän otetaan lohkon "alareualta pois" jotta mahtuu pyörimään. :D
mutta noi on "uutta mallia" joten nou hätä.
ostin noi vuoden sen jälkeen kun Don osti omansa ja ne meni heittämällä paikalle!

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #103 : 22.07.2011, 14:59:52 »
Glycon laakerit on ihan ok valinta :D

Noi h-veivit (kohta lähdössä mh:lla) ei pitäisi vaatia että lohkosta jyrsii tavaraa pois.
Ainakin niin LG sanoin kun ne ostin siltä!

Ensimmäinen malli kangista joka lg möi vaati että vähän otetaan lohkon "alareualta pois" jotta mahtuu pyörimään. :D
mutta noi on "uutta mallia" joten nou hätä.
ostin noi vuoden sen jälkeen kun Don osti omansa ja ne meni heittämällä paikalle!
Hyvä juttu... Eiku muistelin vaan että joskus joku kirjoitteli, että pitää ottaa lohkosta vähän tavaraa pois, että mahtuu...

Pitää käydä motonetissa kattomassa, että mitä laakeria siellä on, vaikka tuskin sieltä nyt mitään ihan kelvotonta edes saa (paitsi niveliä)

Oliko sulla Zulu jossain sellainen muistilista, että mitä kaikkea pitää ostaa tuota hommaa varten...?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa jusbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • 164 -72, 850 T-5R,
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #104 : 22.07.2011, 15:22:38 »
Ite tehny vastaavanlaisen avauksen ilman kankien vaihtoa mutta tässä jotain...Zulur varmaan täydentänee :)

- Uusi yläpääntiivistesarja (Tässä tulee myös ohjurien kumit, jotka kannattaa vaihtaa kun kerran kansi on pois muutenkin, samalla plaanauttaa kannen, itellä makso 70e kyseinen toimenpide+ parin venttiilin hionta.)
- Uudet kannenpultit
- Uusi jakohihna
- Uudet kiertokangen laakerit 
- Tiivistemassaa jolla tiivistää öljypohja, sekä volvon omaa tiivistetahnaa apukannen tiivistämiseen.
- Kiertokangen alapäihin uudet pultit, jollei niitä kankien mukana tule.
- Tähtikuvioinen-hylsy kiertokangen alapäitten pultteihin.
- Muistaakseni alakertaan tarvii pari O-rengas tiivistettä jotka tuli öljyn kanaviin.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy